Miten saa poistetun hampaan kolosta ruuan tähteet pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Milloin hammas poistettu? pitaisihan sen kolon umpeutua ettei sinne mitaan mene. Suolavedella olen huuhtonut suuta hampaanpoiston jalkeen eika sinne koloon mitaan ole mennyt, saati pumpulipuikolla tokkinyt

2 päivää sitten poistettu, kolo on vaan niin iso ja syvä, ettei se hetkessä umpeudu. Tänään kävin uudelleen hammaslääkärissä, kun luulin että on alkanu märkimään hajun vuoksi. Ei kuitenkaan ollu, kun vaan ruokaa oli jääny sinne. Hammaslääkäri puhdisti sen, sanoi että hyvin alkanu parantumaan, oli hyytymä ja vähän kudosta kasvanu suojaksi.

Silti siinä on vielä sen verran iso kolo että väkisin ruokaa menee sinne, vaikka kuinka yrittäis pureskella vaan toisella puolella suuta.

poistettiin 3 viisuria yhtä aikaa. hammastikulla sain varovasti ruuat pois. Kesti kyllä tosi kauan ennen kuin reikä meni umpeen/pieneni. Mulle sanottiin ettei kauheasti saa aluksi purskuttaa ettei se hyytymä irtoa ja ala taas vuotamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Niin siis sulta on hammas poistettu... Ei sitä paljo muut voi tehä ku purskuttaa. Ja sit voi käyttää jotain suuvettä corsodyl tms.

No just, nyt mäkin vasta ymmärsin et hammas poistettu, siihen ei kyl hammasväli harja auta.

Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
poistettiin 3 viisuria yhtä aikaa. hammastikulla sain varovasti ruuat pois. Kesti kyllä tosi kauan ennen kuin reikä meni umpeen/pieneni. Mulle sanottiin ettei kauheasti saa aluksi purskuttaa ettei se hyytymä irtoa ja ala taas vuotamaan.

Nii joo, tosi varovasti pitäs purskutella. yks vaihtoehto ois se, ettei syö semmosta, mikä voi sinne jäädä, et söis vaan kaikkee nestemäistä ja hienonnettua.

Mut ne apteekista saatavat suuvedet ainakin desinfioi, ettei rupea sitten haisemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Niin siis sulta on hammas poistettu... Ei sitä paljo muut voi tehä ku purskuttaa. Ja sit voi käyttää jotain suuvettä corsodyl tms.

Joo, olen kokeillu purskuttaa vettä ja tota suuvettä, mut ei sillä purkuttamisella saa sitä könttiä pois taidan varovasti kokeilla tota coctailtikkua.

Alkuperäinen kirjoittaja mulla:

Joo ihan alussa ei saa purskuttaa, tosin tein senkin vaihingossa. Onneks siihen oli silti muodostunu se hyytymä. H.lääkäri sanoi tänään että nyt uskaltaa jo purskuttaa, kaivella sitä ei kauheesti sais.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Jos hammastikku tuntuu liian terävältä niin kokeilepas vanupuikkoa :)

Vanupuikko testattu, ei onnistu silläkään...pitää vissiin kokeilla varovasti sitä hammastikkua. Pitää lähettää mies kauppaan hakemaan niitä.

hammastikulla mä töngin, just revittiin kanssa viisaudenhammas ja haisi meinaan hengitys pikkasen kun ei meinannu alkuun saada niitä pois sieltä... Mut varovasti hammastikulla!

Vanha ketju mutta yritän..

Hampaanpoistosta on kaksi viikkoa. Ajattelin että parantuminen on mennyt ihan hyvin. Tänään huomasin, että kolossa on ruokaa. Nätisti kaivoin niitä pois hammastikulla ja sieltä alkoi verta tulemaan. Onko normaalia että verta tulee kahden viikon jälkeen vai onko jokin paranemisprosessi jäänyt tapahtumatta?

Eli kun mulla poistettiin hammas ja sinne meni ruokaa nii hellästi aluks kielellä ja sit otat hammas tikun tökit ja pyörität sen terävää päätyä ja sitten yritä hellästi pyöräyttää se ulos.

Vanha keju mutta asia ei vanhene. Suolaa laitan 1 tl kuppiin ja kiehuvaa vetta paalle ja sekoitan. Kun suolavesi on jaahtynyt, silla voi purskuttaa mutta ei eka paivana. Suolavetta voi kayttaa myos desinfioidulla ruiskulla.

Suolavesi, 1 tl hienoa merisuolaa ja 3 dl kiehuvaa vetta. Sekoita ja anna suolaveden viilentya ennen kuin kaytat sita joko varovaiseen purskutteluun n 30 sek. kerrallaan tai desinfioidulla ruiskulla varovasti.

Yhteistyössä