Miten reagoisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Loppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Loppu

Vieras
Mies on työtön,rahaton,saamaton ja huonovointinen kaikin puolin. 3 lapsesta minä kannan vastuun yksin. Kuopus on vajaan vuoden ja valvottaa todella. Jokaikinen yö herään 4-10 kertaa. Näissä valvomisissa mies ei auta yhtään. Lupailee, mutta ei sitten jaksa kuitenkaan, kun on niin uupunut, on selkä kipeä, on kurkku kipeä, on hammassärkyä, päänsärkyä jne jne loputtomiin selityksiä. Mihinkään muuhunkaan ei jaksa osallistua. Työasioista lupailee parannusta, mutta muutosta ei tapahdu kuitenkaan. Petyn. Minä kannan vastuun aivan kaikesta.

Nyt kuitenkin saapui miehen sairaslomalla jotakin sellaista tautia, ettei päästetä sairaseläkkeelle, vaikka tahtoisi, kun ei jaksa mitään, poteva nelikymppinen sisar ulkomaanmatkaltaan. Sinnepä lähti siskoaan hakemaan ja kuskaamaan vanhemmilleen keskellä yötä ja ajamaan monta sataa kilometriä. Siskoa täytyy kuulema auttaa ja vanhempiaan myös, ettei heidän tarvitse ajella. Sisko on kuitenkin niin reipas, että pystyy kyllä matkustelemaan ja olemaan järjestöaktiivi. Nyt sitten mies jää makoilemaan vanhemmilleen täysihoitoon ja ilmestyy, jos ilmestyy, kun häntä huvittaa. Valvominen heijastuu hänen vointiinsa pitkään.

Olen ihan kamala kai, kun kypsyttää, kun kaikki hänen murheensa kaatuvat mun niskaan, mutta mitään en saa. Toisia kuitenkin jaksaa auttaa ja feikata ja pitää kulissia pystyssä.

No huh huh |O Vaadi että jos ei muutosta ala tapahtuun niin sä otat kamas ja häivyt. Mä en katselis tollasta kauaakaan, oisin varmaan jo ilmoittanut että voi jäädä äitinsä helmoihin :ashamed:

Mua ahdistaa oma käytökseni, kun todella koen inhoa koko sukua kohtaan. Itse olen lasten kanssa yksin ja hänellä on täysin toimintakykyisenä vanhemmat ja sisko ihan oikeasti oloneuvoksina tekemättä käytännössä mitään. Vanhemmat ovat reilun 60, mutta ihan uupuvat vähästä, koska ovat aina kotona sisällä katsomassa telkkaria, syömässä hyvin, nauttivat viinejä ja konjakkia jne. Sisko on samaa maata. Niin väsynyt, ettei jaksa töihin, mutta eläkepapereita ei saa diagnoosillaan. En käsitä, miksi tarvitsevat miestä avuksi,kun miehellä olisi kuitenkin perhe, jonka eteen panostaa.

Mies sai aivan järkyttävät raivarit, kun en voinut pitää tätä pettymystä sisälläni. Suutun todella, kun ei lasten takia voi valvoa, mutta ulospäin on sitten sankari. Hän sanoo, että inhoan hänen sukulaisiaan, mutta niin teenkin. En vaan voi tajuta, kuinka mun päälle kaatuu kaikki ja jos valitan yhtään, kehoittaa miehen isä vain minua töihin, mutta ei poikaansa!!

"Ja miehellekin tarttis saada, työtä, ittestä ei ole niin väliä juu..."

Miehen isä on oikeassa, mene töihin. Mies pihalle, lapset hoitoon, säästät itsellesi rahaa ja ostat pienen asunnon heti kun voit. Miehen suku on ehkä laiskaa, mutta toisaalta lievä masennuskin kulkee usein suvuttain, joko perimän ja/tai opitun ajattelutavan vuoksi. Jos mies käy sairautensa (olipa se mikä hyvänsä) vuoksi hoidoissa, kannattaa ehkä pysyä tukena. Muutoin ei kannata jäädä tuleen makaamaan. Elämäsi laatu paranee huomattavasti, jos löydät itsellesi töitä. Siitä hyötyvät lapsetkin.

Koti on minun ja hyvä niin. Mies on raha-asioissa holtiton ja luottotiedoton. On kuitenkin syyllistänyt ja syyllistää rajusti, kun haluan hänet pihalle, enkä usko lupauksiin paremmasta tulevaisuudesta.
Hoidoissa mies ei käy, koska ei kuulema tarvitse apua. Kotona kuitenkin makaa, potee ja räjähtelee ja tämä kaikki kaatuu mun niskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Koti on minun ja hyvä niin. Mies on raha-asioissa holtiton ja luottotiedoton. On kuitenkin syyllistänyt ja syyllistää rajusti, kun haluan hänet pihalle, enkä usko lupauksiin paremmasta tulevaisuudesta.
Hoidoissa mies ei käy, koska ei kuulema tarvitse apua. Kotona kuitenkin makaa, potee ja räjähtelee ja tämä kaikki kaatuu mun niskaan.

Jos ei hoitoon suostu ----> pihalle.

Johonkin on raja vedettävä ja jos aikuinen ukko vaan marisee eikä edes viitsi yrittää vaikka sinä teet kaiken niin kengänkuva vaan persuksiin. Sinulla on jo hommaa noissa oikeissa lapsissa ja nurkissa lojuva aikuinen on kyllä uskomattoman stressaava. Sitä kun typeränä aina jotenkin kuitenkin toivoo sitä tukea ja apua, vaikka tietää ettei sitä tule. Siispä sen lisäksi että hoidat miestäsi kuin pikkukakaraa, hän tuottaa sinulle jatkuvaa pettymystä, toisin kuin ne oikeat kakarat.

Ainakin noista teksteistäsi saa sen kuvan että mies ei ole valmis tekemään narisemisen lisäksi mitään muuta parantaaksenne asioita.

Yhteistyössä