Miten s-tililtä voi nostaa rahaa kaupan kassalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lahopää"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lahopää"

Vieras
Pitääkö se kortti laittaa sinne lukijaan ja näpytellä se koodi? Ja jos ei muista koodia, niin ei voi maksaa eikä nostaa sillä kortilla, niinkö?
Eli siis sitä sellaista "vanhanaikaista"systeemiä ei ole käytössä, jossa kassaneiti ottaa pankkikortin ja itse sitten kuitataan nimellä alle johonkin kuittiin?

kassalle ja sanot paljonko haluat rahaa nostaa.Sitten kortti koneeseen ja valitset joko pankin tai luoton ja sanot kassalle et ohittaa koodin.Kun pääte piippaa otat kortin ja kassalle tulostuu kuitti jonka allekirjoitat ja todistat henkilöllisyytesi esim.ajokortilla.

[QUOTE="kissa";28575934]kassalle ja sanot paljonko haluat rahaa nostaa.Sitten kortti koneeseen ja valitset joko pankin tai luoton ja sanot kassalle et ohittaa koodin.Kun pääte piippaa otat kortin ja kassalle tulostuu kuitti jonka allekirjoitat ja todistat henkilöllisyytesi esim.ajokortilla.[/QUOTE]

Eli ei oikeasti tarvii sitä koodia, niinkö? Et huijaa?

Vain maksukortilla voi nostaa S-kaupoissa - ei siis pelkällä etukortilla. Prismoissa ja joissakin harvoissa S-kaupoissa, joissa on pankin palvelupiste, voi nostaa vaikka henkkareilla. Muuten kun käyttää maksukorttia, on tunnusluku syytä pitää mielessä.

[QUOTE="lahopää";28575970]Eli ei oikeasti tarvii sitä koodia, niinkö? Et huijaa?[/QUOTE]

Ei tarvitse, jos sinulla on henkkarit ja kerrot kassalle, ettet muista tunnuslukua.

Siis mulla on se visa electron, joka on liitetty mun s-tiliin. Uutta tunnuslukua ei saa heti, vaan se lähetetään kotiin, juuri soitin ja kysyin asiakaspalvelusta. Uusi tunnusluku on tulossa siis kotiin, mutta se on täällä vasta joskus ensi viikolla. Ei siis paljon auta tähän hetkeen.
Ja on mulla toisellakin tilillä rahaa, jonka tunnarin muistan, mutta jos tulee joku akuuttitilanne, niin ois hyvä tietää saanko s-tilin rahoja mitenkään _heti_ käyttööni.

[QUOTE="pepe";28576008]Ööö...edelleen: mä olen aina nostanut ilman mitään koodeja, lykännyt vaan kortin myyjälle. ;)[/QUOTE]

Se riippuu vähän kortistakin. Jos on siruton kortti, mitään tunnuslukua ei noston yhteydessä kysytä. Jos on sirullinen kortti, kortti laitetaan maksupäätteelle, joka kysyy tunnusluvun (joka kyllä voidaan tarvittaessa ohittaa). Näin siis ainakin meillä päin.

Yhteistyössä