V
vierailija
Vieras
Olen 20 vuotias mies joka asuu välivuodella äitinsä luona. Äiti on aina jotenkin vaikuttanut omiin päätöksiini tietämällä mikä on "minulle parasta". Nyt olen huomauttanut asiasta, viimeksi kun olin vatsataudissa olin menossa takaisin töitten pariin 2 päivän päästä ja äitini sanoi että tulisi pysyä jotona vielä vaikka tunnen itseni terveeksi ja että "hän kyllä tietää näistä asioista". Sanoin että menen töihin, koska oloni on jo parempi "No sinä olet sitten vastuussa henkilökunnan tartuttamisesta". Hän sanoi että olen ylimielinen kun en uskonut hänen sanomisiaan. Kerroin äidilleni että hän ei aina tiedä kaikesta kaikkea vaikka itse olettaa niin ja että tämä asia ei oikeastaan edes kuulu hänelle.
Kuinka saan äitini tajuamaan että en halua hänen vaikuttavan omiin päätöksiini enää? Äläkä sano "muuta pois" koska se ei nyt tilanteen takia onnistu. Yritin juuri puhua tästä ja mm siitä kuinka hän aina jankkaa minulle että laittaisin piponi päälle kun menen ulos, mutta se loppui niin että hän sanoi närkästyneenä "no mene sitten vaikka perse paljaana ulos!". Vastasin vain että jos hän ei kestä totuutta niin voi sitten olla hiljaa, mutta en ole mikään pikkupoika enää.
Kuinka saan äitini tajuamaan että en halua hänen vaikuttavan omiin päätöksiini enää? Äläkä sano "muuta pois" koska se ei nyt tilanteen takia onnistu. Yritin juuri puhua tästä ja mm siitä kuinka hän aina jankkaa minulle että laittaisin piponi päälle kun menen ulos, mutta se loppui niin että hän sanoi närkästyneenä "no mene sitten vaikka perse paljaana ulos!". Vastasin vain että jos hän ei kestä totuutta niin voi sitten olla hiljaa, mutta en ole mikään pikkupoika enää.