Miten saada neste pysymään sisällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja manta76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Älähän hättäile. Kun sinulla tauti vasta alullaan. Aikunen immeinen ei vielä vuorokauvessa kerkiä kuivumaan. Minusta olis parempi nyt että vaan ootat. Et pistä suuhus mittään, jollei sappinesteitä ala tyhjentämmään. Annat mahan olla rauhasa. Jos et sinne mitään pistä ei tule mitään pois.

Yöllä voit siemasta vettä, mutta vasta aamusella kokkeilet reippaammin ottaa, tarkottaen vaikka desiä kerralla.

En tiedä mistä johtui päänsärky ja ajoittainen huippaaminenkin, mut nyt kun olen pikkusen tolla jaffalla kostutellut kieltä nii on olo parantunut.

Sappinestettä oli ainakin viimeks suurin osa ja vertakin oli seassa, mut se johtuu ihan siitä et mie oon vasta paranemasta pitkähköstä flunssasta josta on kurkku vieläkin ärtynyt.

Imodium on tosiaan tarkoitettu ripulin hoitoon, ja sitäkään ei ihan heti ripuloinnin alettua suositella, koska tärkeäähän on että se pöpö joka mahassa ärsyttää pääsee pois tulemaan. Otat vain ihan pieniä suullisia kerrallaan juomista mikä vaan maistuu, kyllä minäkin vannon limpparin nimeen vaikka sitä pannaan ollaankin laittamassa. Gefilus-tuotteet myös rauhoittaa mahaa. Ja aina kun joku meillä alkaa mahataudin, kipaisen suoriltaan apteekkiin hakee lactoseveniä ja sitä syötän koko perheelle. Väitän, että monesti on osa poppoosta taudilta välttynyt tuon "lääkkeen"ansiosta. Viimeksi viikko sitten poika piti mahataudin, mutta kukaan muu ei tartuntaa saanut, ja lactoseveniä syödään vieläkin.

Osmosalia ihan ehdottomasti. Siinä on mm. elimistön tarvitsemia suoloja yms. Vaikka suuri osa tulisikin läpi tai ylös, niin et pääse niin huonoon kuntoon, kun edes vähän ehtii imeytymään. Elimistöllä kun toi suolatasapainokin on tosi tärkeä. Mulla se ei ärsyttänyt vatsaakaan.

Mulle suositeltiin myös Schweppes Tonicia hanaveden sijasta. Jostain syystä kai parempi vatsalle ja siinä olevasta kiniinistä kuulemma jotain iloa. En jaksanut kysyä mitä iloa, mutta ei se ainakaan huono ollut.

Syö sipsiä ja vettä. ei mitään limukoita jotka alkavat röyhtäyttämään, sillähän se oksu nousee aina uudelleen. sipsit pitää suolatasapainon hyvänä ja vaik makea kylmä mehu huolehtii sokeritasapainosta.
NIMIMERKKI todella usein lapsen kanssa osastolla ollu mahataudin takia :/

Sipseja napsittu jaffan ja cokiksen kera. Ei oo maha pulissu enää pitkään aikaan eikä oo vessassakaan tarvinnu istua. Imodium rauhoitti vatsan ja sitä kautta sitte oksentamisen tarvekin väheni. Päänsäryn kun sais vielä puis nii ois tosi hyvä ja voihan se olla et yöllä taas tulee huono olo.

Mut kiitoksia neuvoista kaikille! :D

Jos yhtään vielä lohduttaa, niin noroviruksen oireet menee yleensä ohi päivässä, maksimissaan kahdessa. Jos toi sitä siis on. Eli parempaa on todennäköisesti jo luvassa.

Yhteistyössä