Mä oon ihan jo epätoivonen tyttösemme 4.5v suhteen. Keväästä lähtien on alkanut saamaan aivan kauheita raivokohtauksia, ne alkaa kun jokin ei mee hänen mielensä mukaan ja kun alkaa raivoomaan, on aivan mahdoton: huutaa/kiljuu, makaa lattialla ja potkii, repii hiuksiansa, hakkaa päätänsä lattiaan.. Siinä ei auta lupaukset, kiristys, uhkailu, ei rauhottelu, ei mikään- turha on puhua- yltyy vain kun jotain sanoo, jos antaa vain olla - ei apua siitäkään tai sit jos pitää kii sylissä, ettei satuttais itseään, ei sitä tempomista ja riehumista kauaa jaksa, kun voimat loppuu itseltä... Nää "kohtaukset" kestää tunninkin ja sitten tyttö väsyy niin että rauhottuu kun uupuu. Aivan kauhealta tuntuu itseltä kun ei osaa tehdä näissä tilanteissa mitään.. Tänään just isä piti kii sylissään 45 min. kun raivotar huusi ja rimpuili, lopulta nukahti isin syliin ja kaikki alkoi kun hän ei löytänyt barbiansa mistään.
Emmä tiedä mitä tekisin, neuvolasta jos kysyn ohjeistusta - päivittelevät vain (kokemusta on). Mietin jo tänään että seuraavan kohtauksen koittaessa jos yrittäisin saada riehuvan lapsen lääkäriin, rauhoittavaa? vaikka osaisiko se lääkäri tehdä asialle mitään tai tekisikö?
Mä oon jo miettinyt onko ihan normaali, etenkin tuo pään hakkaaminen mietityttää, miks vahingoittaa itseään?
Siis kehityksessä ei oo mitään poikkeavaa ja on aivan ihana eloisa tyttö kun on hyvällä tuulella, mutta...
Tästä äidistä tuntuu kauhealta.
Emmä tiedä mitä tekisin, neuvolasta jos kysyn ohjeistusta - päivittelevät vain (kokemusta on). Mietin jo tänään että seuraavan kohtauksen koittaessa jos yrittäisin saada riehuvan lapsen lääkäriin, rauhoittavaa? vaikka osaisiko se lääkäri tehdä asialle mitään tai tekisikö?
Mä oon jo miettinyt onko ihan normaali, etenkin tuo pään hakkaaminen mietityttää, miks vahingoittaa itseään?
Siis kehityksessä ei oo mitään poikkeavaa ja on aivan ihana eloisa tyttö kun on hyvällä tuulella, mutta...
Tästä äidistä tuntuu kauhealta.