Miten reagoisit näissä eri tilanteissa, jos teinisi ilmoittaisi sulle nää asiat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pieni gallup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pieni gallup

Vieras
1.) Hän on homo/lesbo?

2.) Hän aikoo vaihtaa etunimensä koska inhoaa nykyistään todella paljon?

3.) Hän aikoo muuttaa heti 18 v täytettyään Yhdysvaltoihin ja haluaa sun maksavan puolet kaikista kuluista, yms...?

4.) Hän haluaa aloittaa ratsastuksen ja ostaa oman hevosen?

5.) Hän on raskaana?

6.) Hänen lompakkonsa varastettiin eräissä kotibileissä joissa hän oli kännissä?

1) Rutistaisin ja sanoisin, että ok.
2)Tämäkin olisi ok.
3) Sanoisin, ettei onnistu, tuo maksatus nimittäin.
4) Ei vetele.
5) Menkat alkoivat ihan just, joten olisin todella yllättynyt. Myöhemmin, jos näin kävisi, istuisimme alas ja keskustelisimme pitkään.
6) Pitkä keskustelu.

1.) Hän on homo/lesbo? Aijaa?

2.) Hän aikoo vaihtaa etunimensä koska inhoaa nykyistään todella paljon? Oletko nyt aivan varma ja mikä tulisi uusi nimi olemaan?

3.) Hän aikoo muuttaa heti 18 v täytettyään Yhdysvaltoihin ja haluaa sun maksavan puolet kaikista kuluista, yms...? Senkun muutat, mutta saat kyllä itse maksaa.

4.) Hän haluaa aloittaa ratsastuksen ja ostaa oman hevosen? Jos itse saat sen maksettua, niin senkun.

5.) Hän on raskaana? Utelen milloin syntyy ja miten aikoo kaiken järjestyvän.

6.) Hänen lompakkonsa varastettiin eräissä kotibileissä joissa hän oli kännissä?Kysyisin, oliko siellä mitään tärkeää ja käskisin kuolettaa kortit, jolla on merkitystä.

1.) Hän on homo/lesbo?
"Aha, kiva kun kerroit. Milloin sen tajusit?"

2.) Hän aikoo vaihtaa etunimensä koska inhoaa nykyistään todella paljon? Loukkaantuisin vähän koska se on rakkaudella hänelle valittu ja pyytäisin harkitsemaan pitkään.

3.) Hän aikoo muuttaa heti 18 v täytettyään Yhdysvaltoihin ja haluaa sun maksavan puolet kaikista kuluista, yms...?
"Juu, ei tuu tapahtuu."

"Kannattaa sit alkaa heti säästää."

5.) Hän on raskaana?
"Voi hyvä luoja!"

6.) Hänen lompakkonsa varastettiin eräissä kotibileissä joissa hän oli kännissä?
"No voi perse!"

1.) Hän on homo/lesbo?

5.) Hän on raskaana?

1. Senkus on. Mulle ok.
2. Jos haluaa vaihtaa nimen, senkus. Oisin kyllä loukkaantunut.
3. Saa muuttaa, en kyllä maksa, koska ei oo varaa.
4. Voisin maksaa rats tunnit. Jos hepan haluaa niin itse maksaa kaiken ja hoitaa. Esittäisin kyllä vielä eriävän mielipiteeni ja perustelut. Ei sil ois aikaa hoitaa heppaa.
5. Ehdottaisin aborttia. Pakottaisi en. On jo kuitenkin 17v.
6. Käskisin pitää parempaa huolta tavaroistaan. Ja bileisiin ei tarvi ottaa koko lompsaa mukaan.

1.) Hän on homo/lesbo? "En tunnekaan ketään lesboa, tämähän mielenkiintoista!"

2.) Hän aikoo vaihtaa etunimensä koska inhoaa nykyistään todella paljon? "Olen samaa mieltä, mitä ajattelinkaan silloin..."

3.) Hän aikoo muuttaa heti 18 v täytettyään Yhdysvaltoihin ja haluaa sun maksavan puolet kaikista kuluista, yms...? "Voin ostaa menolipun, pyydä isältäsi loput."

4.) Hän haluaa aloittaa ratsastuksen ja ostaa oman hevosen? "Ratsasta ensin siivomaan!"

5.) Hän on raskaana? "Etkö yhtään ajatellu, isääs oot tullu!"

6.) Hänen lompakkonsa varastettiin eräissä kotibileissä joissa hän oli kännissä? "Taas?"

1.) Hän on homo/lesbo?
-halaisin ja sanoisin että selvä :) ehkä yrittäisin urkkia poika/tyttöystävää? :D

-sanoisin että voi harmi, kun niin rakastan nimeäsi, olemme sen isän kanssa sinulle valinneet koska se sopii sinulle parhaiten, mieti vielä!!

