Miten saada nopeimmin e-pillerireseptin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Terveyskeskuksessa pitäisi varmaan varata aika omalle lääkärille, vai voiko siellä sh hoitaa reseptin? Nimittäin omalle lääkärille jonot on aika sikapitkät.. Vai mitä kautta saisi nopeiten? Neuvolaan jo soitin ja sieltä en kuulemma saa.. Kävi vahinko mulle, eli muistin että mulla olisi ollut vielä 1 liuska jäljellä, mutta eipäs sitä vaan nyt löydy mistään, ja menkat on nyt eli parin päivän päästä pitäis jo aloittaa uusi liuska!

Teillä ei ole erikseen perhesuunnitteluneuvolaa?Jos asia normaalisti hoidetaan ihan omalääkärin kautta,niin pyytäisin muutaman kuukauden satsia ja varaisin ajan lääkärille,näin akuutti hätä menisi ohi.Minä sain puhelinreseptinä pillereitä kun luulin hukanneeni reseptin ja seuraavana päivänä oli aloitettava taas liuska.

Jos sulla on resepti tallella, niin reseptin ussinnan voi tehdä yleensä ilman lääkärikäyntiä. Ainakin jos viime gynekäynnistä ei ole kulunut tolkutonta aikaa, ja siloinkin saa jonkun kk:n tai 3 kk:n reseptin hätävaraksi. Eli viet sen reseptin vastaanottoon ja lääkäri jossain sopivassa välissä uusii. Meidän tk:ssa saa seuraavana päivänä reseptin, mutta jos on kiire voi varmaan nopeamminkin saada. Mutta varmista nyt tk:sta toimiiko tuo teillä.

Menet koulun terveydenhoitajalle, niin ei tarvitse edes vaivautua lääkärin ikäviin verenpaine- ym. kyselyihin vastaamaan. Eihän th:n moisista tarvitse välittää, vaikka ne pillerit olisivatkin hengenvaarallisia perimän tai perussairauksien takia, eiväthän he ole lääkäreitä.

Sekin vielä, minulla ei ole reseptiä tallella :( Nimittäin ennen raskautta minulla jäi nuo liuskat mitä nyt olen käyttänyt, raskauden jälkeen söin toisia pillereitä ja nyt aloitin nämä mitä ennen raskautta, ja reseptiä ei ole. Tarvitsen siis ihan uuden reseptin. Voi perse :( Mites tuo yksityinen, paljonkohan maksaa? Siis pitääkö siellä varata aika gynelle (=erikoislääkäri = kalliimpi?)?

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Teillä ei ole erikseen perhesuunnitteluneuvolaa?Jos asia normaalisti hoidetaan ihan omalääkärin kautta,niin pyytäisin muutaman kuukauden satsia ja varaisin ajan lääkärille,näin akuutti hätä menisi ohi.Minä sain puhelinreseptinä pillereitä kun luulin hukanneeni reseptin ja seuraavana päivänä oli aloitettava taas liuska.

En tiedä tuosta perhesuunnitteluneuvolasta, mä kuvittelin että nää kaikki hoituis tuossa samassa neuvolassa, sieltä olen aiemmat reseptini saanut. Tänään sinne soitin, ja sieltä sanottiin että resepti pitäisi hommata omalääkärin kautta (terkka vaihtunut siellä, varmaan se tuttu terkka olis mulle reseptin sitä kautta saanutkin). *huoh*

Itellä kävi kerran samalla tavalla. Sanoivat että tule neuvolasta hakemaan ne puuttuvat liuskat. Kävin hakemassa puuttuvat (näytteet). Antoivat 2kk:n pillerit ilmaiseksi ja käskivät varaamaan ajan. Soitappa sinne neuvolaan uudestaan ja pyydä jos voisivat antamaan pillerit siihen asti kunnes saat ajan reseptin uusimiseen. Vahinkoja sattuu..