Miten saa kuulakärkikynän jäljet pois sohvasta?

hei. meillà kàvi samanlainen "vahinko" viime kevààllà. ostin tuosta marketista sellasen gomma magicon (eli semmonen ihme pyyhekumi, sieneltà nàyttàvà). tosin sità ei kai saisi kàyttàà nahalle, mutta kokeilin varovasti ja hyvàà jàlkeà tuli. suosittelen

Ihan vaan Fairya kostutetun pyyhkeen/rätin kulmaan tippa tai pari ja sillä kun hankaa, niin puhdasta tulee. Ei siihen sen kummempia poppaskonsteja tarvita. Toinen keino on se, että suihkuttaa hiuslakkaa tahran päälle ja pyyhkii mikrokuituliinalla. Toimii ainakin seinässä ja muilla kovilla pinnoilla.

hei
Fairy VOI (mahdollisesti) kuivattaa sitä nahkaa liikaa ja tuloksena on siltä kohdin nahka pilalla.

Mutta itse oon poistanut vaikka mitä valkoisesta nahkasohvasta laittamalla lasiin ensin ruokasoodaa reilusti, tippa vettä ja sekoittanu sen tahnaksi. Tahnaa talouspaperille ja sillä kun hankaa lähtee ihan kaikki pois (kuulakärkikynäkin). :)

hei lisää
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Fairy VOI (mahdollisesti) kuivattaa sitä nahkaa liikaa ja tuloksena on siltä kohdin nahka pilalla.

Mutta itse oon poistanut vaikka mitä valkoisesta nahkasohvasta laittamalla lasiin ensin ruokasoodaa reilusti, tippa vettä ja sekoittanu sen tahnaksi. Tahnaa talouspaperille ja sillä kun hankaa lähtee ihan kaikki pois (kuulakärkikynäkin). :)
Ja mistähän mie luin, että teillä on nahkasohva... :D No ei se mitää, kyllä toi mun seos pitäs toimia kangassohvallekin. Joudut vaan imuroimaan sen pois siitä, kun kuivaa tarpeeksi. :)

hei VIELÄ
Alkuperäinen kirjoittaja hei lisää:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Ja mistähän mie luin, että teillä on nahkasohva... :D No ei se mitää, kyllä toi mun seos pitäs toimia kangassohvallekin. Joudut vaan imuroimaan sen pois siitä, kun kuivaa tarpeeksi. :)
Aa, mutta sitten tuli se mieleen, että minkä värinen kangassohva?

(sorry, tänään putoaa hitaasti...) Meinaan kannattaa ensin koittaa johku huomaamattomaan kohtaan, että ei poista väriä.

=(
Ihan vaan Fairya kostutetun pyyhkeen/rätin kulmaan tippa tai pari ja sillä kun hankaa, niin puhdasta tulee. Ei siihen sen kummempia poppaskonsteja tarvita. Toinen keino on se, että suihkuttaa hiuslakkaa tahran päälle ja pyyhkii mikrokuituliinalla. Toimii ainakin seinässä ja muilla kovilla pinnoilla.
No ei kyllä meillä ainakaan tuo faifi auttanut yhtään vaikka kuin hankas!!!!

Mulla lähti valkoisesta tarjoilupaidasta hajonneen mustekynän, kaikki musteet pois hammastahnalla hankaamalla ja etikalla.. Mut sohvasta oon kyllä saanu ihan hankaamalla kosteella, mikäli toimii nopeasti.

Vanish sohva ja matto ollut myös tehokas, lähtee sohva puhtaaksi (tussit, ruuanjämät, räät :D ), eikä oo kallis olikohan n.8€?..

Yhteistyössä