Miten saada nopeammin unen päästä kiinni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
Aina näin ilta kahdeksan - yhdeksän maissa alkaa väsyttämään ihan tolkuttomasti. Sänkyyn menen noin yhdeksän pintaan ja luen hetken kirjaa, kunnes olen entistäkin väsyneempi. Kello on noin 22:00 - 22:30. Mutta kun valot sammutan ja ajattelen, että nytpä uni tuleekin hetkessä, niin eipä käykään niin. On unisen väsynyt olotila, mutta uni ei kuitenkaan hetkessä tule. Kun se uni lopulta koittaa, onneksi nukun sitten aamuun asti - ei tarvitse yöllä pyöriä sängyssä unta etsien.

Se tosin on kurjaa, että sisäinen kelloni herättää minut joka aamu tasan seitsemältä ja en silloin vielä halua nousta ylös. Nukahdan uudestaan ja kello kun kahdeksalta soittaa, olen ihan väsyksissä. Ylös nouseminen on hankalaa.

Mutta en viitsi seitsemältäkään herätä, koska tiedän ja luulen, että jos tunnin täällä kämpässä vain olla kökötän istumassa, niin taatusti olen kahdeksalta ihan väsyksissä - kuitenkin ja sitten koko koulupäivä vain menee ollessa ihan uninen.

Täytä ristikkoa ja jätä se valon sammutus/lehden/kynän pois laitto miehen vastuulle :D
Näin meillä meni pitkään...nyt ei sitten enää voi kun lapsi herää jos laittaa valon. Ja nykyään vaan pyörin siellä pimeessä miettin syntyjäsyviä.

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Alkuperäinen kirjoittaja dgg:
nukut liikaa jos olet aikuinen...?

Jep, sekin vaikuttaa. Nouse vaan reippaasti silloin seitsemältä ja teet vaikka lyhyen aamulenkin.

Juuri näin. Ja jos ei talven vuoksi "hirviä" lähteä lenkille heti aamulla, niin jumppaa sitten kotona !

Jos luet liian mielenkiintoisia kirjoja, niin ei välttämättä uni tulekaan heti. Ja aika pitkään luet - ehkä kannattaisi lukea lyhyempi aika tai sitten lukea vaikka sohvalla tai joka tapauksessa jossain muualla kuin sängyssä, jotta aivot yhdistävät sängyn vain nukkumiseen.

mulla on tämmöne pulma että heti joululoman jälkeen kun oli valvottu vähä myöhään johonki 5-6 aamulla ni ku se työelämä alko ni ei oo nukuttu ku 2 tuntii...olen yrittänyt saada unen päästä kiinni ajoissa noin klo 21-22 aikana mutta uni ei ole tullut... pliis vastatkaa!

Naan joka ilta ennen nukkumaan menoa paljon isoja karvaisia hamahakkeja! Kun pistan silmat kii. Pelkaan niita. Mutta kun avaan silmat ne katoaa. Ongelma on siina etta silmat auki ei voi nukkua......

Jostain luin et uni uni tulee sykleissä. Eli pitää ruveta nukkumaan just silloin kun väsyttää. Sit jos kuitenkin valvoo vielä tais olla just 1.5h ennen kun alkaa nukkumaan, niin sit sitä unta saa taas odottaa suunnilleen saman verran.

[QUOTE="all";26348667]Naan joka ilta ennen nukkumaan menoa paljon isoja karvaisia hamahakkeja! Kun pistan silmat kii. Pelkaan niita. Mutta kun avaan silmat ne katoaa. Ongelma on siina etta silmat auki ei voi nukkua......[/QUOTE]

Huh... Onneks en oo ainoo. Se on inhottavaa tälleen araknofobiasta kärsivälle.
VASTATKAA JOKU

Alkuperäinen kirjoittaja Kesä-ukko;26799869:
Seksin jälkeen nukahtaa,ainakin olen kuullut niin =)
tässä olen täysin samaa mieltä. illalla oli aivan uskomattoman kuuma ja ei meinannut uni tulla mitenkään päin. no otettiin pieni rakastelu sessio ja eipä tainnut montaa minuuttia sen jälkeen mennä kun kumpikin nukkui hymy huulilla kuin pieni porsas;)