Miten saan miehen tekemään kotitöitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ärsyttää yli kaiken. Kun seurusteltiin, mies piti asuntonsa ihan siistissä kunnossa. Nyt kun asutaan yhdessä, jää kaikki minun kontolleni. Mies jättää vaatteitaan ympäri asuntoa, astiat jäävät syönnin jälkeen pöydälle (ei puhettakaan, että nostaisi edes tiskipoöydälle saatikka koneeseen), pöytä ja leikkuulauta on aina täynnä muruja jne... Mitään ei tee oma-aloitteisesti,eikä juuri sittenkään vaikka häntä pyytäisi. Olen ajatellut, että pitäisi kai vaan jättää hänen sotkunsa siivoamatta ja katsoa, kuinka kauan ne siinä ovat. Mutta mulla menee aina jossain hermo siihen sotkuun.

Onko kellään muulla samanlaisia ongelmia? Vinkkejä, kuinka saada mies osallistumaan edes vähän?

Paras keino taitaa olla sama ku lapsille, eli jos ei siivoo tavaroitaan, niin heitetään ne roskiin. Mä olen myös kieltäytynyt pesemästä pyykkiä, jos se on muualla kuin pyykkikorissa.

Tuo roskiin heittäminen todennäköisesti saisi meillä vaan aikaan kauhean suuttumuksen..

Olen ajatellut, jos vaan kokeilisi, että ei siivoaisi kuin omat ja lapsen jäljet. Mä vaan en tiedä kuinka se onnistuu, kun en kestä sotkua!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuo roskiin heittäminen todennäköisesti saisi meillä vaan aikaan kauhean suuttumuksen..

Olen ajatellut, jos vaan kokeilisi, että ei siivoaisi kuin omat ja lapsen jäljet. Mä vaan en tiedä kuinka se onnistuu, kun en kestä sotkua!

Kyllähän se vituttaa jos tavarat lentää roskiin. Mutta sanot miehelles, että sä et ole orja/piika, ja jos hän ei ala omatoimisesti siivoomaan, niin sit tavarat lähtee ulkoruokintaan.
Mä suosittelen että puhut miehes kanssa ennenku alat mihinkään jatkotoimenpiteisiin. Kerro että et jaksa aina olla se joka siivoaa, vaan miehenkin pitää osallistua. Älä hyväksy tuollaista kohtelua!

Taidanpa nyt ensi alkuun kokeilla tuota, että siivoan vain omat sotkut. Kyllähän se ainakin siinä vaiheessa varmaan alkaa mietityttämään, kun ei kaapissa ole enää puhtaita vaatteita.

Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Paras keino taitaa olla sama ku lapsille, eli jos ei siivoo tavaroitaan, niin heitetään ne roskiin. Mä olen myös kieltäytynyt pesemästä pyykkiä, jos se on muualla kuin pyykkikorissa.

Oikeestikko?? :o
En minä ainakaan raaskisi heittää rahalla ostettua tavaraa roskiin

mies valitti että minä en tee kotitöitä. mikä on totta koska en ikinä kerkeä. kyse ei ole ajan puutteesta vaan siitä että hän yksinkertaisesti kerkeää ensin.

tein siis listan. joka viikonpäivälle on jotain tekemistä ja esim. tiskaus, kissojen laatikon tyhjennys ja keittiön siivous on joka päivälle. muut askareet on sitten sitä mukaan ku tarvetta tulee esim. pyykin pesu on kahdesti viikossa ellei tarvetta synny muuten.

päivä on jeattu kahteen osaan. ilta ja aamuvuoroon. aamuvuoron askareet hoitaa se henkilö joka on töissään iltavuorossa ja toisinpäin.
helppoa kun mikä. :) toiminut hyvin nyt nämä kolme päivää :laugh:

Yhteistyössä