Ä
"äittä"
Vieras
Poikani 8kk on syönyt noin 2,5kk ajan kiinteitä. Olen yrittänyt alusta asti jättää ruokaan karkeampia palasia, esim. keitettyyn porkkanaan tai perunaan. Poika ei ole kuitenkaan vielä koskaan suostunut nielaisemaan ruokaa, joka ei ole aivan sileää. Joka kerta kun tarjoan jotain karkeampaa, poika yökkää ja sylkee ruoan pois. Tämän jälkeen hän kieltäytyy syömästä kokonaan. Olen kokeillut puuroja, pehmeäksi keitettyä pastaa, 8kk ikäisille tarkoitettuja hedelmäsoseita ym.... Mikään ei mene alas, jos on yksikin möykky ruoassa.
Olen huolestunut, koska viimeksi neuvolassa huomattiin, ettei paino ole noussut juuri ollenkaan. Pitäisikö jatkaa vaan sileiden soseiden syöttämistä ja toivoa, että joskus oppii syömään karkeampiakin ruokia, vai jatkaa sitkeästi karkeamman ruoan tarjoamista?
Niin ja sileidenkin soseiden syöminen on vaihtelevaa... Tissi vain kelpaisi. Onko kellään kokemusta samanalaisesta sihtikurkusta? Missä vaiheessa oppi syömään tavallista ruokaa?
Olen huolestunut, koska viimeksi neuvolassa huomattiin, ettei paino ole noussut juuri ollenkaan. Pitäisikö jatkaa vaan sileiden soseiden syöttämistä ja toivoa, että joskus oppii syömään karkeampiakin ruokia, vai jatkaa sitkeästi karkeamman ruoan tarjoamista?
Niin ja sileidenkin soseiden syöminen on vaihtelevaa... Tissi vain kelpaisi. Onko kellään kokemusta samanalaisesta sihtikurkusta? Missä vaiheessa oppi syömään tavallista ruokaa?