Miten saa tutin 2-vuotiaalta parhaiten pois?

• Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti
vinci
paha sanoo kun esikko lopetti jo ennen 1.5 ikävuotta ihan itekseen. ts. heitti unilla tutit lattialle ja kyllästyin nostaan niitä,laiton hyllylle jos joskus tulee tarve antaa mut ei tullu ei!

ehkä siihen käy kaikki lahjonta kiristys houkuttelu meiningilla!!

pöpi
Meillä poika oli 2v3kk kun tutti jäi pois.Meni rikki illalla ja eipä löytynyt muita joten pakko oli laittaa sänkyyn ilman.Hän nukkui vielä pinnasängyssä joten pois sieltä ei päässyt.2vk tappeli kaikkien unille menojen kanssa ja koitti vauvan tuttia syödä mutta luovutti sitten kuitenkin:)

Tuo leikkely kuulostaa niin julmalle...tutti on niin kovin rakas...mutta myös tosi tehokkaalle keinolle.
Ehkä se taidankin olla minä, joka pitää vierottaa, ei ole meillä enää vauvaa jos imuttelu loppuu :ashamed:

poitsuli
mä oon tän ennenki kirjottanu,mut meil meni oikeesti tutti hukkaa ku esikoinen oli jotakuinki 2v ja sitä ei tänä päivänä oo löytyny(tullu siihe tuloksee et itte viskannu roskii)koska meil o mun känny ja avaimet tehny samanlaise katoomise!!ei kyselly ku 1 kerran tuttia ja sillä hyvä+jos jollai näki tutin =) onneks kuopus o fiksu ja ei oo syöny tuttia koskaa...yritin jopa opettaa,mut ei sylki pois!!

Me annettiin tutti sisiliskolle =)
Mökillä saunan viereen tuli pieni sisiliskonpoikanen ja keksittiin sitten miehen kanssa sanoa pojalle, että tuo pieni sisilisko varmasti tarvisi tuttia enemmän kuin sinä, antaisitko sen sille?
Ja sillä välin kun isä ja poika meni takaisin saunaan niin mä kävin viemässä pojan jättämän tutin roskiin (piilotin hyvin) ja vein samalle paikalle tikkarin. Se oli sisiliskovauvan kiitos tutista =)
Ja voi sitä ilmetta, kun poika löysi "palkintonsa"! :heart:
Muistelee vieläkin välillä tuota tapausta.

Meillä jätettiin jokin aika sitten pois reilu 1½ -vuotiaalta kun syksyllä tulossa vauva (ettei mee sitten tutit sekasin). Yhtenä päivänä vaan jätin antamatta tutin kun laitoin tytön päiväunille. Huusi tutin perään ensin joitakin kertoja sänkyyn laitettua mutta joka kerta huusi vähemmän aikaa kunnes ei enää ollenkaan. Muutamassa päivässä unohti koko vempaimen. Meillä ei tosin tarvittu tuttia päivällä enää aikoihin, vain nukkumaan käydessä.

Ainakin itse menin lankaan (kuulemma), kun olin oravia syöttämässä hautuumaalla ja siinä oravien syöttämisen lomassa mummo teki sopimuksen kanssani, että orava saa viedä tutin pojilleen. Olinko sitten kiltti ja helppo lapsi, kun olin vain antanut tuttini pienemmille oravan poikasille :heart:
Mummoa lämmöllä tässä muistelen...

En osaa mäkään neuvoo kun esikoinen imi peukaloaan ja luojan kiitos kuopus ei ja eikä ollut koskaan niin tärkeä se tutti hylkäs itse noin 1v. Tuttipullo oli kyllä sit sitäkin tärkeämpi ja se loppui siihen kun kyllästyin ostaan uusia tutteja rikki purettujen tilalle. Leikkasin koko tutin pois ja näytin et nyt ei voi enään sitä imeä.

Jätin pojalta tutin pois päiväunille mentäessä jo vuoden ikäisenä. Nyt toissailtana meillä meni tutti ihan oikeasti hukkaan ja sit vaan mentiin ilman sitä yöpuulle. Ihmeen helpolla selvittiin, pari kertaa on tainnut poika sitä yrittänyt yöllä hamuta.

Ja aamulla herää nyt todella aikaisin, on ennenkin herännyt mutta kun on hamunnut tutin suuhunsa niin on nukahtanut vielä uudelleen.

Pojalla ikää nyt 1v9kk.

kyllä maalla on mukavaa
Meillä tutti annettiin joulupukille. Tyttö itse sen antoi, ei siis ns. pakotettu. Sen jälkeen on muutamia kertoja miettinyt että pukki vei tutin ja sitten luetellut että mitä joulupukki toi vastalahjaksi takaisin. Sanottiin että joulupukki vie tutin tonttuvauvoille.

Mimi
Mä en ole myöskään tuon tutin leikkaamisen kannalla...
Meillä 2 veen kanssa sovittiin että nyt tutit joutaa jo naapurin koiranpennuille ja itse sai sitten valita että mitä ottaa vastalahjaksi kun tutit antaa pois. Sai valitsemansa lelun ja ekana iltana itki nukkumaan mennessä tutin perään, sen jälkeen ei ole sanallakaan sanonut koko asiasta.2v on jo sen verran vanha että sen kanssa pystyy jo neuvottelemaan! Ja lahjomaan ja kiristämään ;)
Tsemppiä, kyllä se hyvin menee!
Ja 2v on loistava aika jättää tutti pois. mahdolliset purentaviat ehtii vielä korjaantua!!!

Meillä annettiin unitutit Tiri-vauvalle (eli jätettiin ne Ti-Ti Nallen taloon) ja ostettiin tilalle äitinalle-pehmolelu, jonka tyttö sai kainaloonsa iltaisin nukkumaan mennessään.

Kuopus aikoo antaa tutit kesällä ankkavauvoille kun mennään veneellä ukin ja mamman saareen :). Palkinnoksi hänkin saa jotain, mitä todella haluaa. Eli varmaan joku traktorilelu.

meidän pojan tutit vietiin metsään oravanpoikasille, täällä on paljon oravia niin oli helppo sitten näyttää aina pihassa että tuolla oravalla varmaan oli sun tutit ja poika oli ihan ylpeä kun luopui isona poikana tuteista että oravat saavat imeksiä niitä =)

unelias
entä kun olette ottaneet tutin pois niin miten yöunien kanssa on käynyt?
herätäänkö yöllä usein itkemään tutin perään ja jos niin kuinka kauan sitä on jatkunut?

Yhteistyössä