Miten saan yrjön (varsinkin hajun!!) pois matoista!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kukkainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kukkainen"

Vieras
Lapsi sitten oksensi parille matolle eilen, laitoin bang mattosuihketta pariin otteeseen, annoin vaikuttaakin ja hinkkasin, HAJU EI OO LÄHTENYT vaan täällä haisee yrjö Pitääkö laittaa matot kokonaan pesuun vai onko keinoja??

Kunnon kasa perunajauhoja oksennetun tekstiilin päälle ja sitten kun on kuivunut niiin imuroit jauhot pois. Tällä tavalla olen saanut hajut pois mm. auton istuimesta ja sohvasta. Tosin olen laittanut nuo jauhot märkään kohtaan, joten en tiedä miten toimii, jos on jo kuivunut tuo oksennuskohta.

Mä olen vastaavassa tilanteessa pessyt matosta sen likaisen kohdan ihan vaan pesuhuoneen lattialla mäntysuovan ja juuriharjan kanssa ja viritellyt maton tuolien selkänojien päälle kuivumaan. Riippuu tietysti matosta, kuinka hyvin onnistuu, mutta vähän paksumpienkin puuvillamattojen kanssa on kyllä toiminut. Kannattaa asetella se likainen kohta suoraan lattiakaivon päälle ja sitten suihkuttaa suihkulla vettä siihen, niin hyvällä tuurilla iso osa vedestä menee suoraan läpi kaivoon eikä kastele kovin isoa alaa matosta.