Miten saada lapsi helpommin nukkumaan...vinkkejä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kestää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kestää

Vieras
Tyttö nyt 1v6kk ja nukutus menee näin: viedään sänkyyn ja paijataan selästä sängyn vieressä istuen. Itkee suurimman osan ajasta ja nousee koko ajan seisomaan. Nukutus kestää yleensä tunnin, joskus kauemmin. Mitä voisi kokeilla että nukahtaisi helpommin.

Samasta aiheesta olin tulossa kirjoittamaan... meillä nyt tasan 2 v poika, joka ennen nukahtanut hyvin. Nyt ei sitten millään, liekö kesä ja valoisuus syynä (vaikka huoneessa onkin aika hyvä pimennysverho. Meillä ei nukutukset nyt yli tuntia sentään kestä, mutta helposti sen 45-60 minuuttia päiväunille ja yöunille.

Meillä luetaan satu ja pistetään poika omaan sänkyyn, itse menen viereen säkkituoliin. Mankasta soitetaan pari unilaulua. Ennen nukahti tähän alle 10 minuutissa. Nyt vaan joko pyörii ja hyörii sängyssään tai sitten makaa siellä rauhassa mutta ei vaan NUKAHDA. Rasittavaa :D Olis kiva illasta edes pari tuntia ottaa omaa aikaa yksin tai miehen kanssa. Mutta välillä pojan nukahtamiset on menny sinne klo. 23 saakka... tänään nukahti näin klo 22, mutta nukutettiin taas 45 min. Ja koko päivä ollut kuitenkin menoa, että kyllä pitäis jo uni maistua....

Kestääjuu:lle: Mitä jos poikasi pärjäisi jo ilman päiväunia? Onhan hän vielä nuori, mutta jotkut lopettavat päiväunet aiemmin kuin toiset. Meidän kaikki 3 ovat lopettaneet 2 v tienoilla. Vaikka mieluusti olisin itse jatkanut tapaa, mutta kun ei nukahda niin ei nukahda. Ja sitten nukahtaa illalla paremmin ja nukkuu pitemmät yöunet.

en osaa muuta sanoa kuin aikansa kutakin. Meilllä neiti ollut samanlainen ja nyt 3v4kk välillä vieläkin kestää nukahtaminen, mutta enää ei tarvi vieressä istua.

Yhteistyössä