- hah!!! ei tipu!! en tosiaan maksaisi, ei tosiaan saisi siunaustani muutolleen!! voi kiasus!

-sanoisin että kättä taskuun ja iloista ilmettä sitten vaan!

5.) Hän on raskaana?
- neuvottelisin vaihtoehdoista ja puhuisin ehkäisystä. olisin tukena

- piiiiiiitkä puhuttelu perheen kesken juomisesta ja siitä mitkä on seuraukset, miksi edes joi, harmi jos rahat varastettiin, olkoon opetuksena miten voi käydä!!

1.) Hän on homo/lesbo? olisi ok, jokainen on mitä on

2.) Hän aikoo vaihtaa etunimensä koska inhoaa nykyistään todella paljon? oma asiansa, mutta käskisin harkita vielä.

3.) Hän aikoo muuttaa heti 18 v täytettyään Yhdysvaltoihin ja haluaa sun maksavan puolet kaikista kuluista, yms...? päiväunelmissaan saa kuvitella ja haaveilla. muutttaa saa mutta en todellakaan ala avustamaan.

4.) Hän haluaa aloittaa ratsastuksen ja ostaa oman hevosen? hevosta ei saa, mutta ratsastuksen saisi aloittaa halutessaan

5.) Hän on raskaana? no, asiasta keskusteltaisiin että haluaako pitää lapsen vai ei. jospitää niin ok jos ei niin sekin ok.

6.) Hänen lompakkonsa varastettiin eräissä kotibileissä joissa hän oli kännissä? tästä saisi haukut huolimattomuudesta. ikinä ei koko rahapussia mukaan jos juopottelee!
näin meillä

1.) Hän on homo/lesbo?: sanoisin että sitten on, jos haluais asiast jutella niin juteltais, muuten vain sanoisin että on rakas juuri sellaisena kuin on

2.) Hän aikoo vaihtaa etunimensä koska inhoaa nykyistään todella paljon?: sanoisin että harmillista ettei ole aiemmin sanonut asiasta, ja kurjaa ettei nimestään tykkää, saattaisin kysyä syytä että miksi ei

3.) Hän aikoo muuttaa heti 18 v täytettyään Yhdysvaltoihin ja haluaa sun maksavan puolet kaikista kuluista, yms...?:
sanoisin että siinähän muuttaa, ikävä tulee ja että joutuu kyllä maksamaan kaiken itse..

4.) Hän haluaa aloittaa ratsastuksen ja ostaa oman hevosen?: sanoisin että ratsastuksen saa aloittaa jos se rahallisesti on mahdollista, oman hevosen saa ostaa itse

5.) Hän on raskaana? olisin shokissa, koska mulla on poika.. :D mutta jos sanoisi saattaneensa tytön raskaaksi niin pitäisin valistuspuheen siitä mitä on luvassa, sitten ilmottaisin että saa luvan kantaa vastuunsa ja tahtoisin luonnollisesti tavata tytön ja hänen vanhemmat keskustelun merkeissä

6.) Hänen lompakkonsa varastettiin eräissä kotibileissä joissa hän oli kännissä? kysyisin että kannataisko tavaroistaan pitää kunnolla huolta ja olla sellaisessa kunnossa jossa näin voi myös tehdä

1.) Hän on homo/lesbo?
Lesbous on ok.
Ok.
Ok.
Ok.
5.) Hän on raskaana?
Ok.
Ok.

1.) Hän on homo/lesbo?
Ok mulle.

En pitäisi siitä.

No way.

Saa sitten itse tienata rahat siihen.

5.) Hän on raskaana?
Onneksi lapseni on poika.

Keskustelun paikka.

1.) Mikäs siinä.

2.) Kysyisin mikä mahtaa olla tuleva nimi ja käskisin miettiä asiaa vielä.

3.) Senkun muuttaa, mutta itse saa kyllä maksaa.

4.) Voin maksaa ratsastustunnit mutta omaa hevosta en.

5.) Varaisin ajan aborttiin.

6.) Kotiarestia.

[QUOTE="hansu";25107470]1.) Mikäs siinä.

2.) Kysyisin mikä mahtaa olla tuleva nimi ja käskisin miettiä asiaa vielä.

3.) Senkun muuttaa, mutta itse saa kyllä maksaa.

4.) Voin maksaa ratsastustunnit mutta omaa hevosta en.

5.) Varaisin ajan aborttiin.

