Miten saa eskari pojan piirtämään?

ei kaikki pojat varsinkaan ole kiinnostuneita piirtämisestä. Älä tee piirtämisestä pakkopullaa, kyllä eskarissa "oppii" piirtämään ja askartelemaan. meillä kakkonen ei ole mikään innokas piirtäjä vaan mieluummin näpräilee muuta kun taas nuorin on aina tykännyt piirtää.
 
minni hiiri
Itseasiassa, hämmästyin kun laiton nyt ruokaa, niin pojat kaivaa piirrustusvehkeet esiin ihan omatoimisesti ilman kehotusta ja rupeaa piirtelemään autoja ja riareita.....Kesällä kyllä nätisti mainitsin, että voishan sitä piirtääkin kun kokoajan pelaisivat ym. Maailma on ihmeitä täynnä!
 
PahaSilmä
Ei kannata pakottaa. Ehkä sitä ei se kiinnosta tai se ei oo sille helppoa. kyllä se sitten rupee, jos sillä on taipumusta sellaiseen. Yhtähyvin voisit ihmetellä, että millä saat sen innostumaan virkkauksesta. :D
 
ope
Kannattaa tarjota mielenkiintoisia kynätehtäviä. Eli just autoja ja ritareita tms. mistä on muutenkin kiinnostunut. Ja yksi kiva tehtävätyyppi on läpipiirtäminen. Eli ohuempi paperi valmiin kuvan päälle, jolloin pystyy piirtämään viivoja pitkin ja saa ikään kuin itse piirrettyä hienoja kuvia. Monesti piirtäminen ei kiinnosta juuri sen vuoksi, kun taidot eivät ole kovin hyvät ja lopputulos ei miellytä itseä.
 
minni hiiri
Ai juu, toi läpipiirtäminenhän on kivaa esim. värityskirjoista. Kiitos vinkistä. Saako muuten nykyisiä kirjaimia (isoja ja pieniä) ja numeroita ja välimerkkejä joltain nettisivulta?
 
minni hiiri
No, esim. piirtäminen, kirjoittaminen, maalaaminen ja saksilla leikkaaminen harjoittaa käden motoriikkaa ja hahmotusta, joita tarvitaan myös monessa muussa asiassa. Sitäpaitsi nuo kaikki on hyvinkin hyödyllisiä taitoja
 
PahaSilmä
Mutta kaikki ei halua piirtää. Mun poika ei oo mitenkään piirrustus intoinen, mutta halusi oppia kutomaan. Kudoimme hänelle pipon, niin että hän kutoi itse ja minä autoin välillä. Uskomatonta, poika on kohta 8 :D
 
minni hiiri
Joo, mutta maailmassa on paljon hyödyllisiä asioita mitä lapset jättäis tekemättä ja harjoittelematta jos saisivat kaikesta päättää. Syynä lienee harjoituksen puute tai pelko ... voi siis tsempata ja opetella asioita jotka tuntuu hankalilta ja vaatii harjoitusta, miten sitä muuten voi oppia? Pientä tsemppausta. Tuolla logikalla meillä olis jäänyt oppimatta uimiset ja pyörällä ajot.
 

Yhteistyössä