Miten saan vauvan syömään???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoh...

Vieras
Eli vauva on reilu 8kk vanha ja ei syö kuin rintamaitoa sekä 4kk soseita, niitäki vaan harvaa makua.
Olen pikkuhiljaa yrittäny saamaan syömään muitaki makuja mutta yökkii ja meinaa oksentaa. Nyt sitte parina päivänä ei ole syöny juuri mitään! Puistelee vaan päätä ja työntää lusikkaa pois, lopuksi alkaa huutamaan.
Huoh.. paino ei ole nyt noussu pariin kuukauteen juuri yhtään, mitä voin tehdä jotta oppis syömään.
Yöt tankkaa tissiä tunnin parin välein..

auttoi, kun kiinteämpiä soseruokia aloitti luumusoseen avulla. Eli poika tykkää hulluna luumusoseesta (joka ei hänellä aiheuta löysää mahaa). Kiinteää ruokaa laitoin ensin suhteessa vähemmän luulusoseeseen verrattuna ja siitä sitten vähitellen vähensin luumun pois. Olen kuullut, että jollain on toiminut vastaavasti banaani... Tykkääkö porkkanasta? sehän on aika makeaa, jos sitä sotkisi kiinteämmän kanssa...

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä:
auttoi, kun kiinteämpiä soseruokia aloitti luumusoseen avulla. Eli poika tykkää hulluna luumusoseesta (joka ei hänellä aiheuta löysää mahaa). Kiinteää ruokaa laitoin ensin suhteessa vähemmän luulusoseeseen verrattuna ja siitä sitten vähitellen vähensin luumun pois. Olen kuullut, että jollain on toiminut vastaavasti banaani... Tykkääkö porkkanasta? sehän on aika makeaa, jos sitä sotkisi kiinteämmän kanssa...

Porkkanaa ja perunaa syö, olen yrittäny sotkea sitä muihin ruokiin mutta tuntuu että tuo sihtisuu huomaa jokaisen isomman kokkareen. Isänsä on ollut vauvana kuulema ihan samanlainen, kaikki pitää olla niin sileää ja hyvää.

aloitettiin neuvolan suosituksen mukaan 6 kk iässä vasta soseet, siihen asti oli rintamaitopoika. Kyllä noita vastaanhuutajia tulee aina. Aina tekee jonkun mielestä väärin. Jokainen perhe tekee omalla tavallaan ja kai sitä apua saa aina kysyä.

V***uttaa suoraan sanoen tollaset päänaukojat. Olisitte tyytyväisiä, kun saatte tuntea olevanne niin oikeassa. Mä olen hyvin tyytyväinen omaan ratkaisuuni, vaikka sillekin oli noita huutelijoita

Kokeile sormiruokaa, jos se kävisi. Ja anna sitä tarjolle uudestaan ja uudestaan, jossain vaiheessa voi kelvata vaikka aluksi vierastaisi. Ja lusikka lapselle käteen, joillekin auttaa, kun saa itse "syödä" omalla lusikalla.

Meillä muuten kävi niin, että aluksi lapsi söi hyvinkin innokkaasti kiinteitä, mutta kuukauden parin kuluttua tuli stoppi ja ei enää kelvanneetkaan kuin juuri lusikallinen tai pari. Eli ei se aloittamisvaihe mitään talaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja näin siinä käy:
aloititte myöhään soseet?

5kk iässä kun maito ei riittäny pitämään nälkää poissa.

ketkä aloittavat 3-4kk iässä, ei ole ollut ongelmia soseiden ja muiden syömisessä myöhemmin..

mut nää keillä on näitä ongelmia ovat aloittaneet puolen vuoden iässä yleensä vasta..

vauva oppii nielemisen ja syömisen parhaiten 3-4kk iässä.

mut jatka sitkeästi vain saman ruoan antoa, älä vaihda keskenkaiken esim parempaan, mistä olet varma että syö. ja anna maitoa ruoan jälkeen.. myös ruokavälin pidentäminen voi auttaa..

eiköhän tuo aloitusiän vaikutus ole hyvin yksilöllinen. Meillä aloitettu kiinteät vasta 6kk iässä ja hývin on uponnut. Kun taas kaverin lapsi aloitti 4kk iässä ja nyt 1,5 v. ei vieläkään syö kunnolla..

ketkä aloittavat 3-4kk iässä, ei ole ollut ongelmia soseiden ja muiden syömisessä myöhemmin..

mut nää keillä on näitä ongelmia ovat aloittaneet puolen vuoden iässä yleensä vasta..

mut jatka sitkeästi vain saman ruoan antoa, älä vaihda keskenkaiken esim parempaan, mistä olet varma että syö. ja anna maitoa ruoan jälkeen.. myös ruokavälin pidentäminen voi auttaa..

Montako vauvaa sä tunnet kun tiedät sanoa että yleensä sitä ja tätä? mun muksu alotti pikkusta vajaa 6kk ja reippaasti söi alusta asti sössöt edeten iän mukaan karkeampaan.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

Montako vauvaa sä tunnet kun tiedät sanoa että yleensä sitä ja tätä? mun muksu alotti pikkusta vajaa 6kk ja reippaasti söi alusta asti sössöt edeten iän mukaan karkeampaan.

mikäs vittupää sä olet, pyysin jo anteeksi!

Se voi olla pienestä kiinni. Liian rakeista sosetta, väärä lusikka (liian iso), liian paksua sosetta (enemmän maitoa sekaan)... Nyt uusin: liian sileetä sosetta, pitäs olla vaan sormiruokaa.

Tuossapa pari meidän neitikän kompastuskiveä. Mutta kun äiti vaan on saanut selville, mikä se on, joka nyt mättää, heti alkaa mennä.

Yhteistyössä