Miten saada lapset siivoamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Eilen sovittiin että tänään siivotaan paikat ainakin järjestykseen et huomenna voin sit imuroida ja luututa kun vanhimmat koulussa. Väki tuli koulusta eikä mitään yritystä mihinkään suuntaan kun nätisti sanoin. Pleikkarista otin ohjaimen yläkaappiin, vaan ei paljo auttanu.
Lupasin että jos saadaan paikat kuntoon laitetaan illalla kynttilöitä ja syödään jotain hyvää (siis ite monesti tahtovat nuita kynttilöitä kun tykkäävät).
Ei huvittais alkaa taas tappelemaan. Sitte hirveän huudon kanssa siivoavat kun mulla lopulta pinna palaa..
Lapset 10, 8 ja 7v. Pienemmät 5 ja 3v. Nuo pienemmät kyl alkavat sit kaveriksi kun saa nuo isommat ensin hommiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Jätesäkki ovelle ja tavarat sinne, jos ei homma edisty. :xmas:

Jätasäkki ratsiaa olen harrastanut useinkin, ja lelut ovat olleet pussissa muutaman päivä...hetken sitten ovat siivonneet nätisti...kunnes taas..

Se tavaroiden hävittämisellä uhkailu on kaikkein tehoikkain keino.
Vaan ei oo kiva pidemmän päälle.

Ei toi melkein 6 vee halua tehdä siivoushommia, mutta toi melkein 2 vee auttaa sitäkin enemmän mielellään.

meillä 6- ja 3-vuotiaat siivoavat itse huoneensa viimeistään sitten, kun Herra Jätesäkki saapuu paikalle ja alkaa hotkia lattialla lojuvia tavaroita sisuksiinsa... ;)

Ei nuita tuo jätesäkkikään juuri hetkauta.. Tietää et saavat joskus ne tavarat takaisin. Kun ei oikein raski roskiin asti nakata. Mutta kait pitää taas testata ja viiä varastoon sit lukkojen taa. Muutenkin oon joku aika sitte pistäny suurimman osan tavaroista pois mutta jostain ne sen sotkun saa tehtyä.

Meillä auttaa se et ei siivousta ei tv:tä, tieskaa eikä ulos kavereille enneku sovitut siivous jutut on tehty. Tottakai ne aina napisee mut tiukka linja poikii hyviä tuloksia :) Ja se et aina pitää noista kans ite kiinni eikä jousta.

Meilläkin on tehty niin, että annetaan lapsille oma aikansa siivota huoneensa lattia, yleensä tekevät sen sovussa. Ellei lattia ole tyhjä kun alan imuroida, lelut viedään varastoon (siis ne lattialla olevat) ja pelkkä uhkaus on tähän mennessä tehonnut. Meillä tosin siivouskoulutus on aloitettu n. 6 kk ikäisenä :D Anna Wahgrenia on siis luettu :saint:

Ois vaan halunnu et kerranki ois menny ilman tappelua mut ei vissiin sit onnistu. Tuolla nuo 5 ja 3 v:t ripustaa pyykkiä narulle. Isommat lorvii sängyillä. Ite nukutan vauvaa täs samalla. Et pitää mennä pitään komentoa nuille isommille kunhan saan tän yhden nukkumaan.

Yhteistyössä