miten saada yöheräämiset ja -syötöt pois???

Alkuperäinen kirjoittaja linda84:
minulla on 6kk vanha tytto ja olen lopettamassa rintaimetyksen paivalla se vain saa pullosta mutta yolla olen antanut rinnasta. jollain keinolla minun pitaisi saada se virotettua rinnasta.Se ei suostu pulloa ottamaan suuttuu vain enemman.Heraa joka yo joka toinen tunti syomaan nukkuu omassa pedissa,mutta alan itse olemaan aika puhki..kuinka saada vierotteua you syopotelysta rinalla ...help :heart:
 
En jaksanut lukea kaikki vastauksia.

Meillä tyttö 11 kk ja ei olla syöty 4 kuukauteen yöllä. Ja yöt on yhtä helvettiä taas vaihteeksi. Heräillään ihan jatkuvasti ja aamu alkaa 5.30 paikkeilla...

Tsemppiä :hug:
 
joo, tuo "opi kuuntelemaan vauvaasi" on suomenkielinen versio, mut se ei ole läheskään yhtä kattava. tuon englanninkielisen voi tilata netistä. maksaa n.14?. ja se on aika helppolukuinen loppujen lopuksi. =)
 
Ok, mulla olikin toi lainassa joskus silloin kun meillä vielä nukuttiin ja ei tullut luettua sitä kunnolla. Tosin siis suomenkielinen versio.
Neuvolasta suositeltiin Outi Saarenpää-Heikkilä: Miksi lapseni ei nuku. Mutta en ole sitäkään vielä kokonaan lukenut.
 
Täytyy vain kommentoida tuosta Tracy Hoggin engl.kielisestä kirjasta: tilasin sen (netistä) koska sitä niin monesti täällä on suositeltu. Nyt olen vasta osan kirjasta lukenut ja täytyy sanoa että se on kerrassaan loistava!! Helppolukuinen ja järkevä. Hyvin nopeasti tunnistin syitä miksi meillä nukutaan aiempaa huonommin, heräillään ennenaikoja jne. Luulen että kirjasta voi löytyä monille apu vauvan uniongelmiin.

Kiitos siis palezzulle suosituksesta :flower: :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja elämänperhonen:
Mä olen ihan poikki. Vauva, 8 kk heräilee yhä öisin...koskaan ei meillä ole vielä nukuttu koko yötä.

VOISIKO JOKU NEUVOA, MITEN VOISIN SAADA YÖHERÄÄMISET ja -SYÖTÖT LOPPUMAAN??

Eli normaalisti meillä menee näin: ottaa rintamaitoa n. klo 22 ja nukahtaa. herää sitten n. klo 00-01 aikoihin täyteen huutoon. sitten sylissä pitää heiluttaa ja eilenkin sitten sorruin antamaan tunnin huudon jälkeen rintaa, vaikka olin päättänyt että en sitä anna....(yritän vierottaa) ja sitten aamukuuden paikkeilla taas herää ja pitää antaa rintaa. sitten vielä nukkuu pari tuntia....
Hei meilläkin oli tuo vaihe hetken aikaa, eli herättiin just samaan aikaan ja toinen herätys aamuyöllä. Sitten se pikkuhiljaa myöheni toi eka herätys, on nyt kolmen-neljän aikaan, ja viime päivinä ei ole herännyt juuri ollenkaan. Mutta kyllä lapset herää 5-6 aikaan usein aamuyöstä alkaa jo vatsa kurnia et siitä syötöstä on varmasti vaikea päästä pois.

Kokeile myös lisätä iltapuuron määrää, meillä se nimenomaan auttoi tossa kun yks ilta laitoinkin kaksinkertaisen määrän puuroa (tietty jotain namia sekaan että pieni viitsi sen syödä).
 
