MITEN RIITELETTE?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saraste
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Saraste

Jäsen
20.05.2006
942
0
16
Millasia riitelijöitä olette? Annatteko kuulua takaisin niin että kuuluu?
Vai käperryttekö itseenne ja ette puhu kenellekään mitään? Eroaako riitelyne kotona/töissä mitenkään?

Mä kun suutun sanon jotain vastaan, mutta yleensä tilanne tulee ennakoimatta ja olen ihan puulla päähän lyöty. En oikein osaa vastata samalla mitalla...
Lisäksi kun suutun mua rupeaa yleensä itkettämään. Se on vaan mun tapa reagoida, kun suutun. Ärsyttää! Haluaisin osata paremmin sanoa vastaan.

Mites teillä?Kuis riitely sujuu?

Yksin mä saan aina riidellä, tai kaks sen alottaa mut ku oon sellanen huutaja/meuhkaaja niin isäntä istuu sitten vaan hiljaa mikä nostattaa mun hiivoja 100 kertaa enemmän..

olen pààssyt italiasten kanssa verbaalisuudessa samalle tasolle ;)
yritàn sanoa jotain "àlykkààmpàà" kuin vastapuoli, yritàn jàttàà sanattomaksi faktojen avulla.

ei mitenkään. jompikumpi voi olla pahalla päällä mutta riitaa ei saada aikaiseksi. saatetaan vihaisena puhua mut ei riidellä vaan käydään läpi mikä vituttaa.

viimeksi ollaan riidelty (kännissä) joskus 4v sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja cella:
ei mitenkään. jompikumpi voi olla pahalla päällä mutta riitaa ei saada aikaiseksi. saatetaan vihaisena puhua mut ei riidellä vaan käydään läpi mikä vituttaa.

viimeksi ollaan riidelty (kännissä) joskus 4v sitten.

siis mistä toi helkkarin WINK silmä tulee vaikka laittaa vaan sulut kiinni!?

En yleensä riitele muiden kuin miehen kanssa, eikä sitäkään onneksi kovin usein tapahdu. Huutamiseksihan se menee, mutta meillä on aina se periaate, että riidat on sovittava ennen nukkumaanmenoa. Ja aina ollaan sovittukin, ei olla kumpikaan kovin pitkävihasia.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Yksin mä saan aina riidellä, tai kaks sen alottaa mut ku oon sellanen huutaja/meuhkaaja niin isäntä istuu sitten vaan hiljaa mikä nostattaa mun hiivoja 100 kertaa enemmän..

meilläki vähän näin.. se on "aika" turhauttavaa!

Entäs töissä/ kavereiden kanssa? Mites se riitely siellä?
En tarkota että aina töissä riidellään, mutta jos siellä työpaikalla on enemmän kuin kaksi ihmistä, joskus sukset menee ristiin..Vai meneekö?

Meillä ollaan taistelevia metsoja. Kova ääni ja kädet heiluu kuin oltas lentoon lähdössä. Aihe yleensä joku älytön josta vois keskustellakin, mutta kun leimahtaa niin leimahtaa. Itseä ärsyttää kun toinen alkaa riehumaan jostain pienestä asiasta, toista ottaa pannuun kun suutun hänen oikeutetusta närkästyksenpurkauksesta ja soppa valmis! Kumpikaan ei halua antaa periksi ja vetäydyn kuoreeni kallionkoloon kasvattamaan pyhää vihaa sekä nuolemaan sanansäilän aiheuttamia naarmuja.

Jossain vaiheessa tilanne raukeaa ja asiasta puhutaan, yleensä melko nopeasti. Kumpikin hakee toisen ymmärrystä ja haluaa oikeuttaa tekonsa, suoranaiseen syyttelyyn ei onneksi sorruta kauhean usein. Naurettavinta on ne riitojen syyt. Ja näillä temperamenteilla niitä syitä löytyy. :D Puhutaan kuitenkin asiat poikki ja pinoon ja näin ehkä myös vahvistetaan välejämme entisestään.

En mä muista että oisin riidelly ikinä riidellyt varsinaisesti töissä tai kavereiden kans... Eri mieltä on tietysti oltu, mutta jotenkin sen osaa hoitaa asiallisesti, kun on ei niin läheisistä ihmisistä kysymys. Sitten taas miehelle tulee kiukuteltua kyllä lapsellisti :ashamed: Sille korotan ääntä, vaikka yritän olla korottamatta. Sitten jankkaan ja jankkaan niin kauan, että asia tulee selvitettyä. Joskus voi vaatia väliin lenkin tai pienen mökötyshetkenkin.

Mua ei saa oikein hiljaseks millään, oon ärsyttävä ja pakko saada sanottua viimeinen sana. :ashamed: Mies ei oikein osaa riidellä, hyvin harvoin ääntään korottaa tai mistään ärähtää. Mutta silloin kyllä hiljenee kaikki. :D

Sellasta väittelyä ja inttämistä.

Miehen kanssa ei voi riidellä, se joko on hiljaa tai sitten naureskelee mulle. Joskus kännissä ollaan kyllä ihan riideltykkin, mutta siitäkin on jo vuosia aikaa. Mä taas riitelen sitten senkin edestä, huudan täysillä ja meuhkaan, mä oon ihan raivona kun suutun, mutta lepynkin sitte ihan yhtä nopeesti.... ainakin useimmiten :). Kavereiden kanssa mä en oikeastaan ole vuosiin riidellyt, ja töissä mä pyrin pidättelemään kiukkuni, mikä kostautuu sitten kotona. Enimmäkseen mä otan tuon esikoisen kanssa yhteen, ollaan niin samanlaisia ja kummankin pitäis saada se viimeinen sana.