Miten saada neste pysymään sisällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja manta76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

manta76

Aktiivinen jäsen
15.05.2004
4 547
1
36
Lammi
Eli mites ihmeessä mie saisin nesteen pysymään sisässä ettei se hetken päästä tulis oksennuksena ulos?

Ja kyseessä olen siis mie, ei poika. Poika on jo ihan kunnossa, mut mulla romahti kunto tossa viitisen tuntia sitten. Aluks kaikki tuli ulos molemmista päistä...

Onneks ukko-kulta toi miulle vatsalääkettä, joka on auttanut. Nyt kun saisi vielä nesteen pysymään sisässä nii alkais olo kohentua. Nestehukka alkaa jo aiheuttaa päänsärkyä.

Täl hetkel on taas vähän parempi hetki, mut eiköhän sitä kohta taas puklata. Kerrankin noista kanavapaketeista on hyötyä, kun ei jaksa evää heilauttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja manta76:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Onko teillä se tauti ? :o Koska se teihin iski ? oliko poika ja kipeä ? Mies ? Voi ei :(

Poika oli eilen kipeä ja tänään sitte iski minuun. Ukolla ei oo viel ollu, mut eiköhän tuokin ehdi tän vielä ennen joulua sairastaa.

Päivähoidosta poika napannut ?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Koita juoda lämmintä sokerivettä. Pistä 2 dl vettä 3 rkl sokeria. Mitä lämpösempää vesi sen parempi.

:laugh:

Osastolla pahoinvoinnista kärsiville tarjotaan mahdollisimman kylmää nestettä. Sokeri lisää ripuointia, ja glukoosilla sekä natriumilla on sama kuljettajaproteiini, jonka mukana ne poistuvat ohutsuolesta joten sokeriveden juominen aiheuttaa ripulia, ja vie loputkin elektrolyytit elimistöstä!!

Eli ei missään tapauksessa lämmintä sokerivettä!

Mieluummin kylmää, mustaa teetä. Aavistus sokeria. Ja puhdasta vettä! Helposti sulavia soseita ja kiisseleitä.

Onko teillä se tauti ? :o Koska se teihin iski ? oliko poika ja kipeä ? Mies ? Voi ei :(

Poika oli eilen kipeä ja tänään sitte iski minuun. Ukolla ei oo viel ollu, mut eiköhän tuokin ehdi tän vielä ennen joulua sairastaa.

Päivähoidosta poika napannut ?

Juuh, siel tiistain oksenteli pari lasta. Illalla käytiin joulujuhlassa ja äsken just mietin et minkälainen kato hoitopaikassa mahtaa olla. Sairastunut ei tietenkään ollut juhlissa, mutta oli varmaan ehtinyt tarttua yhteen sun toiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Viipale:
Koita juoda lämmintä sokerivettä. Pistä 2 dl vettä 3 rkl sokeria. Mitä lämpösempää vesi sen parempi.

:laugh:

Osastolla pahoinvoinnista kärsiville tarjotaan mahdollisimman kylmää nestettä. Sokeri lisää ripuointia, ja glukoosilla sekä natriumilla on sama kuljettajaproteiini, jonka mukana ne poistuvat ohutsuolesta joten sokeriveden juominen aiheuttaa ripulia, ja vie loputkin elektrolyytit elimistöstä!!

Eli ei missään tapauksessa lämmintä sokerivettä!

Mieluummin kylmää, mustaa teetä. Aavistus sokeria. Ja puhdasta vettä! Helposti sulavia soseita ja kiisseleitä.

OK! No itselläni on vaivat parantunut lämpöisellä sokerivedellä. Saa kivasti energiaa ja ei nouse oksuna ylös kun on kivan lämmintä.

Tuo päivähoidon yrjötautitilanne on aina joulun alla aivan kaoottinen. Tai influenssa/silmä/korvatulehduskierre. ja kun se rauhoittuu joululomien aikana, alkaa sitten kevtäkaudella rota-virus virkistää meitä kaikkia. Ugh!

OK! No itselläni on vaivat parantunut lämpöisellä sokerivedellä. Saa kivasti energiaa ja ei nouse oksuna ylös kun on kivan lämmintä.

Tietysti on hyväksi juoda mitä hyvänsä, joka pysyy sisällä. Mutta lämmin neste lisää pahoinvointia, ja jos sitä (pahoinvointia) on jo ennestään, ei kannata edes yrittää saada lämmintä juomaa pysymään sisällä.

Tällöin siis jääkylmää ja pieninä kulauksina. Helpottaa parhaiten.

Mulla on tullu yrjö aina noin tunnin päästä kun olen ottanu ton lääkkeen. Sivuvaikutuksissa kyl mainittiinkin et voi esiintyä oksentamistakin... Mut paljon on olo parantunu ton lääkkeen aloittamisen jälkeen.

Älähän hättäile. Kun sinulla tauti vasta alullaan. Aikunen immeinen ei vielä vuorokauvessa kerkiä kuivumaan. Minusta olis parempi nyt että vaan ootat. Et pistä suuhus mittään, jollei sappinesteitä ala tyhjentämmään. Annat mahan olla rauhasa. Jos et sinne mitään pistä ei tule mitään pois.

Yöllä voit siemasta vettä, mutta vasta aamusella kokkeilet reippaammin ottaa, tarkottaen vaikka desiä kerralla.

Mulla on tullu yrjö aina noin tunnin päästä kun olen ottanu ton lääkkeen. Sivuvaikutuksissa kyl mainittiinkin et voi esiintyä oksentamistakin... Mut paljon on olo parantunu ton lääkkeen aloittamisen jälkeen.

Imodium on ripuliin, eikä pahoinvointiin tarkoitettu lääke. Se hillitsee suolen peristalttista liikehdintää, mutta ei helpota huonoa oloa eikä vaikuta oksenteluun! Virustaudin ollessa kyseessä sairastat sen läpi huolimatta ottamastasi Imodiumista.

Alkuperäinen kirjoittaja Viipale:

Imodium on ripuliin, eikä pahoinvointiin tarkoitettu lääke. Se hillitsee suolen peristalttista liikehdintää, mutta ei helpota huonoa oloa eikä vaikuta oksenteluun! Virustaudin ollessa kyseessä sairastat sen läpi huolimatta ottamastasi Imodiumista.

Niinhän se on juu. Mut ainakin toi ripuli on rauhottunu hieman eikä juoksuta samalla tavalla enää. Et sillee olo on vähän helpompi kun suolisto ei myllerrä koko ajan.

Yhteistyössä