Miten sä oisit tehny.. (uhmis asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lippis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lippis"

Vieras
Lapsi 3½v ja piirtää seinään, huomaat ja sanot ettei saa piirtää uudestaan.. sanot et lapsi joutuu sen piirustuksen itse siitä pesemään pois.. piirtää kolmannen kerran. (lyijykynällä).

Miehen mielestä olin kohtuuton.. laiton 3v:n pesemään pelkällä vedellä sitä maalattua seinää (pyyhikumilla tuosta ei lähe).. annoin hinkuttaa reilu 5min kunnes alko kyllästyttään ja epäilyttään ettei lähe.. vein pesuainetta.. ja hinkutus jatkui vielä n.5min sit menin ite avuksi.. pesin vahvemmalla aineella jäljet pois ja annoin lapselle vielä luutun et pesi loput pois. Miehen mielestä mun ois pitäny heti mennä apuun tai vähintään antaa kunnon pesuaineet..

On piirtäny ennenki ja silloin laiton myös ite poistamaan (lähti pyyhekumilla). Aattelin et jospa muistas ens kerralla. Mun mielestä yli 3v on jo sen verran iso et pitää ymmärtää ettei seiniin piirretä

Olisin laittanu hinkuttamaan sitä seinää ihan ku sinäkin laitoit... Ja olisin menny auttamaan vasta siinä vaiheessa, kun olis näyttäny, ettei homma kerta kaikkiaan onnistu lapsella yksin (ihan kuten sinäkin teit)...
Mun mielestä homma menee niin, että kun tahallaan sotkee, ni sit siivoaa kans... (tietenkin lapsen omat kyvyt, ymmärrys ja ikä huomioon ottaen...)
Ei siis ole mielestäni yhtään kohtuutonta sun toiminta..:D

En pidä tuota varsinaisesti rangaistuksena. Omani olisi aika äkkiä ihan tarjoutunut siivoamaan omat sotkunsa pois ja jos ei olisi tarjoutunut, niin olisin kyllä vaatinut häntä ne siivoamaan. Sitten oltaisiin etsitty paperia tai piirrustusvihko/kirja tai keksitty jokin muu ratkaisu, ettei tuollaista tapahtuisi enää.

[QUOTE="vieras";24189922]Minusta ihan kohtuu rangaistus, mutta olisin kyllä älähtänyt jo ensimmäisestä piirtämisestä, enkä odottanut kolmatta.[/QUOTE]

ärähdin, mut en kerenny sillä hetkellä puuttumaan asiaan.. kielsin ja tyttö selän takana meni piirtämään uudestaan (jo eka kerran jälkeen kerroin et joutuu ite poistamaan piirustuksensa).

Ja kyllä tytöllä on piirustuspaperia/värityskirjoja mut kait tuo oli taas jotain "kokeillaan rajoja" juttu

Yhteistyössä