Minulla kanssa sama ongelma tämän 8kk poikamme yösyömingin kanssa. Mutta nämä kaikki hyvät kertomukset luettuani sain paljon vinkkejä yösyönnin lopettamiseen, kiitos teille viisaimmille ja kokeneimmille. Jokainen meistä on omanlaisensa ihminen ja omalle lapselleen se maailman paras äiti, tekee hän sitten millaisia ratkaisuja tahansa lapsensa hoidon ja kasvatuksen suhteen.

Toivottaa voimia väsymyksen voittamiseksi ja yöunien parantamiseksi :flower:
 
sotken vielä lusikan soppaan :)
Joo,tempperamentti on yksi maailman hauskin juttu. Meillä tyttö takertuu tiukasti kaikenlaiseen hauskaan ja todella nopeasti.

Tutti oli ensimmäinen. Ekat kuukaudet nukku hyvin,nukahti tutin kans nätisti eikä yöllä sitä enää kaivannut. Tutilla siirsin yösyötötkin pariin kertaan. N.5kk--> alkoi 1hvälein heräily,tuttia suuhun. Tähän rumbaan väsyneenä nakattiin tutti mäkeen ja muutaman "itku"yön jälkeen nukkui 9-10h heräilemättä putkeen.
'
Tytön olemus muuttui siinä samassa,jatkuva päiväkitinä/väsymys jäi pois,ja ruoka maistu hyvin.

Maitoa annoin ainoastaan aikaisintaan joskus n.5/6 maissa. Se jatkoi unia. Joskus nukkuin noidenkin yli ja heräsi suoraan aamutoimiin n.7 Meillä syötiin isoja ruokasatseja säännöllisesti +maidot,joten nälkää se ei ollut ne ainoat syötöt. Siks päätin tosiaan karsia noi syötöt max.tuohon aamusyöttöön. Sen huomasi siitäkin,että kun itki mutta tassutteli niin hetkeksi aina rauhottu,vaikkakin aloitti uudelleen jne.. Jos olis karmiva nälkä nii mikään tassutttelu ei asiaa rauhota.

No,joku kerta kamun kannustamana vaan kokeilin jättää tota ainoaa aamuyönsyöttöä pois, pienellä kapinalla se onnistuikin. Kamu juuri kertoi,ettei maidon menekistä voi välttis nälkää päätellä (pullo). Meilläkin saatto syödä2dl heittäen,ja enemmänki olis mennyt. Mut niinpä se vaan jäi pois.

No, tuli helteet,hampaat, nousemaan opettelu, eroahdistus..mikälie. Taas havahdutaan useasti yössä, seistään laitaa vasten ja itketään.Joskus auttaa kippaus takas sänkyyn,joskus ssshhh!!, ja joskus ei oikeen mikään. Annoin sitte vettäkin helteillä,ja tyttö alkoi tosi nopeaan taas vaatia palveluksia öisin. Itkeskelee,rauhottuu pitkin yötä mut aamuyöstä jo vaatii. Vauvahankun ei tiedä joko kello on vaikka 5 tai 6..joten kokeeksi natisee ainaku havahtuu.
ELi uus unikoulu edessä jokukerta.
Mut toisaalta, kuvioo sotkee sormiruokailu=ruokaa menee sika paljo vähemmä ku soseiden kanssa.. välillä ei mee mitään (ikäkausi..)...joten en tiiä paljonko uskaltaa yrittää vaan jättää syöttöjä.
Kyl mä sen aamuyön maidon jaksan,aamut rauhottuu, mutta kortin nurja puoli on se muu "havahtelu" itkeskelemään ja odottamaan jokos nyt sais sitä maitoa..

MUt romaanin ideana oli se,että vaikka kuinka unikouluttaa,nii aina voi tulla jotain joka sotkee öitä. Etenki tempperamenttisimmilla vauvoilla. Toisethan ei reagoi ees hampaiden tuloon. Mulla viimeisimpänä tuli sitten oma unettomuus,vaikka tyttö nukkus nii mä valvon ja oon tosi väsyny päivisin :D Kivaa.
 

Yhteistyössä