6.) Kotiarestia.[/QUOTE]

Miksi tyttö ei saisi lasta pitää, kuvittelet voivasi pakottaa hänet siihen keskustelematta ja olettaa hänen edelleen pitävän vielä yhteyttä jatkossakin ja näin? Aika epäoikeuden mukaista, ellei tyttö itse haluaisi :)

1. Olisin onnellinen että hän kertoi minulle ja tukisin parhaani mukaan.

2. Siitä vaan, minulle hän kuitenkin on aina se minkä olen valinnut. Kai tottuisin ajan saatossa uuteen nimeen.

3. Jos se ei olisi mikään päätön suunnitelma. Että menisi vain sinne hengailemaan. Opiskelu tai työpaikka valmiina ja myös se kuinka vastuullinen on omissa asioissaan.

4. Jos tienaisi itse rahat ja huolehtisi kans siitä, aluksi maksaisin ratsastustunnit.

5. Keskusteltaisiin mitä haluaisi itse. Tukisin ja tekisin myös selväksi että minä en hänen lastaan ala kasvattamaan, apuna olisin. Mietittäisi vaikutuksia pitkälle tulevaisuuteen.

6. No opitko mitään? samalla voitaisiin keskustella sivistyneestä alkoholin käytöstä.

Huh toivottavasti noilla on sitten järkeä päässä kun kasvavat.

1.) Hän on homo/lesbo? Selvä. Yrittäisin tukea ja saada hänet ymmärtämään, ettei ilmoitus muuta mitenkäään suhtautumistani häneen.

2.) Hän aikoo vaihtaa etunimensä koska inhoaa nykyistään todella paljon? Miettisin, että mieli varmaan muuttuu siihen mennessä kun 18 täyttää.

3.) Hän aikoo muuttaa heti 18 v täytettyään Yhdysvaltoihin ja haluaa sun maksavan puolet kaikista kuluista, yms...? Sanoisin, että itse pitää rahat moiseen säästää ja valaisisin myös vähän faktoista, että ei sinne Yhdysvaltoihin niin vain voi muuttaa.

4.) Hän haluaa aloittaa ratsastuksen ja ostaa oman hevosen? Ratsastus ok, jos rahatilanteeni olisi sellainen, että olisi moiseen varaa. Omaa hevosta en ostaisi, saisi itse sitten täysi-ikäisenä ostaa, kun siihen on rahaa.

5.) Hän on raskaana? Tuntisin epäonnistuneeni äitinä.

6.) Hänen lompakkonsa varastettiin eräissä kotibileissä joissa hän oli kännissä? Pitäisin keskustelun alkoholinkäytöstä.

1.) Hän on homo/lesbo? Asia olisi minulle ok.

2.) Hän aikoo vaihtaa etunimensä koska inhoaa nykyistään todella paljon? No kysyisin, että mitähän nimeä hän on tilalle miettinyt.

3.) Hän aikoo muuttaa heti 18 v täytettyään Yhdysvaltoihin ja haluaa sun maksavan puolet kaikista kuluista, yms...? No tästä voitais kyllä neuvotella pitkään ja hartaasti ;)

4.) Hän haluaa aloittaa ratsastuksen ja ostaa oman hevosen? Ratsastuksen saa aloittaa, vaan omaa hevosta ei tule.

5.) Hän on raskaana? Olisi varmasti alkuun järkytys. Mutta vaihtoehtojahan on..

6.) Hänen lompakkonsa varastettiin eräissä kotibileissä joissa hän oli kännissä? Kotiaresti ja lompakkoa käytäis bilepaikassa kyselemässä.

Näin ehkä.. =)

Miksi tyttö ei saisi lasta pitää, kuvittelet voivasi pakottaa hänet siihen keskustelematta ja olettaa hänen edelleen pitävän vielä yhteyttä jatkossakin ja näin? Aika epäoikeuden mukaista, ellei tyttö itse haluaisi :)

Tottakai keskusteltaisiin ensin, mutta kyllä hän abortin saisi tehdä. Niin kamalalta ihmiseltä kuin nyt kuullostankin niin se olisi ainoa vaihtoehto. Lapsen ei pidä joutua ottamaan vastuuta toisesta ihmisestä.

[QUOTE="hansu";25107627]Tottakai keskusteltaisiin ensin, mutta kyllä hän abortin saisi tehdä. Niin kamalalta ihmiseltä kuin nyt kuullostankin niin se olisi ainoa vaihtoehto. Lapsen ei pidä joutua ottamaan vastuuta toisesta ihmisestä.[/QUOTE]

Ymmärrän mielipiteesi itse olen sitä mieltä, että pakottaa et silti mitenkään pysty jos tyttö on päättänyt pitää lapsen. :)

1.) Hän on homo/lesbo?
Ei tässä perheessä ole yllätys, ovathan äitinsä lapsia.

Harmittaisi ja sanoisinkin lapselle, että se loukkaa minua. Yrittäisin selvittää syitä siihen, miksi inhoaa nimeään.

Soronoo, mutta itse maksat.

