miten saan 1vuotiaan nukkumaan omaan huoneeseen?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja kiitoooos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja kiitoooos

Vieras
Päiväunet on aina nukkunut vaunuissa.... jep, virhe...
Nyt olen muutaman kerran yrittänyt sänkyyn omaan huoneeseen, on ihan yhtä pelleilyä, melkein tunnin oon yrittänyt, ja olis vaikka kuinka väsy niin keikkuu eikä nukahda...
mikä neuvoksi? sinnikkyyttä vaan??

Ja toinen juttu on nuo yöt. Nukkuu mein huoneessa, pinnasängyssä. Herää vähintään 2kertaa yössä mut useimmiten 4-6..nousee ylös ja laitan takas pitkälleen ja nukahtaa..
Miten saan yöksi omaan huoneeseen kun nousee noin monta kertaa??????

Jos ei se sieltä pinnasängystä pääse muualle kuin seisomaan, mä en tekisi mitään. Itselleni laittaisin tulpat korviin, jos johonkin möhkimiseen itse heräisin. Jos nousee laitaa vasten seisomaan, kyllä hän ajallaan siitä laskeutuu.

Omat lapseni siirtyivät laidattomiin sänkyihin 1-vuotiaana. Pidensi heidän untaan syystä, jota en tiedä. En tarjoaisi mitään yöpalveluja, kyllä sitten palaa takaisin uneen.

Sit se vasta hauskaa onkin kun nousee omassa huoneessaan sen 4-6 kertaa ja saat kävellä sinne laittamaan lapsen uudelleen unilleen.

Mä odottelisin suosiolla kunnes nukkuu levollisemmin ja heräilemättä.

Meillä ainakin parani koko perheellä yöunet kun 1-vuotias siirtyi omaan huoneeseen. on tosin nukkunut aina pinniksessä. Tuntui siltä että aiemmin puolin ja toisin heräiltiin toistemme kääntyilyihin, yskään tms.

Meillä tämä vasta edessä, lapsi nyt 11 kk, nukkuu toistaiseksi meidän huoneessa. Mut olen ajatellut nukuttaa ensin päiväunet sisällä ja sit kun se sujuu, niin siirtää yöksikin sinne. Myös meillä nukutaan päiväunet ulkona vaunuissa, saa nähä kuinka sisällä nukuttaminen sujuu. Toinen vinkki on, että tekee lapsen omasta huoneesta kivan leluhuoneen, viettää siis siellä aikaa päivisin hänen kanssaan. Siis jo ennen kuin yrittääkään nukuttaa yöksi sinne. Meillä on nyt jo puolet tytön leluista tulevassa omassa huoneessa, siellä oleskellaan, tehdään vaatteiden&vaipanvaihdot jne.

En tiedä milloin siirretään nukkumaan omaan huoneeseen, vielä olen niin laiska et yölliset tutin laitot jne. teen mieluummin puoliunessa pinnasängyn pinnojen välistä kuin että nousen sängystä ja menen toiseen huoneeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Sit se vasta hauskaa onkin kun nousee omassa huoneessaan sen 4-6 kertaa ja saat kävellä sinne laittamaan lapsen uudelleen unilleen.

Mä odottelisin suosiolla kunnes nukkuu levollisemmin ja heräilemättä.

No sittehä se hauskuus vasta alkaakin :D
Joo noita levollisia unia jos odottelis vielä hetken, ei kumminkaan ihan tän hetken asia.. kevään aikana jos uni paranis ni sitten..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No muuten sais nukkuakin mein huoneessa mutta kesällä syntyy toinen vauva niin ennen sitä olis saatava omaan huoneeseen...

Miksi? Eikö kaikki mahdu samaan huoneeseen nukkumaan?

Mahtuu.. mutta jos vauva itkee yöllä niin esikoisen ei tartte siihen herätä kun ei nuku vieressä.

Meillä meni kakkonen 1,5-vuotiaana ilman mitään ihmeellistä. Silloin nukkui jo kummemmin heräilemättä. Ja esikoinen, 6v, herää nykyään 1-3 krt yössä, se peitellään takaisin sänkyyn.. Koskas se rippileiri olikaan että sais koko yön nukkua..

Meillä oli kolmonen tuommonen. Ei tosin nukkunu vaunuis päiväunia, päinvastoin sai hepulin jos koetti vaunuihin nukkumaan pienestä asti. Ja meillä on kolmosella ja nelosella ikäeroa 1v3kk, alussa kolmonen "nukkui" omassa huoneessa kunnes kaikkien yöunien kannalta oli järkevämpää että kolmonen ja nelonen nukkui meidän kans. Vastusti myös muutoksia joten kummallakin oli oma pinnis aika pitkään. Mä totesin että ihan mitä vaan mutta kunhan väki saa nukkua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No muuten sais nukkuakin mein huoneessa mutta kesällä syntyy toinen vauva niin ennen sitä olis saatava omaan huoneeseen...

Miksi? Eikö kaikki mahdu samaan huoneeseen nukkumaan?

Mahtuu.. mutta jos vauva itkee yöllä niin esikoisen ei tartte siihen herätä kun ei nuku vieressä.

Ei ne lapset kovin herkästi siihen herää. Meillä molemmat muksut siirtyneet pois mun huoneesta noin 4 kk iässä. Kuopus siirtyi esikoisen kanssa samaan huoneeseen, esikoinen oli vähän päälle 2v ja kuopus sen 4 kk. Kyllä vauva heräsi kertalleen yöllä vielä tuolloin, mutta esikoinen jatkoi uniaan, vaikka vauva oli samassa huoneessa. Minä taas olen aina herännyt herkästi lasten ääniin toisistakin huoneista.

Sama se on herätyskellonkin kanssa, kun aamulla kelloni soi, ei meillä kukaan muu värähdäkään. Olen kuullut, että miehetkin voivat jatkaa uniaan, vaikka vauva huutaisi vieressä.

Yhteistyössä