miten saada 2,5 vuotias syömään itse??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :P
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

:P

Vieras
pojan kanssa on aina ollut vaikeaa syöminen,ja niin se on lipsahtanut jo tähän asti että äiti syöttää lähes kaikki ruuat..vanukkaat tms syö joskus itse.pelkään että jos en syötä niin hän ei syö sitten mitään,muutenkin hyvin vähän syö.hän on myös melko laiha,painaa n.12 kiloa.että vinkkejä kaipaisin:)

...että yksikään lapsi jolle on ruokaa tarjolla olisi nälkään kuollut. Ihan rohkeasti vaan "pakottamaan" syömään itse, ja jos ei syö ruokia niin ei saa herkkujakaan! Ei saa eikä pidä ruveta lipsumaan, sillä tuon ikäisellä lapsella se ettei syö itse on laiskuutta eikä osaamista. Se ettei vaan viitsi syödä itse kun se on hieman hankalaa ja jos kerta joka kerta lusikka tuodaan perille asti, niin miksi edes vaivautua itse yrittämään.

Helpoimmalla pääset ja on mukavampaa lapsellesikin kun laitat ruuan syvään lautaseen ja annat ns. jälkkärilusikan, eli ei tipu niin helposti pöydälle ja mahtuu enemmän kerralla tavaraa suuhun....

tsemppiä ja pitkää hermoa!

kaiken ruuanki pitää olla aikalailla muussattua että syö,muuten vaan yökkii..hänellä ei ole vielä poskihampaita että johtusko siitä ettei saa pureskeltua tarpeeksi hyvin..

Joo, ihmetellen oonkin kattonu teidän pojan syöttämistouhua, hyvä, että ootte ittekin havahtunu! Ja ei se opi niitä kokkarita syömään, kun leivänkin murustat kun pikkulinnulle! Ja haarukalla muussataan kaikki ruoka sekasotkuksi ja useimmiten tarjolla kaupan purkkeja! Ja kun sotku pelottaa, ei saa harjoitella, äiti syöttää että on siistimpää :D
Järkkyä, meidän 1v3kk syö itse lusikalla/haarukalla, saa kokonaisen leipäpalan, josta puraisee sopivia paloja. Eikä silläkään oo ku 8 hammasta!
Antakaa lapselle mahdollisuus! Varmaan syömisen opettelun eka herkkyyskausi on jo mennyt, mutta oppii varmasti kun annatte mahdollisuuden!

Yhteistyössä