MITEN SAAN VAUVAN JUOMAAN PULLOSTA????

poju 3kk ei ala juomaan pullosta ollenkaan,saa kauheet raivarit heti ku suuhun laittaa...oisko mitään niksejä millä sais kelpaamaan?herää joka yö n.tunnin välein tissille...eli tarviis jo jotain muutakin sapuskaa...velliä oon koittanu pullosta ja tuttelia mutta ei kelpaa....soseita aloteltu pikkuhiljaa mut ois hyvä saaha pullolle opetettua että pääsis itekin etes muutamaksi tunniksi vapaalle joskus... :ashamed:

juu tiedän kyllä ja aijon jatkaakin imetystä,mutta neuvolasta kehottivat antamaan lisäksi korviketta kun paino ei oo noussu tarpeeks vaikka on jatkuvasti tissillä...ei ala mukista hörppyyttämälläkään ottamaan,huutaa vaan...

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Jos sulla on kova tarve antaa sille jotain muuta ku tissiä, niin kokeile hörppyyttämällä mukista.

Ja kuten varmaan tiedät, tuon ikäiselle paras ruoka tulee tissistä.
Tämä ei nyt ole sulle henkilökohtaisesti ninaTT...

Mutta voi että mua ärsyttää jos kysymykseen ei voida vastata sitä mitä siinä kysytään. Vihjaillaan ja kerrotaan muita juttuja. No tässä tapauksessa nuo muut jutut on tärkeitä, mutta kun ap ei halunnut niistä kysyä.
Tässä haluttiin apua pullolle totuttamiseen niin voitaisiinko joskus kunnioittaa aloittajaa sen verran, että vastattaisiin siihen kysymykseen pelkästään eikä alettaisin moralisoimaan kysyjän ratkaisuja.

Sori avautuminen, mutta kun jurppaisi :xmas:

joo
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Jos sulla on kova tarve antaa sille jotain muuta ku tissiä, niin kokeile hörppyyttämällä mukista.

Mutta voi että mua ärsyttää jos kysymykseen ei voida vastata sitä mitä siinä kysytään. Vihjaillaan ja kerrotaan muita juttuja. No tässä tapauksessa nuo muut jutut on tärkeitä, mutta kun ap ei halunnut niistä kysyä.
Tässä haluttiin apua pullolle totuttamiseen niin voitaisiinko joskus kunnioittaa aloittajaa sen verran, että vastattaisiin siihen kysymykseen pelkästään eikä alettaisin moralisoimaan kysyjän ratkaisuja.

Sama jurppii muakin, aiheesta sanoit..

muok sitten: en tiedä miten vauvan saa juomaan pullosta, mutta ajattelin silti kysyä jos olisi kyse muusta kuin korvikkeentarpeesta.

Ja meillä kumpikaan ei koskaan pullolle oppineet, lypsin maitoa pari kertaa ja kokeiltiin pullosta antaa, esikoinen otti kyllä pariviikkoisena, muttei sitten enää myöhemmin "osannut". 5kk alkaen sitten nokkamukista.

Vepasto
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:

Joskus kysyjä ei välttämättä tiedä asian kaikkia puolia. Nimim. kunpa joku olisi tullut mulle kertomaan esikoisen kohdalla tiheän imun kaudesta. Neuvoloiden ohje kun on yleensä anna lisäruokaa.
:/

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Meidän oma ei vaan koskaan suostunut. Ei kaikki vauvat oikeasti suostu vaikka seisoisit päälläs.
Näin meilläkin.Ja yritystä ei ainakaan puuttunut.Jos yhtään helpottaa,niin ajallaan menee ohi.Voimia,tiedän miten raskasta tuo on!

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
muok sitten: en tiedä miten vauvan saa juomaan pullosta, mutta ajattelin silti kysyä jos olisi kyse muusta kuin korvikkeentarpeesta.

Ja meillä kumpikaan ei koskaan pullolle oppineet, lypsin maitoa pari kertaa ja kokeiltiin pullosta antaa, esikoinen otti kyllä pariviikkoisena, muttei sitten enää myöhemmin "osannut". 5kk alkaen sitten nokkamukista.
neuvolan mukaan pitäisi antaa lisämaitoa koska ilmeisesti maitoa ei tuu tarpeeksi kun paino ei nouse kunnolla...oon alottanu soseiden antamisen muttaeihän niitä heti niin paljoa tohi antaa että mahaa täyttäis...no hiljaa hyvää tulee,aattelin kokeilla vielä laittaa pullontuttiin vähän sosetta,josko hyvän maun perässä alkas imemään =)

Meidän 8 kk ei juo vieläkään mistään pullosta tai mukista. Voin kertoa, että olen kokeillut miljoonaa erilaista nokkaa ja tuttia, mutta ei. Olen vaihdellut Tuttelia ja Nania ja Semperiä, mutta kun ei oma äidinmaitokaan pullosta maistu, niin on se vaan uskottava, että tuo vauva on kai tissillä niin kauan, kunnes osaa itse juoda mukista.

