[QUOTE="heippa";21938973]Ei hätää. Seuraavien kuukautisten jälkeen olet jo viisaampi. Ja ovulaation oppii tunnistamaan omasta kehostaan, kun vähän kuulostelee.
Meillä kävi niin "nolosti", että lapsi lähti alulle heti kun annettiin lupa, eikä mulla ollut hajua edes viimeisistä kuukautisista. Heti ensimmäisellä kerralla kun soitin neuvolaan,
annettiin ymmärtää että kyllä se vaan on pakko muistaa tai muuten on ihan vastuuton olento. Niinpä keksin päivämäärän omasta päästäni suunnilleen oletetun hedelmöityksen mukaan taaksepäin laskettuna.
Hassuinta on, että kahdessa ultrassa on määritelty laskettu aika alkion/sikiön koon perusteella täsmälleen samaksi kuin tuosta "kierrostani" laskettuna. Että taisi olla hyvä veikkaus.[/QUOTE]
Mulle kävi aivan samalla tavalla esikoisen kohdalla. Ei ollut mitään hajua edellisistä menkoista, plussa tuli testiin ja mekatkin tulivat. Olin aivan pihalla ja terveydenhoitaja kohteli minua sen mukaisesti. Luulin olevani rv 4+ jotain, mutta ultrassa kävi ilmi, että olin jo huomattavasti pitemmällä. :snotty:
Se terkan ripityssaarna oli jotain ihan kauheaa, mulle tuli itku kun tunsin itseni niin surkeaksi ja äidiksi kelpaamattomaksi.