Miten saan tunteet miestä kohtaan loppumaan? Tekee niin kipeää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suruisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mieheni petti minua toisen kanssa.Jäi tästä asiasta kii minulle tästä on jo vuosi.Rakastan vieläkin häntä ja kaipaan...itken joka yö kun emme ole enään yhdessä...

Mieti, millä tavoin erillaiset kiintymykset orjuuttavat meitä. Yritämme järjestellä maailmaa niin, että voisimme säilyttää nämä maailman jatkuvasti uhkaamat kiintymyksemme. Pelkään, että ystäväni lakkaa rakastamasta minua, hän voi löytää jonkun toisen. Minun on pidettävä itseni viehättävänä, koska minun on saatava omakseni tuo toinen ihminen. Minut on aivopesty ajattelemaan, että tarvitsen hänen rakkauttaan. Mutta en todellakaan tarvitse sitä. En tarvitse kenenkään rakkautta, minun tarvitsee vain päästä kosketuksiin todellisuuden kanssa. Minun on tarpeen murtautua ulos omasta vankilastani, ohjelmoinnistani, ehdollistumisestani, näistä vääristä uskomuksista, kuvitelmista. Minun on murtauduttava todellisuuteen. Todellisuus on suloinen. Se on ehdotonta iloa. Ikuinen elämä on nyt. Se ympäröi meitä kuin valtameri kalaa, mutta meillä ei ole siitä aavistustakaan. Me olemme niin sokaistuja, että emme näe sitä perustotuutta, että ihmissuhteissa kiintymykset haavoittavat enemmän kuin auttavat. Ajatelkaa aikaa, jolloin sydämmenne oli särkynyt ja luulitte että ette koskaan enää voi olla onnellinen (puolisonne kuoli, paras ystävänne hylkäsi teidän , menetitte rahanne, jne..) Mitä tapahtui? Aika kului ja jos teidän onnistui hankkia itsellenne uusi kiintymyksen kohde tai joku tai jotakin, joka veti teitä puoleensa, niin mitä tapahtui entiselle kiintymykselle. Ette oikeestaan tarvinneetkaan sitä ollaksenne onnellinen, vai kuinka? Tästä olisi pitänyt oppia jotakin, mutta emme opi koskaan. Meidät on ohjelmoitu, meidät on ehdollistettu. Miten vapauttavaa onkaan olla tunteiden tasolla riippumaton kenestäkään. Jos voisitte saada tästä edes sekunnin mittaisen kokemuksen, murtautuisitte ulos vankilastanne ja näkisitte vilahduksen taivasta. Riippuvuutta luova rakkaus. Rakastava sydän pysyy pehmeänä ja herkkänä. Mutta kun kaikin voimin yritätte saada tätä tai tuota asiaa, muututte häikäilemättömiksi, tylyiksi ja kovapintaisiksi. Miten voimme rakastaa ihmisiä, jos tarvitsette heitä? Voitte vain käyttää heitä hyväksenne. Jos tarvitsen teitä ollakseni onnellinen, minun on käytettävä teitä hyväkseni, minun on manipuloitava teitä, minun on löydettävä keinoja voittaakseni teidät omakseni. En voi antaa teidän olla vapaita. Voin rakastaa ihmisiä vasta silloin, kun olen tyhjentäny elämäni heistä. Kuollessani ihmisten tarpeelleni joudun keskelle erämaata. Aluksi se tuntuu hirveeltä, yksinäiseltä, mutta jos kestätte sitä hetken aikaa, huomaatte äkkiä, että ette olekkaan yksinäinen. Kyse on yksin olosta, ei yksinäisyydestä ja niin erämaa alkaa kukkia. Silloin viimeistään tiedätte, mitä rakkaus on, mitä Jumala on, mitä todellisuus on. Kärsimystä voidaan käyttää kärsimyksen lopettamiseksi.

Meillä meni exäni kanssa poikki jo varmaan kymmenen vuotta sitten. Olen naimisissa ja äiti ja silti exä kummittelee mielessä. Ei nyt päivittäin, eikä edes viikottain mutta kuitenkin ainakin pari kertaa kuukaudessa. Se nyt vaan oli ensirakkaus ja uskon ettei se tunne katoa ikinä kokonaan, mutta ajan kuluessa ne surun ja pettymyksen tunteet on helpompi kestää.

Tää on vanha ketju, miksi lie joku nostanut? Mutta ohjeeksi muille jotka painiskelevat samanlaisen asian kanssa; erottakaa mikä on yksipuolista rakkautta ja mikä aitoa rakkautta. Se ei ole rakkautta, jos toinen on sanonut suoraan ettei kiinnosta. Miksi sitten enää roikkua tunnetasolla sellaisessa ihmisessä? Tunteita tietenkin voi olla, mutta miten voi pysyä "rakastuneena" jos toinen on jo sanonut ettei suhde kiinnosta? Rakkaudella ei siinä vaiheessa ole enää mitään tekemistä, vaan voisi puhua riippuvuudesta...
Mielestäni ei voi olla rakastunut, jos toinen ihminen ei ole siinä mukana. Vai voiko?

Aika parantaa haavat, mutta hitto kun joku olisi joskus kertonut, että kauanko siihen menee! Koskaan en ole ollut edes ihastunut vähemmän kuin useamman vuoden kerrallaan ja aina kun olen ihastunut/rakastunut se on ollut kaikki tai ei mitään. Todella raastavia sydänsuruja on siis saanut sietää vuositolkulla kun miehiä ei ole saanut mielestään. Tietenkin sitten sen oikean löytäessä tämä on ollut hyvä asia, varmasti rakastan loppuelämäni kun olen tällainen kestorakastuja, mutta hitto että nuorempana oli vaikeaa.

Yhteistyössä