Miten reidet kiinteämmäksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja reissu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

reissu

Vieras
Olisko jotain hyviä jumppaohjeita reisien kiinteyttämiseen? Mulla on ihan älyttömät löllöt tuossa reisissä ja inhottavaa kun reidet hankaa toisiaan kävellessä.

Laihdutus on vielä kesken. Tavoitteena saada pois 15 kiloa. 5 lähtenyt, 10 jäljellä.
Lenkkeilen/hölkkään päivittäin 30-45 min.

Lenkkeily on hyvä, mutta tee välillä pidempiä rauhallisempia lenkkejä ja väliin joku lepopäiväkin. Mä sain reidet äkkiä pienemmäksi polkemalla kuntopyörää, siinä oli sellainen fatburn ohjelma ja päälle salia. Tämä siksi kun kantapää ei salli juoksemista tällä hetkellä.

Kyllä tavis pyöräilykin reisiinkin tehoaa. Mutta onhan satula oikealla korkeudella? Jos on alhaalla ja ajat polvet koulussa et tee tehokkaasti työtä reisilihaksilla. Sitten vastus sopivaksi eli ylämäkeen tai raskaampivaihde. Mutta lenkkeily + lihaskunto myös hyvä.

Erilaiset kyykyt on kyllä aika supereita. Esim. jalat levällään ja jalat vierekkäin. Sitten olen tehnyt tuolla metässä kuntopolun vieressä korkealle askellusta esim. 3 x 10 (himokorkee kanto tms.) ja rappusten nouseminenhan on aina tehokasta. Kyllähän tuo juoksukin pakosti vie läskejä reisistä pois.