Miten saan pian 2-v tytön taas nukkumaan omassa huoneessaan?? Vinkkejä kaipaan!!

Eli tyttäremme (pian 2-v.) on tähän asti nukkunut omassa huoneessaan lasten sängyssä. Mutta nyt on tapahtunut ihan ihmeitä! Ei suostu enää ollenkaan nukkumaan omassa huoneessaan vaan paras paikka olisi meidän vanhempien keskessä. Ennen nukahti yksikseen omaan sänkyynsä/huoneeseensa ilman sen kummempia temppuja, mutta nykyään hänet pitää nukuttaa viereen meidän sängyssä ja nostaa siitä sitten omaan sänkyynsä. Kannoimme jo tytön sängyn meidän vanhempien makkariin, mutta sekään ei tunnu olevan hyvä vaan kömpii yöllä taas meidän keskeen. Olen sen verran herkkäuninnen etten sitten osaa itse nukkua, kun tyttö pyörii ja potkii vieressä. Ja ennen nukkui n. 11-12 tunnin yöunia, nykyään rupeaa nukkumaan n. klo: 21 ja herää aamulla 5-6 välillä, kun isänsä herätykello soi eikä sen jälkeen enää suostu nukkumaan. On kovasti isänsä perään ja ilmeisesti uhma on alkanut, kun ei tunnu uskovan mitään ja äiti tuntuu olevan ihan tyhmä...! Päiväuniakin olemme jo rajoittaneet, mutta eipä liioin ole vaikuttaneet yöuniin.

Johtuuko tämä nyt tästä iästä ja onko mitään mahdollisuutta saada tyttöä enää nukkumaan omassa huoneessaan kaikkien hyvien yöunien vuoksi? Vai pitäiskö minun siirtyä nukkumaan muualle ja antaa tytön nukkua isänsä vieressä? Onko muilla ollut tämmöstä ja miten olette "selvinneet"? Alkaa voimat pian loppua, kun ei saa nukkua!! :'(
 

Yhteistyössä