Miten saan sektion vielä? Olen juossut pelkopolilla viimeksi viime viikolla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv38 kohta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv38 kohta

Vieras
Eikä ikävien kokemustenkaan perusteella annetta sektio päätöstä.
Vaan odotetaan sinne rv41 et onko synnytys ylipäätään lähdössä käyntiin ja sitten jos ei käynnisty luomusti niin leikattais rv42 ehkä.
Uusi aika ja viimeinen pitäis sinne varata lääkärille 41 + jotain!!

Tähän asti sanonut et jos rupee syntymään ennen rv37 niin yritän taas alakautta jos tulis mutta sen jälkeen tehdään sektio.

Itkin ja hermoilin viikonlopun kun sattui mahaan en tiiä oliko supistuksia vai jännitystä vain.. En ole nukkunut enään kuukauteen montaakaa tuntia yössä kun pelottaa tuleva synnytys tai se että en nyt saa sektiota.

Törkeää käytöstä ja pelottelua ollut joka kerta lääkäreitä eri lääkärit ollut.
Viimeksi kätilö sanoi et näillä perusteilla ja kokemuksilla voisin saada sektion.
Lääkäri pelotteli sitten mut ihan täysin etten ajattele lasta ja tulevia lapsia varsinkin. Kuulemma kaikki haluaa iltatähden vaikka nyt tuntuis toiselta.

Menenkö yksityiselle gynelle kuvauttaa lantion ja hakeen päätöksen sitten joko jos ahdas lantio sillä perusteella sektio päätös tai pelkoon verrattuna??

Kuinka se tapahtuu yksityisen kautta haku päätökseen?
Miten tieto sairaalaan menee siitä??

Jos sinä olet varma siitä että haluat sektion, niin vaadit sen ilman mitään mutinoita. Et anna lääkäreiden olettaa edes, että voisit jossakin tapauksessa suostua alakautta synnytykseen.Ole ehdoton : sillä saa sektion.

Niin tuttua, niin tuttua. Itselleni sanottiin vielä rv 39+ äippäpolilla, että "pianhan se on joka tapauksessa ohi" kun viimeistä kertaa kävin sektiota toivomassa.
Mutta selvitin äippäpolin kautta (antavat kyllä tiedon kun sitä oikein vaatimalla vaatii ) yksityispotilaita ottavat lääkärit, siis erityismaksuluokan kautta. Sitten soitin lääkärille ja parille muullekin ja sain sen haluamani sektion. Maksoi tietysti hiukan enemmän, mutta palvelu kaikkineen oli enemmän kuin sen arvoista.
Selvitä siis oman sairaalasi kautta tällaiset lääkärit ja sitten vain otat yhteyttä ja menet siis käymään heidän yksityisvastaanotolla.

Minulla toimi noin, muuten olisin joutunut synnyttämään alakautta. Käynnistykseen kun en suostunut missään tapauksessa. Laita yv:tä, jos haluat jotain tarkemmin jutella.

Alkuperäinen kirjoittaja Ögonblick:
Niin tuttua, niin tuttua. Itselleni sanottiin vielä rv 39+ äippäpolilla, että "pianhan se on joka tapauksessa ohi" kun viimeistä kertaa kävin sektiota toivomassa.
Mutta selvitin äippäpolin kautta (antavat kyllä tiedon kun sitä oikein vaatimalla vaatii ) yksityispotilaita ottavat lääkärit, siis erityismaksuluokan kautta. Sitten soitin lääkärille ja parille muullekin ja sain sen haluamani sektion. Maksoi tietysti hiukan enemmän, mutta palvelu kaikkineen oli enemmän kuin sen arvoista.
Selvitä siis oman sairaalasi kautta tällaiset lääkärit ja sitten vain otat yhteyttä ja menet siis käymään heidän yksityisvastaanotolla.

Minulla toimi noin, muuten olisin joutunut synnyttämään alakautta. Käynnistykseen kun en suostunut missään tapauksessa. Laita yv:tä, jos haluat jotain tarkemmin jutella.

Siis maksan jonkun maksun siitä et leikataan ja sen mitä käynti yksityisellä maksaa? Paljon se maksu suurin piirtein on?

