Miten saa potkut töistä?

Teet jotakin pahasti pieleen, vaikka varastat työntekijäsi omaisuutta, laiminlyöt toistuvasti huomautuksista huolimatta työsi. Eli aika paljon pahaa pitää tehdä. Ja entä sen jälkeen uuden työn saanti sitten, koska ne työntajajat kyselee edellisiltä kokemuksia työntekijästä?
Voit tietysti neuvotella työnantajan kanssa.
Mutta kuitenkin miksi pitää hankkia potkut eikä siististi itse sanoutua irti, ottaa karenssia ja sitten puhtain paperein aloittaa uudessa työpaikassa, jos ihan oikeasti aikoo töitä tehdä eikä vain korvauksin pelailla.

Millaisissa väleissä olet esimiehesi kanssa?
Voisitko kysyä, että voiko hän sanoa sinut irti...kerro syy miksi haluat potkut..ja että et pysty itseäsi irtisanomaan...
Jos vähän valaisisit tilannetta...ehkä löydettäis joku suden kuoppa ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 07:53 Malviina kirjoitti:
Mutta muista kun hommaat niitä potkuja töistä, että laiminlyöntisi seuraavat sinua työtodistukseen ja usein uusi työnantaja soittaa entiselle ja kysyy millainen työntekijä olet ollut.... :whistle:
Työtodistukseenhan ei saa laittaa mitään negatiivista, mutta rivien välistä voi aina lukea. Voi siihen kyllä laittaa työsuhteen päättymisen syyksi irtisanomisen, se kyllä helposti hälyttää kelloja...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 07:56 vieras kirjoitti:
\
Mutta muista kun hommaat niitä potkuja töistä, että laiminlyöntisi seuraavat sinua työtodistukseen ja usein uusi työnantaja soittaa entiselle ja kysyy millainen työntekijä olet ollut.... :whistle:
Työtodistukseenhan ei saa laittaa mitään negatiivista, mutta rivien välistä voi aina lukea. Voi siihen kyllä laittaa työsuhteen päättymisen syyksi irtisanomisen, se kyllä helposti hälyttää kelloja...
Ihan vaan uteliaisuuttani kysyn, että miks ei saa laittaa mitään negatiivista työtodistukseen?!

Hanskin mamma harmaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 08:21 AnkanTahtiin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 07:56 vieras kirjoitti:
\
Ihan vaan uteliaisuuttani kysyn, että miks ei saa laittaa mitään negatiivista työtodistukseen?!
työtodistukseen ei saa laittaa tietoa irtisanoutumisesta tai mitään "arvioita" ellei työntekijä näin halua... mutta tottahan on että työnantajat keskustelevat keskenään jos joku vaihtaa työpaikkaa... siinä voivat sitten keskustella myös "negatiivisista asioista"....

työtön
mä sain kerran potkut taloudellisista ja tuotannollisista syistä. Vähänkö olin ilonen, se oli niin #&%?$!* paikka, että olin jo suunnitellu ottavani itte loparit. Onneks säästy karenssilta.
Toisessa paikassa määräaikainen työsuhde lopetettiin, kun sanoin että mulle on tulossa pitempi sairausloma. #&%?$!* paikka oli sekin, ja noin vältyin karenssilta. Pomo mieluummin kirjotti työsuhteen päättyneeksi, kuin maksoi sairausloma-ajan palkkaa! Jes!

Yhteistyössä