miten säilytätte tärkeät paperit yms?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kuha

Aktiivinen jäsen
15.01.2007
5 027
0
36
ja säilytättekö maksetut laskut?

meillä löytyy joka paikasta tiliotteita ja paperia paperin perään ja sit kun pitäs jotain löytää niin ei tietoo mistä etsis :ashamed:
joskus aikanaan jaksoin tiliotteita mapittaa kansioon,mut ehei,enää ei jaksa.. laatikostoja meillä ei pahemmin ole,lähinnä tollanen avohylly olis käytössä.. jos hankkis vaik jotkut hyllyille sopivat rottinkikorit ja jokaisen tärkeet paperit niihin...? ääääh,en tiiä... :| ideoita? :)

Mulla on tommonen ns. tärkeiden papereiden laatikko. B)

Sit mulla on kyllä ihan semmoset mapitkin ja mapitan tän tärkeiden papereiden laatikon about kerran vuodessa mappeihin ja heitän vanhentuneet paperit pois.

En säilytä vanhoja laskuja ja tiliotteita mulle ei tule.

Mappissa meilläkin. Eri "osio" maksetuille, maksamattomille, tiliotteille, takuukuiteille, vakuutusotteille, jne. Maksamattomat tuppaa kyllä pyörimään (keittiön) pöydällä ennenkuin "joku" :whistle: saa aikaseksi laittaa ne mappiin.....
Vuoden vaihteen jälkeen otan sitten kaikki nippuun ja laitan kuoreen ja päälle vuosiluvun.

Mulla on mapissa välilehdillä jaoteltuina (ja aikajärjestyksessä tietty) kaikki tärkeät paperit. Löytyvät sieltä tosi helposti. Mieheni taas tilaa tiliotteensa ja suurimman osan laskuistaankin sähköisessä muodossa.

Maksettuja laskuja en säilytä eräpäivän jälkeen (jos laitan jotain maksupalveluun, säilytän siihen asti, että raha on lähtenyt tililtä ). Nehän näkyvät sitten tiliotteestakin, jos täytyy jollekulle käydä jotain todistamaan.

Mapeissa ja mapit hyllyssä. Maksettuja omia laskuja en säästä, tiliotteet kylläkin. Firman laskut menee (onneks) kirjanpitäjän riesaks. Mapeissa on sit sisällysluettelot (osassa vielä uupuu). Tarvis taas ottaa niskasta kiinni ja lajitella papereita...

Mulla on tärkeille papereille 4 mappia joihin laitan ne kun kasa käy mahdottomaksi hallita,vakuutuksille on yksi yms..
Lisäksi laskut säästä omaan paikkaansa,käyttöohjeille on oma säilytyspaikka.

Yhteistyössä