Miten saada lapsi syömään, kun on ruoka-aika?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jokin muu keino kuin se, että sitten pois pöydästä ja seuraavalla ateriakerralla sama ruoka eteen, ei meinaan auta. Toi meidän mukelo voisi varmaan olla koko päivän syömättä, jos saisi päättää. Eli olisiko muita vinkkejä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jokin muu keino kuin se, että sitten pois pöydästä ja seuraavalla ateriakerralla sama ruoka eteen, ei meinaan auta. Toi meidän mukelo voisi varmaan olla koko päivän syömättä, jos saisi päättää. Eli olisiko muita vinkkejä?

Uhkailu. Itse tuli harrastettua sitä lajia tänään.
 
Tuntuu, ettei uhkailukaan auta..alkaa kaksi kertaa enemmän pelleillä. Ja meillä tosiaan syödään vain ruoka-aikana muutenkin ja aina se menee pitkäksi pelleilyksi. Jos taas kyseessä on joku herkkujuttu, niin ne kyllä häviää tosta vaan suuhun, mutta varsinainen ruoka tai leivät aamupalalla, niin niiden syömisessä käytetään kyllä ikuisuus.
 
Käytä jotain mitä lapsi haluaa. Esim. ulos pääsee kun on syönyt. Voi pelata kun on syönyt jne. En silti koskaan pakota syömään, kunhan nyt jotain panee suuhunsa.
 
No, en mä samaa ruokaa kyllä tarjoais edes kahta kertaa. Siis jo lautasella käynyttä. Jokaisena ruoka-aikana on oma ruokansa tarjolla, jos ei syödä niin ollaan syömättä. Ja että siinä lautasella on muutakin kuin pelkkää makaronia, tai aamupalalla on puuron seurana myös vaikka hedelmää.

Ja ylimääräiset napostelut jätetään kokonaan pois.

Uhkailu nyt on ihan turhaa.
 
tuskinpa se lapsesi nälkään kuolee vaikak olisikin sen päivän syömättä. Voin lyödä vetoa että seuraavana päivänä maistuu ruoka kuin ruoka. Meillä istutaan puoli tuntia pöydässä, jos ruoka ei ole kadonnut tulee lähtöpassit..
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Käytä jotain mitä lapsi haluaa. Esim. ulos pääsee kun on syönyt. Voi pelata kun on syönyt jne. En silti koskaan pakota syömään, kunhan nyt jotain panee suuhunsa.

no kun ei auta tämäkään. Tää alkaa olla ihan toivotonta.
 
Riippuu iästä.
Pienellä herkut, mehut ym pois ruokavaliosta.Tarjotaan ruokaa kun muukin perhe syö.
Ei maanitella, ei uhkailla.Pois pöydästä kun muut ovat syöneet.
Kyllä maistuu parin päivän päästä viimeistään.
Isommalla toimii uhkailut.
 
Minkä ikäinen? Meillä laskettiin sormilla, montako lusikallista vielä täytyy syödä, ja sitten pääsi leikkimään. Ja yleensä upposikin enemmän kuin sormia oli pystyssä:)
 
Vaikea uskoa, että lapsi tappaisi itsensä nälkälakolla. Eli mun neuvo on se sama vanha: ruoka eteen, syö jos syö. Ei välipaloja. Seuraavalla aterialla uusi yritys. Samaa ruokaa kuin muillekin, vanhaa ruokaa en toista kertaa antaisi, se menee mielestäni simputuksen puolelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja realisti:
Vaikea uskoa, että lapsi tappaisi itsensä nälkälakolla. Eli mun neuvo on se sama vanha: ruoka eteen, syö jos syö. Ei välipaloja. Seuraavalla aterialla uusi yritys. Samaa ruokaa kuin muillekin, vanhaa ruokaa en toista kertaa antaisi, se menee mielestäni simputuksen puolelle.

Juuri näin.
 

Yhteistyössä