miten saan 8kk vauvan syömään iltapuuron????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shenda81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

shenda81

Aktiivinen jäsen
11.01.2008
1 618
0
36
Olisiko kellään vinkkejä???
Tyttö ei suostu syömään iltapuuroa vaan alkaa kauhee raivoominen ja huuto.

Ruoka-ajat seuraavanlaiset
07.00 Maitoa 150ml
09.00 Jugurtti 2dl
12.00 Sose purkki ja maitoa
15.00 Hedelmäsose ja maitoa
18.00 Sosepurkki ja maitoa
21.00 Puuro 2dl

en tiedä että mitä tekisi...voisko johtua hampaista??Nyt pienet alut näkyy alaleuassa....tuon klo 18 ruuan syö ihan hyvin.

eli pistä vaikka puuron sekaan jugurttia ja banaania tms ja vedä sauvasekoittimella tosi tasaiseksi, vaihtelu voi viirkistää. Kokeileppa antaa hieman aikaisemmin. Meillä viimeinen väli alle 2h ja silloin vielä hyvin jaksaa syödä. Raivari iskee täälläkin jos väsy ja pitäisi syödä puurot ;)

Meidän tyttö ei ikinä ole syöny 2 dl puuroa kerralla, on nyt 10 kk. Paljonko tota maitoa tulee päivän aikana yhteensä? Muistaakseni 6 - 8 dl on suositeltava, sen yli ei tarttis mennä, vai onko toi tissimaitoa tossa välissä...?

maitotuotteita menee n 5-6dl päivässä..joinakin päivinä menee jopa 8dl!!!Kun olen yrittänyt edes jotain yötä vasten antaa.Mä olen yittänyt pitää ruokailuvälit tossa 3 tunnissa.Ja lapsi menee nukkumaan puuron jälkeen joten ei sitä myöhäisemmäksi enään voi laittaa.

Huolestuttaa vaan toi paino...nyt oli neuvolassa 8400g eli kk tullut 400g painoa,se on varmaan ihan riittävä???

Vai mietinköhän asiaa ihan turhaan....

Ootko kokeillu jos annat puuron jo klo. 20. Meijän neitillä ei toi syöminen meinaa sujua jos on jo liian väsyny. Annetaan iltapuuro 19-19.30 ja jos siitä venyy ni ei enää kelpaa ku tissi/pullomaito. Viimeistään klo. 20 on jo nukkumassa.

Älä stressaa syömisen kanssa. Jos muuten kumminkin syö ihan ok. Omista lapsistani ei kukaan ole tuossa iässä enään syönyt puuroo pelkästään vaan aina olen laittanut rinnalle hedelmäsosetta.

Kokeilisin antaa aamulla puuroa ja maitoa. Ensin puuron. Laskisin päivittäisen maitomäärä, huom jogurtti! ja miettisin voiko maitoannosta pienentää aterioiden yhteydessä.

Onko väliä, millaista puuro on? Meillä meni kaupan puuro kuin vettä vain, mutta kotipuuroa vieroksuttiin. Joskus laitoin puuron sekaan nan-maitojauhetta (samassa suhteessa kuin puuroannoksessa oli vettä ) ja silloin puuro maistui paremmin.

Oletko kokeillut tehdä puuroa eri viljoista ja laittanut päälle erilaisia hedelmä- ja marjasoseita? Oletko kokeillut karheampana ja sileämpä? Aikojakin voi kokeilla muuttaa. Meidän kuopus ei koskaan oikein ole syönyt puuroa vaikka muuten on hyvä syömään.

Meillä iltapuuro syödään noin kello 20 (noin 1,5 - 2 dl ) ja sitten kello 21 juodaan iltamaito, noin 2 dl menee.
Tämä juuri sen takia, että liian nälkäisenä ja väsyneenä ei jaksa puuroa syödä, joten se syödään aiemmin ja illan viimeisenä sitten maito. Eroa edelliseen ruokailuun meillä tulee tuo 2 tuntia suunnilleen.

Jos saa kysyä, niin miksi tämä kolmen tunnin väli on tärkeä juttu?

Mä kans kokeilisin varmaan antaa puuron heti aamusta tai vaihtoehtoisesti en antaiskaan tuota klo 7 maitoa (ellei jatka sen jälkeen vielä unia) vaan antaisin aamupalan jo silloin jolloin koko ruokailurytmi siirtys parilla tunnilla takaperin. Sillon vois ehkä illasta saada paremmin menemään puuroa tai jotain muuta iltapalaa? Mutta jos lapsi kasvaa hyvin ja on reipas ja hyvinvoiva niin ei kannata kuitenkaan turhaan ressata sen syömisen kanssa :hug:

aika isoja noi annoskoot. meidän tyttö 11 kk syö 5 kertaa päivässä, aamulla ja illalla puuro. sosetta ei jaksa sitä isoa purkkia kokonaan syödä ja puuroa n. 1dl ja maitoakaan ei jaksa ruualla juoda. maidon juo aina unille mennessään niin tulee se maitomäärä täyteen.

Noi soseet menee silleen että suu auki odottaa.Sen takia lisätty tuo jugurtti kun tuo maidon juonti ollut välillä heikkoa ja että saisi kalkkia.Mies herää aamulla 07 ja juottaa tuon maidon ja sitten vielä nukkumaan ja yhdessä herätään noin puol 09 aikaan.
Olen yrittänyt pitää noita ateria väliä säännöllisenä mutta että onko 3 tuntia liian vähän tai liian paljon väliä....en mie enään tiedä.

Ja kun neuvolassa painottivat että 5 ateriaa päivässä plus maidot eli maito ei kuulemma ole ateria.

Mutta jos aamulla kokeilisin että annan sen puuron siinä seittämän aikaan.

Yhteistyössä