Miten saada lapsi nukkumaan aamulla pisempään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ***
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

Vieras
Herää joka turkasen aamu 6.30 ja sitten on ensimmäiset kaksi tuntia niin kiukkunen. Kaikki on väärin ja käytännössä huuta koko aamun

Niinä harvoina aamuina kun on nukkunut jopa kahdeksaan herää hyvällä päällä ja on mukava aamu.

Myöhempään illalla valvottaminen ei auta. Herää silti aikaisin. Ja aiemmin illalla taas mahdoton saada nukkumaan.

ja ikää herralla 2v2kk

Onks viel vaippa? Meillä lapsi herää aamulla jos vaippa liian täysi, vaikka muuten vielä nukuttais. Eli vaihdan vaipan uuteen kun menen itse nukkumaan, ei onneksi herää siihen ja aamulla nukkuu kauemmin.

Samaa olen miettinyt vaikka tyttö onkin vasta 10kk. Tosiaan kiukutteluksi menee useimmiten, jos herää liian aikaisin:( Meillä ei ole vaipan suhteen ongelmaa, koska ei öisin pissaile kovinkaan paljoa.

pöhlö, "kiva" että muillakin samoja ongelmia. Vaikka eihän se ikinä ole kivaa kun aamut on sen takia yhtä tappelua.

tota aikaisemmin nukkumaanlaittoa ollaan kokeiltu. Muttakun ei suostu niin ei suostu. Nukahtaa vasta sitten kahdeksan, yhdeksän aikoihin vaikka mitä tekisi....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
pöhlö, "kiva" että muillakin samoja ongelmia. Vaikka eihän se ikinä ole kivaa kun aamut on sen takia yhtä tappelua.

tota aikaisemmin nukkumaanlaittoa ollaan kokeiltu. Muttakun ei suostu niin ei suostu. Nukahtaa vasta sitten kahdeksan, yhdeksän aikoihin vaikka mitä tekisi....

Joo tuntuu toisaalta, että ihan turhasta valitan, kun tämä on vielä näin pieni. Mua vaan ärsyttää, että on aiemmin osannut nukkua jo tosi hyvin ja nyt on ollut pari kuukautta tämmöstä. Tässä parin viikon sisällä nukkui yhtenä aamuna klo 8.15 asti ja mä olin ihan ihmeissäni. Hyvät unenlahjat enteilikin vain flunssaa ja seuraavat yöt menikin valvoskellessa...

Miten teillä on nukuttu aiemmin vai onko tätä aamuheräilyä ollut aina?

niin, varmaan sitten joutuu väkisin herättää kun pitäisi kouluun lähteä.... oikeassa olette.

No ei poika ikinä ole ollut mikään hyvä nukkuja. Mutta aiemmin nukkui kuitenkin tarpeeksi. Tämä on uusi ongelmia... voihan olla että menee ajan kanssa ohitse, ja varmasti meneekin. Mutta ei sitä silti tahdo jaksaa

pöhlö, juu, lähdetään äidinkielen kirjoituskurssille niin meidän lapset oppivat nukkumaan pisempään ;)

se on kyllä kurjaa kun aiemmin nukkunut hyvin ja sitten alkaa pelleily. Eihän sille mitään voisi jos heräisi aikaisin ja olisi pirteä ja hyvällä päällä. Mutta jos selvästi on vielä väsynyt.

Ootko kysellyt neuvolasta mitään vinkkejä? Mä just tänään kävin siellä muuten, niin perinteiset tassuttelu-ohjeet tuli ja niistä ei kyllä enää aamulla ole mitään iloa. Tai lähinnä tuntuu, että helpommalla pääsee, kun nappaa neidin samantien ylös punkasta, kun tassuttelulla tulos on n.10 minuutin kiukun jälkeen n.15min unta. Jaksaminen on kyllä kovilla, jos päivät alkaa useimmiten kiukuttelulla.

Alkuperäinen kirjoittaja Molly Weasley:
onko huone kovin valoisa? meillä autto, kun laitoin jonku kankaan ikkunaan vielä lisäks, että huone pysyy hämärämpänä aamulla..

Näin meilläkin. Ostettiin pimennysverhot ja koko perhe nukkuu nyt paremmin. Nukkuminen onnistuu nyt myös päivällä, yötyötä kun teen, joskus pienet jutut ratkaiseee isot ongelmat...

Alkuperäinen kirjoittaja yökkö:
onko huone kovin valoisa? meillä autto, kun laitoin jonku kankaan ikkunaan vielä lisäks, että huone pysyy hämärämpänä aamulla..

Näin meilläkin. Ostettiin pimennysverhot ja koko perhe nukkuu nyt paremmin. Nukkuminen onnistuu nyt myös päivällä, yötyötä kun teen, joskus pienet jutut ratkaiseee isot ongelmat...

Omasta puolestani voin vastata, että mietin tätä puolta tuossa kesällä, mutta nyt, kun aamut on jo hämärämpiä, niin ihmettelen, ettei ongelma ole jo korjaantunut. Mutta pitänee asentaa kunnon verhot, jos niistä löytyisi apu sittenkin. Kiitos vinkistä!

Meillä pimennysverhot auttoivat kaikkien muiden nukkumiseen, mutta meillä 1v tytsy herää joka ikinen aamu viimeistään 6.30! Ja välillä (ehkä kerran kuussa ) saan hänet vielä nukahtamaan kainaloon puoleksi tunniksi, mutta se on eritäin harvinaista! En tiedä, mikä auttais. Olen tähän asti vain ottanut viereen ettei herätä isoveljeään, mutta herättää kyllä kiehnäämisellä minut ja mieheni. Ja kiukkuinen on neiti jo viimeistään kymmeneltä kun pitäisi päästä nukkumaan.

Yhteistyössä