Mulle on luvattu vain nyt että ei käynnistetä kun sellaisen päätöksen edellinen lääkäri teki rv32 ja sanoi et katsotaan rv37 missä vaiheessa on paikat ym. Älä mieti synnytystä tässä välillä olleskaan ja kätilö jopa myönsi kun sanoin et haloo siitä on enään muutama viikko l.a niin et ooppa miettimättä joo. Niin sittenhän se on jo ohi kuulemma!! Hah mikä kätilö!

Lääkäri pelotteli vielä et paikat olis pehmennyt jo et kohta syntyis ja kun mulla harjoitus suppareita joka yö ja päivisinkin nyt ollut melkein koko ajan (ei tartte tehdä mitään niin maha kovettuu ja rupee alapäässä tuntuun kipeeltä ja selästä nyt viikonlopun aikana).
Mulla tosin paha isias ollut raskauden puolivälistä, välillä parempia päiviä toisinaan särkee pelkkä kävely.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Minä en kyllä välttämättä tuohon erityismaksuluokka-juttuun lähtis, koska sen saa ilmatteeksikin kun osaa vaatia.

Saanko nyt soittamalla tälle viikolle sitten ajan vaikka lääkäri käski varata vasta 41+ jotain uuden ajan??

Antaako ne sieltä toimistolta mulle aikaisemman ajan tai pystynkö siinä vaatimaan et tuun hakeen sektio ajan??

Montako oot synnyttänyt alakautta?

Kahta olen yrittänyt alakautta. Ensimmäinen päättyi 3 pvä yrittämisen jälkeen hätäsektioon ja toinen (keskenmeno) lääkkeellinen tyhjennyt ei onnistunut (luoteen synnytykseksi ilmeisesti) niin 3pvä jälkeen kaavintaan kun ei onnistunut lääkkeillä paikat auki ja synnytys.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minä en kyllä välttämättä tuohon erityismaksuluokka-juttuun lähtis, koska sen saa ilmatteeksikin kun osaa vaatia.

Saanko nyt soittamalla tälle viikolle sitten ajan vaikka lääkäri käski varata vasta 41+ jotain uuden ajan??

Antaako ne sieltä toimistolta mulle aikaisemman ajan tai pystynkö siinä vaatimaan et tuun hakeen sektio ajan??

Sanot että "minä pelkään niin paljon lähestyvää synnytystä, että yöt menee valvoen, ja tästä taatusti kärsii myös vauva. Haluan tulla keskustelemaan nyt lääkärin kanssa vielä asiasta, koska olen tullut siihen tulokseen, että ei ole muuta vaihtoehtoa kuin sektio....."

Raskaus ollut fyysisesti rankka ja erityisesti henkisesti kun ekan kerran pääsin pelkopolille vasta rv28-32-37 ja joka kerta eri ihmiset ja samat jutut käydään läpi vaikka ne miksikään muutu!! Itselle hirmu rankkaa muistella noita juttuja ja miettiä miten voisin mennä toisin ym. Mihinkään kysymyksiini en ole saanut kun ympäri pyöreitä vastauksia erityisesti lääkäreiltä.

Pelko pahentunut kahden viimeksen käynnin jälkeen kun peloteltu lapsen hengellä ja mitä mulle tulee sektiossa. Kätilö viimeksi sanoi että turhaa murehdin sellaista kaikki menee lapsenkin kannalta hyvin sektiossa siinä vaaroja ole jos esim suunniteltu ym. YKsi onnistunut sektio takana niin sekin kertoo.
Pelkään siltikin sektiotakin mutta siihen olen päätynyt nyt rv32 käynnin jälkeen kun en voi luottaa lääkäreihin kun niin törkeitä ja ei kunnioita mun pelkotilaa vaan käyttää sitä hyväkseen.

Itse kävin vain kerran pelkopolilla. Kätilö kertoi sektion riskit mutta oli tosi kiva nainen. Lääkäri oli täys v*tt*, mutta kirjoitti sektiopäätöksen. Sen jälkeen kätilön juttusille vielä ja päätettiin sektiopäivä.
Sektio meni loistavasti! En oo päivääkään katunut. Kaiken lisäks selvisi, että alakautta ei olis edes onnistunut, koska napanuora oli niin tiukasti tytän kaulan ympärillä.

Yhteistyössä