jops
Meillä 4,5kk ikäinen vauva, joka aivan räkäinen. Miten saan vauvan nenän niistettyä nenä imulla niin, ettei vauva huuda kauhusta ja rimpuile karkuun? Vauvalla on ollut alusta asti helposti tukkoon menevä nenä ja niistäminen on ollut aina yhtä hankalaa. Nyt vauva kirkuu kurkkusuorana heti kun edes näkee nenäimun ja rimpuilu on jo sen verran voimakasta, että rään imeminen on suorastaan mahdotonta. Inhottaa silti, kun lapsi on niin limainen, ettei pysty kunnolla rintaa imeä ja yötkin menee limaisuuden takia vähän vinksin vonksin.
Millasia käytännön keinoja teillä on vauvan nenän imemiseen? Oon koittanut pitää lasta sylissä kaikella eri tavalla, hoitopöydällä jne. Oon koittanut imeä hellästi ja rauhallisesti jutellen ja myös vauvan päätä lujasti kiinni pitäen ja ns. rutiinilla, mutta ei onnistu. En raaski kuunnella kovin pitkään kirkuvaa ja rimpuilevaa lasta, mutta tuo tukkoisuus ja rohinakin on kamalaa kuultavaa...
Vinkkejä, kiitos!
Millasia käytännön keinoja teillä on vauvan nenän imemiseen? Oon koittanut pitää lasta sylissä kaikella eri tavalla, hoitopöydällä jne. Oon koittanut imeä hellästi ja rauhallisesti jutellen ja myös vauvan päätä lujasti kiinni pitäen ja ns. rutiinilla, mutta ei onnistu. En raaski kuunnella kovin pitkään kirkuvaa ja rimpuilevaa lasta, mutta tuo tukkoisuus ja rohinakin on kamalaa kuultavaa...
Vinkkejä, kiitos!