Miten saan sairaslomaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
oon koulussa ja työharjottelua pitäs käyä tammikuun loppuun. mulla maaliskuussa laskettuaika. mulla 2lasta. olen siis ryhmiksessä harjoittelemassa. nyt ollut koko viikonloppu taas yhtä itkua. en kerta kaikkiaan jaksa. voinko mennä läärille huomenna ja pyytää että kirjoittaa mulle saikkua tammikuun loppuun ja sen jälkeen jäänkin äippälomalle. voinko sanoa että olen uupunut ja en pitkän harjoittelu pv jälkeen jaksa omia lapsia ja kotia pitää kunnossa. lapset on 4 ja2v ...jotenkin haluaisin vaan levähtää ja olla rauhassa kotona omien lasten kans ennenkuin uusi vauva syntyy. tullut pakokauhu tavallaan ja paniikki etten sitten jaksa vauvaa ja vauva aikaa kun nyt väsytän itseni. ennen ei ole koskaan ollut tälläist tunnettal

neuvolalääkärille vaan :) ei kylläkään voi kirjoittaa ä-loman alkuun asti saikkua kerralla,mutta varmaan saat viikon tai kaks ensi alkuun ja sit käyt uudemman kerran hakemassa saikkua

mutku perjantaina kävin neuvolaläkärillä ja olin silloin flunssassa,ja se kirjoitti mulle perjantain ja nyt maanantain saikku.. en uskaltanut puhua sille mitään silloin. ajattelin että passiittaa vielä johonkin muualle puhumaan:( sano että jo0s tarviin lisää lomaa niin pitäs mennä tk lääkärille... mut voivkohan soittaa neuvolaan aamulla ja selvittää niille asian ja pytää että kirjoittaa saikkua`väsymyksen takia?

no ei ne sua mihinkään muualle passita puhumaan..ihan vaan rohkeasti kerrot tilanteen..toivottavasti miehesi kuitenkin auttaa kodin ja lasten suhteen,ettei kaikki oo sun huolena?

Veikkaan,että tk-lääkäri kirjoittaa pidemmän loman väsymyksen takia kuin neuvola.Itellä ainakin neuvolassa lääkäri kirjoittaa innokkaasti viikon sairaslomaa heti jos mainitsenkin,että on supistellut,vaikken mitään saikkua siis ole halunnut.Tk:n lääkäri taas kirjoitti kahden viikon sairasloman kun kävin tarkistuttamassa,että kohdunsuulla kaikki ok ja siinä sivussa vaan mainitsin,että olen todella väsynyt kun en saa nukuttua yms.Sekin tuntui hiukan liioittelulta mun mielestä kyllä..

no ei ne sua mihinkään muualle passita puhumaan..ihan vaan rohkeasti kerrot tilanteen..toivottavasti miehesi kuitenkin auttaa kodin ja lasten suhteen,ettei kaikki oo sun huolena?

auttaahan se, mut jotenkin joku paniikki yhtäkkiä iskeny päälle että ei jaksa sitten kun vauva tulee. oon oikeesti niin väsynyt harjottelun jälkeen että ei jaksa mitään ja nukhan pystyyn kaheksalta...normaalisti niinkun nyt jaksan valvoa pitempään enkä ole väsynyt. siis kun nyt oon oillut kotona 3päivää ja saanut levätä ja olla rauhassa.

Yhteistyössä