Miten saa 2v nukkumaan omassa sängyssä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sumppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sumppi

Vieras
Siispä: Nukahtaa sinne kyllä, mut yöllä kun herää niin jossain vaiheessa nousee istumaan ja tahtoo äidin ja isän väliin. Kyllähän siinä sitten nukutaan, mut toinen on tulossa ja sitten ei kyllä enää kaikki neljä mahduta kun vauva on vieressä (ainakin syömässä, jos muutenkin. Aika näyttää miten tulokas nukkuu...). Onko muuta keinoa kuin vain "huudattaa" ja "pakottaa" olemaan omassa sängyssä, ettei ota viereen? En oikein haluaisi sillä tyylillä tehdä... Vai auttaako aika? On aina ollut huonouninen kaveri. Vinkkejä miten sais suostumaan potalle? Ennen istui ja tekikin tarpeet silloin tällöin, mut nykyään ei suostu istumaan ollenkaan. N.puoli vuotta on kieltäytynyt. Välillä on unohdettu asia ja yritetty uudestaan, mut kun ei niin ei. Kiitos avusta!

Miten olis sivuvaunu sängyn viereen, joko uudelle tulokkaalle tai 2-vuotiaalle?
Meillä 2-vuotias on juuri nyt viikon sisällä alkanu itse osoittaa kiinnostusta sekä omaan sänkyyn, että rinnasta vieroittumiseen ja pottaan. Uskon siihen, että lapsen tahtisesti kaikki sujuvat parhaiten, eli pitää hanakasti tarttua lapsen osoittamaan kiinnistkseen, mutta ei pakottaa.
Esikoisen kanssa on potalle painostamisesta se kokemus, että hidasti kuivaksi ja siistiksi oppimista. Tälle kolmoselle on kerrottumikä potta on ja satunnaisesti autettusiihenistumaan ja tosiaan nyt on kolmisen päiväähakenut välillä potan, kun on ollu hätä :D

Mä suosittelen sitä aikaa, kyllä se jossain vaiheessa haluaa olla iso. Se meidän 2-vuotias jäi tänään oikeastaan omasta halusta mammalle, eli kun mä ehdotin kotiin lähtöä, neiti sanoi "en" ja alkoi vilkuttaa mulle. Lopulta avasi ulko-ovenkin, kun en tajunnu lähteä, vaan pölisin vaan mamman kanssa. Pieni takaa-ajatus mulla kyllä oli jo mennessä yökyläiystä, koska nyt neiti on monena iltana alkanu hokea mammaa tai mummia nukkumaan mennessä, eli mun mielestä pyytäny päästä yökylään. Mun mielestä se liittyy tuohon selvästi havaittavaan itsenäistymis kauteen, haluun nukkua omassa sängyssä ja nukahtaa ilman tissiä.

Yhteistyössä