Miten saan tuon paskan hajun pois joka tunkee keittiön lavuaarin viemäreistä??

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
vettä oon sinne päästäny. kiehuvaakin. laittanu sitä ainetta mikä on tarkoitettu viemärien aukaisemiseen. vaikka ongelma on siis haju, ei ne tukossa ole ne putket.

mitä muuta ku vesi ja tuo aine?

en kestä enää tätä mädän hajua tässä kämpässä!
 
http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://www.raol.roiakk.fi/kt/rake/02-virt/viemari/hajuluk2.jpg&imgrefurl=http://www.raol.roiakk.fi/kt/rake/02-virt/viemari/v_asenn.htm&h=150&w=249&sz=8&hl=fi&start=11&um=1&usg=__PjQKThwRuhgDkleh6q0hcwmTkRI=&tbnid=CVrsE1GubWbYgM:&tbnh=67&tbnw=111&prev=/images%3Fq%3Dhajulukko%26um%3D1%26hl%3Dfi%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:fi:eek:fficial%26sa%3DN
 
Vieras määkin
Lavuaarin alla on heti sellainen kupin näköinen osa. Kierrä se auki ja puhdista. Laita sankko sen putken alle joka tulee lavuaarista niin ei tule sotkua. Ota vaikka hammasharja ja hankaa lavuaarin tulevan putken seinämät puhtaaksi. Kloriti on hyvä aine. Jos et ole lattiakaivoja puhdistanut entisen asukin jäljiltä kannattaa myös ne puhdistaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras määkin:
Lavuaarin alla on heti sellainen kupin näköinen osa. Kierrä se auki ja puhdista. Laita sankko sen putken alle joka tulee lavuaarista niin ei tule sotkua. Ota vaikka hammasharja ja hankaa lavuaarin tulevan putken seinämät puhtaaksi. Kloriti on hyvä aine. Jos et ole lattiakaivoja puhdistanut entisen asukin jäljiltä kannattaa myös ne puhdistaa.
selvä. kiitokset! en saanut käsivoimin auki. mutta illemmalla sitten. mitähän kaikkea sieltä paljastuu, näyttää vähän siltä ettei ole aikoihin putsattu mitään... muuta kuin itse pintapuolisesti muuttosiivouksen yhteydessä

 
Vieras määkin
voit laittaa huivin ym suun ja nenän eteen haju voi olla etova. Yleeensä siellä on kouran kokoinen mytty lahoavia haisevia hiuksia ym. kaikkea mikä on mahtunut menemään sieltä yläkautta. Esim. hiuspinnit, hammastikut, hammaslanka, korviksia ym vain mielikuvitus on rajana.
 
Meillä haisee ajoittain kylppärissä märätys viemäristä :x eikä vaikuta sen ritilän irti otto ja putsaus sieltä alta, muuta siitä ei irti saa. Tiiä mitä lie noissa putkissa...sama vessassa, vaikka hajulukko on vasta putsattu :x
 
Mulla on vähän sama ongelma.... eilen ostin sellaista ainetta jonka pitäis avata kaikki paikat siellä viemärissä. Jotain sellasta raemaista ainetta pikkupussissa joka kaadettiin sinne viemäriin ja perään kiehuvaa vettä pari litraa, kyllä se ainakin paukku koko viemäri :LOL:

Sitten piti valuttaa kylmää vettä siihen päälle. Valutin noin 5 minuuttia, sen jälkeen se haisi vieläkin ja laitoin toisen pussin samaa ainetta ja kiehuvaa vettä ja valutin vettä 10 minuuttia ja se haisi vieläkin |O

Sitten avasin ne putket ja katoin onko siellä jotain likaa joka ei lähde pois ja siellä ei ollut murustakaan mistään ruoantähteistä |O

Saas nähdä tänään miten on, vieläkö se haisee vai pitääkö kutsua joku putkimies |O |O |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
vettä oon sinne päästäny. kiehuvaakin. laittanu sitä ainetta mikä on tarkoitettu viemärien aukaisemiseen. vaikka ongelma on siis haju, ei ne tukossa ole ne putket.

mitä muuta ku vesi ja tuo aine?

en kestä enää tätä mädän hajua tässä kämpässä!
Jos saat sen pois niin kerro mullekkin miten se lähti. Jos tänään vielä haisee mun lavuaari kun menen kotiin niin hermo menee. |O
 
vieras
Koittakaa etikkaa. Putkimiehillä on myös jotain tujua ainetta, joka poistaa hajua.

Älkää kaatako jatkuvasti niitä putkenavausmyrkkyjä sinne! Ne on tukkoisille viemäreille eikä haiseville, ja siinäkin kannattaa ennemmin kokeilla joko itse avaamista tai huoltomiestä.
 
yök
Mekin epäiltiin että keittiön viemäri haisee. vedettiin astianpesukone pois paikoiltaa ja sieltähän löytyi kuollut puoliksi mädäntynyt hiiri. Hiiri poistettiin pesukoneen potero desinfioitiin huolella ja haju hävisi...
 
Meil ei keittös ainakaan ole avattavaa hajulukkoa. Sen takia sitä viemäri ainetta käytetäänkin usein. Ärsyttävää hommaa, mut voittaa sen kamalan käryn.
Meillä ainaki haju lähtee ku sitä ainetta on puol tuntia pitäny ja sit päästää vettä päälle
 

Yhteistyössä