Miten saada lisää itsevarmuutta ja rohkeutta? Mm. työelämään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelkuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelkuri

Vieras
Olen hoitoalalla töissä. Mielestäni sovellun alalle ja asiakkaiden kanssa kaikki sujuu hyvin. Mutta työyhteisössä olen aika "näkymätön", hiljainen ja syrjäänvetäytyvä. Olen ujo ja epävarma itsestäni. Luulen, että ajan myötä, kun tietoja, taitoja ja kokemusta ko. työstä kertyy enemmän, ehkä myös rohkeuteni ja itsevarmuuteni kasvaa. Mutta se ei varmaan tapahdu hetkessä.

Olen tottunut elämään ujouteni kanssa, mutta joskus kuitenkin kärsin sen vuoksi. En haluaisikaan olla räväkkä ja joka asiassa päällepäsmäri, aina suuna päänä... mutta rohkeampi haluaisin olla. Ja päästä eroon tästä alemmuuden tunteesta. Miten se onnistuu?

Työssäni tärkeä osa on moniammatillisella yhteistyöllä. Sitä en voi täysin toteuttaa, jos en saa lisää rohkeutta. Olen tehnyt vasta sijaisuuksia ja minua pelottaa hakea uusia paikkoja, koska pelkään, etten pärjää työyhteisössä...

Auttakaa!!

Työelämässä pätee minusta erinomaisesti se että kun kokemus karttuu ja ammattitaito lisääntyy niin myös itseluottamus kasvaa siinä samalla. Ja itseluottamushan heijastuu ihan kaikkeen siellä töissä. Myös niihin sosiaalisiin tilanteisiin.

hmm..

mitä jos koittaisit, niissä tilanteissa jotka ovat sinulle helpoimpia, olla vähän enemmän sosiaalinen ja sitä kautta rakentaa itseluottamusta. Sitä voisi sitten pikkuhiljaa laajentaa vaativampiin tilanteisiin.

Yhteistyössä