Tunnit maksan, hepan saa hommata ja hoitaa ihan itse. Toki, jos niikseen tulee, että se hevonen ostetaan, haluan faktat tarkistettavaksi ja olla kaupanteossa ym mukana.

5.) Hän on raskaana?
Meillä on vain poikia, mutta jos nyt lapsi olisi tulossa, niin sittenpähän olisi. Tarjoaisin perheelle majapaikkaa ja elättäisin sen aikaa, että koulu olisi käyty ja lapseni pääsisi tienaamaan itse. Mitään käännäämisiä ja lapsen minulle aina hoitoon jättämistä en katsoisi, siinä olisi kova koulu 9kk ajan.

Sanoisin varmaan jotain "vitun pässi" tyyppistä heti ensimmäiseksi, mutta sitten kehuisin siitä, että tuli kertomaan ja selvitettäisiin lompakon kohtalo yhdessä, heti kun lapsi itse olisi kuolettanut kortit.

1.) Hän on homo/lesbo?
Ok, ei siinä mitään, mut heittäsin herjalla et toivon tuovan hyvännäköisiä puolisoita kotiin :)

Jos on tyttö niin varmaan vaihtus muutenkin mut eipä se ole mun asiani jos niin haluaa tehdä.

Juu en ole maksamassa, muuttaa saa kyllä jos ite kerää rahat

Voin kyl sponssata ratsastusmaksuissa mut ensin haluan et ottaa hoitohevosen ja jos jaksaa sitä hoitaa kunnolla niin voisin harkita hevosen ostamista. Etenkin jos on kyse teinistä niin voisi olla hyvä tapa pitää poissa pahoilta teiltä ja oppia vastuun ottamista.

5.) Hän on raskaana?
Kysyn mitä haluaa tehdä ja tuen päätöstä. Toki toivon ettei tämä uutinen tule kovin nuorelta teiniltä..

Perutaan kortit ja harmitellaan asiaa. Olen iloinen kun uskalsi kertoa asiasta. Keskustelsimme myös kyllä alkoholin käytöstä.

1.) Hän on homo/lesbo? no jos on niin on. eihän lapsi sille itse mitään mahdap

2.) Hän aikoo vaihtaa etunimensä koska inhoaa nykyistään todella paljon?että kun on 18 ja edelleen on sitä mieltä, niin sitten on vapaa sen tekemään

3.) Hän aikoo muuttaa heti 18 v täytettyään Yhdysvaltoihin ja haluaa sun maksavan puolet kaikista kuluista, yms...?saa muuttaa, mutta kuluihin en osallistu

4.) Hän haluaa aloittaa ratsastuksen ja ostaa oman hevosen?ratsastuksen voi aloittaa ja maksan sen tallilla, ja sitten kun näkee että kiinnostaako homma vai ei ja jos kiinnostaa pitemmän päälle hommataan se hevonen.

5.) Hän on raskaana?lupaan kaiken tukeni asiassa. teki sitten niin tai näin

kotiarestia ainakin tulisi

[QUOTE="vieras";25107765]haluaisin kuulla mummeliisan vastaukset näihin....:D[/QUOTE]

Tilauksesta :D

1.) Hän on homo/lesbo?
Kun tytär sen "virallisesti" kertoi hän kertoi samalla olevansa menossa kihloihin tyttöystävänsä kanssa. Kysyin järkätäänkö kilhajaisjuhlat (ja ovatko kertoneet Ninalle, joka oli tämän tyttöystävän ex.)

Kysyisin mikä on uusi nimi ja miettisin kauanko menee ennen kuin opin sen käytön.

Riippuu rahatilanteestani. Vanhimmille lapsille olisin tuskin puolia kuluista onnistunut maksamaan. Neljällä nuorimmalla sikäli huonommat lähtökohdat että saatettaisiin ehkä maksaakin.

Aloittivat ja hevosiakin ostettiin. En oikein ymmärrä mitä tähän pitäisi erityisesti sanoa?

5.) Hän on raskaana?
Tätä ei kukaan tytöistä ole teininä tullut kertomaan, mutta yksi pojista oli 16 kun tuli isäksi. Olin sairaakeikalla kun sen soitti juuri moisen uutisen kuulleensa ja kyllähän minä mielessäni mietin 100 ja 1 painokelvotonta asiaa ennen kuin sain lopulta ulos sen "Paljon onnea isälle." - lauseen, joka jäi sittemmin elämään perhelegendana. ("Äiti osuu aina oleelliseen.")

Tätäkään en ole kokenut. Siis sitä että olisivat kertoneet lompakkonsa varastetun kotibileissä. Kännissä olon sen sijaan ovat kertoneet ja vaikken minä nyt siitä ole järin riemastunut niin ei se ole maailmaani kaatanutkaan.

Yhteistyössä