Rasittavaa, mutta minä ainakaan en ole keksinyt keinoa!

Voimia, koita jaksaa! :hug:

c
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Meidän oma ei vaan koskaan suostunut. Ei kaikki vauvat oikeasti suostu vaikka seisoisit päälläs.
Näin meilläkin.Ja yritystä ei ainakaan puuttunut.Jos yhtään helpottaa,niin ajallaan menee ohi.Voimia,tiedän miten raskasta tuo on!
Meillä kokeiltiin kanssa kaikki keinot mutta ei onnistunut. Ei ole koskaan juonut pullosta, joskus puolivuotiaana oppi nokkamukista (niitäkin kokeiltiin monenlaisia) juomaan.

?
Painota iltaan sitä soseen antoa, JOS ei tunnu muuten olevan vatsavaivoja soseesta.
me alotettiin puuro jo hyvin aikasin, kun oli tota tissittelyä 24/7 kuukauden verran.Ja kuitenkin itki koko ajan.Loppu muuten itku siihen paikkaan.
(Hui, miten jaksoinkin koko kuukauden sitä)

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Painota iltaan sitä soseen antoa, JOS ei tunnu muuten olevan vatsavaivoja soseesta.
me alotettiin puuro jo hyvin aikasin, kun oli tota tissittelyä 24/7 kuukauden verran.Ja kuitenkin itki koko ajan.Loppu muuten itku siihen paikkaan.
millä puurolla aloitit?alkaa kyllä tuntuun jo kropassa ku 3vkoa heräilly tunnin välein ja aamulla puoli7 herätys...ei oo tullu soseesta masuvaivoja,vasta pottua ja omenaa oon antanu..muttei nuilla määrillä vielä oo ollu mitn vaikutusta yösyömisiin...

minna
Meillä oli vähän sama tilanne. poika oli kokoajan tissillä eikä pulloa huolinut millään. poika kun oli 4kk päätin että tissiä en anna ennen ku pullosta joi. Kyllähän se kitisi jonku aikaa mutta kun huomas ettei tissiä herunu niin alkoi pieniä määriä pullosta juomaan ja koko ajan alkoi lisääntymään määrät :) Huomattavasti elämää helpotti, mieskin pystyi enemmän auttamaan...

?
Alkuperäinen kirjoittaja katariina-:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
millä puurolla aloitit?alkaa kyllä tuntuun jo kropassa ku 3vkoa heräilly tunnin välein ja aamulla puoli7 herätys...ei oo tullu soseesta masuvaivoja,vasta pottua ja omenaa oon antanu..muttei nuilla määrillä vielä oo ollu mitn vaikutusta yösyömisiin...
Ihan veteen keitin kauravelliä ja jos tarvi niin omalla maidolla sit löysensin.Eikä tullu mitään vatsavaivoja.
Jotkut vauvat vaan tarvii tuhtimpaa ruokaa vaikka muut sanois mitä.
Meillä sit siitä asti alettiin nukkua öisin sekä päivisin paremmin. Tsemppiä!

:hug: sitähän se joillain on :D . Olin kans pelkkä maitokannu. Tyttö ei huolinu pulloa, ei tuttia. Oli rinnalla tooooosi tiuhaan ja heräsi koko imtyksen ajan(1v1kk) JOKA YÖ mooooooonta kertaa rinnalle. Ei olis ruokaa niinkään tarvinnu mutta rinta oli tuttina. Suosittelen sinnitteleen JOS vaan jaksat. Pelkkä rintamaito tuon ikäisellä yleensä riittää.
http://maitolaituri.imetys.fi/

Oon tämän muutaman kerran jo aiemminkin kirjoittanut, mut kerronpa vielä kerran. :)
poikani ollessa n.4kk ikäinen en saanut häntä millään juomaan pullosta. "puri" vain sitä imuosaa ikenillä tai työnsi kielellä imuosan tuonne poskeen.
Ostin kanssa kaikki mahdolliset pullot.
Yhtenä iltana miehen kanssa hoksattiin kokeilla tällaista kikkaa. kun poikaa laitoin nukkumaan ja imetin, niin heti kun hän meinasi nukahtaa siihen rinnalle, toi mies sen Aventin tuttipullon minulla. (oli juuri lämmittänyt lämpimän hanan alla sitä imuosaa ettei tuntuisi kylmältä) Nykäisin rinnan sitten puoliksi nukkuvan pojan suusta, ja salamana pullo tilalle - ja kelpasi!!!
Tätä "huijaamista" jatkettiin muutamana iltana, ja sitten alkoi pullo jo maistua muulloinkin.
Toivottavasti tästä kikasta on myös teillä apua! =)

Yhteistyössä