Miten saada 8kk nukkumaan!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitee

Vieras
Meillä hankalasti nukkuva kuopus,joka on kyllä nyt väsyttänyt äitinsä ihan puhki..Kun saa isosiskot(5v.,2v.)nukkumaan niin lakaa ilta/yöshow tämän pieneimmäisen kanssa..Kokemattomuudesta ei voi olla kyse vaan ihan jostain muusta..Tai kokematonhan sitä ollaan tämän pikkuisen oman luonteen kanssa..

Ongelma on siinä,että nousee koko ajan sängyssä pystyyn ja sitten itkee sitä tai vain kiekuu ja pudottelee tuttia.Pian kehittyy sitten karjunnaksi,joten kauaa ei voi antaa yksin siellä touhuta..Kun vien tutin niin vähäksi aikaa asettuu,mutta sitten alkaa taas.Maitopullo usein ainoa,joka rauhoittaa,mutta siitäkin tavasta pitäisi päästä ennemminkin eroon jo..

Kun viimein uinahtaa niin sama jatkuu sitten parin tunnin päästä,ja taas ja taas..Läpi yön.En tiedä,oisko hampaita sitten tulossa,mutta yleensä ottaen ollut aina huono nukkuja..

Mitä pitäisi tehdä?Huudatanko jonkin aikaa,onko hyötyä?Vieroitanko yöpullosta kokonaan?

Auttakaa väsynyttä..:(

Meidän 10kk vanhalle tytölle on nyt vasta tulossa elämänsä ensimmäiset hampaat, alta puskee kahta hammasta läpi ja sen kyllä huomaa yöunien häiriönä. Sinuna minä antaisin joko huutaa (jos olet varma ettei mikään hätänä ) tai sitten hakisin suosiolla pois sängystä. Se että antaa huutaa hetken ja menee sitten opettaa lapsen vain iltahuutelijaksi. Minä nukutan tytön pullolla illalla, mutta yöllä en pulloa vie ja tyttö ei tuttia syö, että aika raskasta on ollut täälläkin. Parina iltana juoksin sinne aina kun huuteli ja sitten mies taas kerran puhui mulle "järkeä" kun äidin sydän meinaa särkyä siihen lapsen itkuun. Mutta huomasin että tyttö rauhoittuu helpommin kun en sinne mene, eli tässä tilanteessa ainakin meillä kannattaa hetki huudattaa kuin että mennä tyynnyttelemään ja siitä seuraa sitten vielä pidempi itku. Yhtenäkin iltana itki tyttö ylhäällä ja äiti alhaalla, mutta nyt näyttää jo helpottavan kun en ole huoneeseen mennyt. Jaksamista :hug: kyllä se siitä taas kohta helpottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Meidän 10kk vanhalle tytölle on nyt vasta tulossa elämänsä ensimmäiset hampaat, alta puskee kahta hammasta läpi ja sen kyllä huomaa yöunien häiriönä. Sinuna minä antaisin joko huutaa (jos olet varma ettei mikään hätänä ) tai sitten hakisin suosiolla pois sängystä. Se että antaa huutaa hetken ja menee sitten opettaa lapsen vain iltahuutelijaksi. Minä nukutan tytön pullolla illalla, mutta yöllä en pulloa vie ja tyttö ei tuttia syö, että aika raskasta on ollut täälläkin. Parina iltana juoksin sinne aina kun huuteli ja sitten mies taas kerran puhui mulle "järkeä" kun äidin sydän meinaa särkyä siihen lapsen itkuun. Mutta huomasin että tyttö rauhoittuu helpommin kun en sinne mene, eli tässä tilanteessa ainakin meillä kannattaa hetki huudattaa kuin että mennä tyynnyttelemään ja siitä seuraa sitten vielä pidempi itku. Yhtenäkin iltana itki tyttö ylhäällä ja äiti alhaalla, mutta nyt näyttää jo helpottavan kun en ole huoneeseen mennyt. Jaksamista :hug: kyllä se siitä taas kohta helpottaa.

Kiitos!Enpä ole sitten ainoa,joka ei kestä huutoa kuunnella..Vähän hampaita epäilen,kaksi jo alhaalle tullut ja taisi silloinkin olla rikkinäisiä öitä.Kuolaa paljon ja tunkee sormia suuhunsa.Toivotaan,että tästä pian edes vähän rauhoittuisi..

Alkuperäinen kirjoittaja Palindromi- imordnilaP:
Meillä meni ohi, kun siirrettiin omaan huoneeseen nukkumaan.
Tätäkin mietittiin tässä,kun tuntuu että heräily alkaa heti,kun mennään sinne samaan huoneeseen nukkumaan..Pitäisi kokeilla,että jos nukuttaisiin muualla,että herääkö sitten..

Meillä on tuo 8kuukautta ollu aina vaikein ikä kaikilla kolmella lapsella. Silloinhan on eroahdistuskausi ja yökin on pelottava ero vanhemmista. Mä olen pitäny tärkeimpänä sitä että kaiki nukkuu, eli muksut on nukkunu vieressä -paitsi ensimmäinen, jota koitin ohjeiden mukaan vierottaa yösyötöistä ja lykin yökaudet vaunuissa ympäri kämppää... Sekin härdeelli loppui, kun otin viereen vaan ja laitoin yöpullon illalla valmiiksi viileään ikkunanväliin ni ei tarvinnu nousta sitä hakemaan. Muut onkin sitten tisutellu viellä tuossa iässä.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Meillä on tuo 8kuukautta ollu aina vaikein ikä kaikilla kolmella lapsella. Silloinhan on eroahdistuskausi ja yökin on pelottava ero vanhemmista. Mä olen pitäny tärkeimpänä sitä että kaiki nukkuu, eli muksut on nukkunu vieressä -paitsi ensimmäinen, jota koitin ohjeiden mukaan vierottaa yösyötöistä ja lykin yökaudet vaunuissa ympäri kämppää... Sekin härdeelli loppui, kun otin viereen vaan ja laitoin yöpullon illalla valmiiksi viileään ikkunanväliin ni ei tarvinnu nousta sitä hakemaan. Muut onkin sitten tisutellu viellä tuossa iässä.

No, meillä auttoi tuo toiseen huoneeseen siirtäminen, koska neiti ei ikinä ole osannut nukkua vieressä. Hän jotenkin vain innostui, kun heräsi, ja näki meidät siinä vieressä samassa huoneessa. Halusi seurustella. Omassa huoneessa nukahti hetken huudeltuaan.

Yhteistyössä