miten saan pojan juomaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
elikkä meillä tämmönen ongelma tuli eteen kun piti siirtyä neocatesta tavalliseen maitoon... neocatea poika joisi mutta sitä ei siis enää tarvitse kun tavallinen maito käy. nannia juo pikkasen paremmin. poika nyt 1,3v.
ruokailun yhteydessä ei maitoa, eikä kyllä vettäkään juo kun pari siemausta nokkamukista...
Pullosta olen antanut muun maidon jotta edes jotain joisi. yleensä juo maitoa vain kun menee nukkumaan :/
Miten saan maidon paremmin maistumaan?

Ei ole tietoa tohon paremmin maistumiseen muu kuin tottuminen eli ajan kanssa. Meillä neiti juo huonosti maitoa vielä nykyäänkin ja täyttää tammikuulla kaksi eli käytetään muita maitotuotteita sitten enemmän. Viili ja jogurtti maistuu ja aikasemmin tei puuron maitoon mutta nyt ei käy puuro, joten juodaan velliä illalla iltapalan jälkeen vielä. Kyllä sen maitomäärän saa ihan kivasti kokoon, vaikkei alkuun kauheasti raakaa maitoa menisikään.

Onko Nan ym. ollut huoneenlämpöistä? Mä siirryin aikanaan suoraan rintamaidosta tavalliseen maitoon ja se ei mennyt kunnolla kuin lämmitettynä. Jääkaappikylmä maito ei taida tuntua pienistä hyvältä.
Edelleen kun tyttö on 2v 1kk, maito menee paremmin lämmitettynä ja nokkamukista. Jos siis tavallisesta mukista ei ole ruokailujen yhteydessä mennyt tarpeeksi, lämmitän illalla vielä nokkamukillisen maitoa ja johan uppoaa.
Meillä tyttö ei oikein tykkää jugurtista, viilistä ym., joten maitona se maito olis saatava menemään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.11.2006 klo 22:01 Mindre kirjoitti:
Onko Nan ym. ollut huoneenlämpöistä? Mä siirryin aikanaan suoraan rintamaidosta tavalliseen maitoon ja se ei mennyt kunnolla kuin lämmitettynä. Jääkaappikylmä maito ei taida tuntua pienistä hyvältä.
Edelleen kun tyttö on 2v 1kk, maito menee paremmin lämmitettynä ja nokkamukista. Jos siis tavallisesta mukista ei ole ruokailujen yhteydessä mennyt tarpeeksi, lämmitän illalla vielä nokkamukillisen maitoa ja johan uppoaa.
Meillä tyttö ei oikein tykkää jugurtista, viilistä ym., joten maitona se maito olis saatava menemään.

Olen kokeillut maitoa niin kylmänä,lämpimänä ja huoneenläm. Selvästi huoneenläm. uppoaa parhaiten, jos uppoaa...
On kokeiltu nokkamukit tavalliset lasit,pillit yms...
Näistä kuitenkin juo parhaiten tuttipullosta. Ois vain mukava jo alkaa jossain vaiheessa luopumaan siitäkin...
Tajusin just että viilistä ja jugurtista poika tykkää ja yleensä syökin 2dl viiliä päivässä! et eikös se sit riitä päiväannokses jos saan maitoa menemään lisäksi n 2-3dl/vrk?

Meillä ainakin nesteitä menee ilman janoakin, kun niitä tarjotaan oikeasta juomalasista, samanlaisesta vesipullosta kuin äidillä tai hienon värisellä pillillä. Tuon ikäisen kanssa voi jo mennä kauppaan katselemaan kivan näköisiä mukeja, ja valita yhdessä sellainen mistä olisi kiva juoda.

Yhteistyössä