Miten saada lakanat pysymään sängyssä?

Lapset 3,5v ja 1,5v repii esikoisen sängystä lakanat, peitot, tyynyn ja patjankin kymmeniä kertoja päivässä. joka kerta seuraa molemmille jäähy ja huoneen oven kiinni laitto x-ajaksi...
Mitenkään en kokoaikaa ehdi kyttäämään mitä noi tekee - täytyy tehä ruokaa, siivota, käydä vessassa jne. (ja olla plussalla ;)).
Sänkyä ei saa siirrettyä muualle lastenhuoneesta - kuopuksen siirtoakin sinne pitäisi alkaa jo tekemään, sitten niillä on 2 sänkyä josta kiskoa. Ovi ei voi olla koko päivää kiinni koska talo lämpiää puilla ja oven kiinniolon jälkeen siellä on kylmä, enkä ala sieltä leluja olohuoneeseenkaan tuomaan levitettäväksi.

Naulaanko mä noi patjat/peitot kiinni sänkyyn vai laitanko muksut nukkumaan muutaman yön ilman (no en kyl tohdi)
 
joips
Oletko kokeillut pistää lapset petaamaan sängyn takaisin? Meillä tais lapset olla suunnilleen saman ikäisiä, kun alkoivat hajoittaa meidän sängyn. Parina päivänä laitoin petaamaan uudestaan, pienelle tyynyliinan laitto ja isommalle muitten takaisin pistäminen. Ei mennyt pitkään, kun isompi kielsi pienempää, kun tyttö alkoi repiä peittoja pois :)
 
On jätetty takaisin laittamatta - hyppivät pohjavanerilla = halkeama
On laitettu lapset petaamaan - aikansa laittavat ja antavat olla, mutta repivät seuraavalla pyörähdyksellä taas pois.
Pussilakana patjan päälle - ei tehoa kun patjakin revitään...

Mä oon jopa ommellu siihen kiinteän lakanan koska jokuaika sitten repivät lakanat ja kun saivat patjan (vaahtomuovi) näkyviin niin repivät siitä palasia :ashamed:
 
"..."
Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;25182171:
On jätetty takaisin laittamatta - hyppivät pohjavanerilla = halkeama
On laitettu lapset petaamaan - aikansa laittavat ja antavat olla, mutta repivät seuraavalla pyörähdyksellä taas pois.
Pussilakana patjan päälle - ei tehoa kun patjakin revitään...

Mä oon jopa ommellu siihen kiinteän lakanan koska jokuaika sitten repivät lakanat ja kun saivat patjan (vaahtomuovi) näkyviin niin repivät siitä palasia :ashamed:
ei kannattais mitää rajoja niille asettaa?

ei siinä, anna hajottaa vaan jos siltä tuntuu, mutta älä tuu kitiseen ku mätkäyttää taulutelkkarin paskaks tai pomppii naapurin turren hengiltä.
 
"vieras"
Kääri aamulla lakanan sisään peitot ja tyynyt ja nosta jonnekin mistä lapset ei saa niitä. Tai koko patja rullalle ja johonkin piiloon/ylös.
Tai toinen vaihtoehto on että annat lasten leikkiä. Ite oon aatellu et kehittä mieikuvitusta/luovaa ajattelua. Se on vaan yks vaihe ja unohtuu hetken päästä. Illalla sit petaa taas sängyt kuntoon ennen nukkumaan menoa.

Omasta lapsuudesta vaan muistan ettei saatu ikinä tehdä majaa peitoista ym. Nyt sit antanu omien lasten tehdä vaikka välillä ärsyttääkin.
 
[QUOTE="...";25186794]ei kannattais mitää rajoja niille asettaa?

ei siinä, anna hajottaa vaan jos siltä tuntuu, mutta älä tuu kitiseen ku mätkäyttää taulutelkkarin paskaks tai pomppii naapurin turren hengiltä.[/QUOTE]

Voi kuule, tuuppa tänne kattomaan onko niillä rajoja ja kyllä ne lähes kaiken uskoo kun sanotaan. Onko sulla luja tahtoisia lapsia tai lapsia ollenkaan?
Kerro mulle miten mä rajat asetan sängyn suhteen jos mikään ei tehoa? Muissa asioissa kyllä tietää mitä EI tarkoittaa.

Kyllä on lähes kaikki keinot jo kokeiltu ruumiillista lukuunottamatta. Räyhääminenkään samasta asiasta 20kertaa päivästä tuskin hyödyttää ketään, saa lapset vaan pelkäämään. Nukkukoot nyt yön ilman peittoa/tyynyä josko huomenna menis jo sanoma perille.
Taulutelkkariin eivät koske, eläimetkin saa rauhassa elellä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;25182060:
Lapset 3,5v ja 1,5v repii esikoisen sängystä lakanat, peitot, tyynyn ja patjankin kymmeniä kertoja päivässä. joka kerta seuraa molemmille jäähy ja huoneen oven kiinni laitto x-ajaksi...
Mitenkään en kokoaikaa ehdi kyttäämään mitä noi tekee - täytyy tehä ruokaa, siivota, käydä vessassa jne. (ja olla plussalla ;)).
)
lapset ovat keksineet keinon jolla saa äidin huomion :) lapselle mikä tahansa huomio on parempi kuin se että sitä huomiota ei saa ollenkaan
 
Hmmm...mä käyttäisin näitä arveluttavia konsteja, lahjonta-uhkailu-kiristys. Esim jos lakanat pysyy päivän, saavat jonkun kivan jutun tai tekemisen. Jos eivät pysy vastaavasti menettävät jonkun edun. Pienempi ei ehkä vielä ymmärrä syy-yhteyttä mut isompi kenties...?
 

Yhteistyössä