miten saada itsensä psyykkisesti rentoutumaan?

  • Viestiketjun aloittaja sekamelska päässä
  • Ensimmäinen viesti
sekamelska päässä
Olen kamalan kireällä, ärtynyt ja henkisesti uupunut. Mielikin on hirveän levoton ei minkäänlaista mielenrauhaa. Ajatuksissa pyörii jatkuvasti jotain mitä mietin ja vatvon. Miljoona tuhatta ajatusta sinkoilee sinne sun tänne. Jännitän, mietin olen hermostunut, huolestunut ja välillä purkautu hirveä toivottomuuden tunne. Tuntuu että hormonitoimintakin reagoi tähän mun stressiin/rauhattomuuteen. Lapsillekin hermostun kokoajan.
 
Eräänä päivänä päätin aloittaa joogan. Koska harrastus vaatii rauhoittumista, päätin tehdä sen illalla, lasten mentyä nukkumaan. Olinkin vaatettanut itseni urheilullisesti, otin joogakirjan esiin ja aloin huolellisesti perehtyä aiheeseen. Jo kymmenen minuuttia kirjaa tavattuani olin täysin väsähtänyt ja valmis nukkumaan. Kokeile sinäkin joogata.
 
"vieras"
Juokse, hypi, kävele reippaasti ja samalla päätät vain tyhjentää mielesi edes siksi aikaa! Se toimii ainakin minulla. Pääsin liikunnan avulla uupumuksesta eroon. Toinen on läheiset ihmiset. Juttele ja kerro tuntemuksistasi. Tee mukavia asioita: katso leffaa, tee leikekirjaa tms. mistä pidät. Ja älä syyllistä itseäsi stressistä. Ja niin, voin kertoa, että pahimpienkin tilanteiden yli pääsee, vaikka joinain hetkinä tuntuu toivottamalta. heittäydy ajatukseen, että elämä kantaa ja tuo olotilasi tulee kyllä korjaantumaan.
 
Aries 78
Odotan että pääsen kohta Lappiin mökille, illalla lasten kanssa saunotaan ja sitten panen heidät nukkumaan. Käyn vielä ite ottamassa kunnon löylyt ja menen terassille istumaan ja katselen jokimaisemaa :)
 

Yhteistyössä