Miten saan tän mässäyksen katkastua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Oikein semmonen kausi taas, että joka päivä on pakko saada karkkia/suklaata. Aina olen syönyt paljon karkkia, mutta kausittain sitä menee ihan törkeitä määriä enkä saa hillittyä yhtään.

Paino-ongelmaa ei ole eli lähinnä ongelma on korvien välissä. Mua siis ällöttää se, että syön niin paljon karkkia.

Tiedän tunteen.. Mulla auttoi kun välttelin kaupassa/kiskalla käymistä,ja jos kävinkin kaupassa niin en menny karkkihyllylle.. Eli jos onnistuu olla ostamatta karkkia/suklaata,ei sillon ole mitä mässätä..

Sama ongelma täällä :wave: Pientä helpotusta olen saanut siitä että ostan nykysin vain yhtä lajia jotain mikä ei ihan ole lempikarkkiani, esim tummaa suklaata. Yhtä lajia ei tule syötyä niin paljon kuin useampaa söis yhteensä (luin ihan vinkin jostain). Otan mm kalkkitapletin makeannälkään ja samalla tulee juotua lasillinen vettä. Porkkanoita on jääkaapissa valmiiksi pilkottuna, että voisin korvata niillä napostelut. Ulkoilemme lasten kans paljon, enkä ota karkkia taskuun.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oikein semmonen kausi taas, että joka päivä on pakko saada karkkia/suklaata. Aina olen syönyt paljon karkkia, mutta kausittain sitä menee ihan törkeitä määriä enkä saa hillittyä yhtään.

Paino-ongelmaa ei ole eli lähinnä ongelma on korvien välissä. Mua siis ällöttää se, että syön niin paljon karkkia.

Syö terveellistä ja monipuolista ruokaa TARPEEKSI JA SÄÄNNÖLLISESTI. Mässyhimo iskee, jos syö liian vähän/väärin. Eli tarpeeksi proteiinia, hyviä rasvoja, kuituja, hedelmä ja vihanneksia.

Mä laitan miehen yksin kauppaan ostoslapun kanssa aina,kun koen,etten kykene mässyä kiertämmään^^
Jos on pakko käyä kaupassa,niin kannattaa ennen sitä syyä kunnolla ja sitte vaikka vielä ruuan päälle pari hedelmää,että on semmonen ähky,niin sillo ei mulla ainaskaa tee mieli^^

"Syö terveellistä ja monipuolista ruokaa TARPEEKSI JA SÄÄNNÖLLISESTI. Mässyhimo iskee, jos syö liian vähän/väärin. Eli tarpeeksi proteiinia, hyviä rasvoja, kuituja, hedelmä ja vihanneksia."

Juuri näin.Terveellisesti ja säännöllisesti pienempiä annoksia :) Nii ja pienemmillä annoksilla tarkoitan,ettei mätä joka syönnillä ihteensä ähkyyn,vaan syö 5-6 kertaa päivässä sopivasti.

Joo, jätä ruokavaliosasi kokonaan pariksi päiväksi peruna, leipä ja pasta ja muut hiilarit. Syös sen sijaan kasviksia, salaattia lihaa ja juustoa. Mässäilyn pitäisi talttua sillä, että hiilareita ei syö liikaa suhteessa rasvaan ja proteiineihin, mutta tuo hiilarilakko auttaa saamaan ruokavalion tasapainoon ja hiilarinälän hillittyä.

Jos pystyy vähän aikaa, vaikka vain muutamia päiviä tai kaupassakäyntejä, välttämään karkin ostamista, se pahin himo alkaa talttua. Yrittää rikkoa sen tapasyömisen jatkumon.

Joo, jätä ruokavaliosasi kokonaan pariksi vuodeksi vihannekset, hedelmät, juurekset ja muut kasvit. Syös sen sijaan lihaa, leivoksia, suklaata ja karkkia. Laihisvouhotuksen pitäisi talttua sillä, että kasviksia ei syö liikaa suhteessa suklaaseen ja karkkiin, mutta tuo kasvislakko auttaa saamaan ruokavalion tasapainoon ja hillitsee sairaalloisia dieettejä.

Yhteistyössä