Miten saan vierroitettua tissiltä, APUA!!!

Tilanne tämä; Poika 9kk ja syö vielä rintaa eikä ole koskaan huolinut pulloa, eikä nyt "isonpanakaan" mukia, tms. Nyt pari kuukautta on yöt sitten mennytkin rinnalla, tunnin välein syödessä. Muutenhan sitä mielellään vielä rintaa antais, mut ei tahdo enää jaksaa noita öitä... Väsymys on välillä aikamoinen. Siis antakaa vinkkejä, pliis
terkuin epätoivoinen riitu
 
Muuta keinoa ei ole, kuin täydellinen imetyksen lopetus. Siis tälläiselle "tissiriippuvaiselle" ei toimi vähittäinen lopetus, vaan pitää vaan lopettaa kerrasta kokonaan. Lapsi osaa pyytää ja itkeä tissin perään kovasti ja äidistä se tuntuu kurjalta, mutta äidin on päätöksessä pysyttävä. Öisin voisi auttaa, jos äiti voisi nukkua toisessa huoneessa ja joku (vaikka isä?) hoitaa yöt n. viikon ajan. Päivisin olisi tärkeää pitää kiinni tutusta rutiinista, mutta touhuta paljon esim. pihalla yms.

Tissistä vieroitus voi olla hankalaa, mutta kun pysyy päätöksessä lopettaa, on todennäköistä, että ennen pitkää yöt paranevat kaikilta! Onhan myös lapsen etu nukkua kokonaisia öitä! Tsemppiä teille kovasti!!!
 
Kuullostaa meidän lapsilta, paitsi etteivät ne tunnin välein yölläkään vaatineet, joten olen jatkanut imettämistä jokaisen kohdalla noin vuoden ikäiseksi asti.

Itse aloitin vieroituksen tarjoamalla nokkamukin käteen ja olemalla itsepintainen ja opettamalla lapsen käyttämään sitä (meilläkään kaikki eivät ole koskaan syöneet pullosta mitään). Samalla olin vaivihkaa nostanut muun ruuan osuutta ja vähentänyt tisuttelua päiväaikanakin.

Sitten mies on auttanut lopun ja vienyt lapsen jonnekin muutamaksi päiväksi ja nukuttanut hänet noin kuukauden illat sen jälkeen, minun pysytellessä taustalla. Olen onnellisessa asemassa tälläkin kohtaa ja tiedän, että kaikilla ei tähän ole mahdollisuutta, mutta asiasta voisi vihjata miehelle.

Piika-äiti
 

Yhteistyössä