Miten ragoitte,miten ragoida lapsen tulkuttamiseen?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Isommalla pojalla ei ollu tämmöstä tapaa mut tällä 7vuotiaalla. Tulkuttaa joka asiassa vastaan ja minun vanhempien kans ei tule toimeen lainkaan. Vissiin liian samallainen ku isäni.
Minulla meinaa palaa käämit heti ku poika alkaa tulkuttaan vastaan. Siis ihan jok ikisestä asiasta. Ollaan juteltu. On saanu sanktiota. On halailtu ja en tiedä oikeen miten tässä pitää reagoisa. Säännöt koskee kaikkia. Ja mielestäni meillä ei ole edes tiukat säännöt. Kerran viikossa pitää tyhjenttä tiskari ja pari kertaa viikossa tehdä muita kotihommia.

Olen kuin en huomaisii koko asiaa.Ja kannustan muuta käyttäymistä.

Jos yhtään ymmärrän tämän "tulkuttamisen", niin meillä yksi teinitriolaisista oli tällainen ja kun ei saanut mitään huomiota näin, niin ymmärsi etsiä muita tapoja.

Ja anna itsellesi joku sanktio aina kun meinaa käämit palaa 7-vuotiaan edessä hänen huomionhakunsa takia.

[QUOTE="vieras";26079823]Tulkuttaminen? Ettekö tienny mitä se tarkottaa? :o siis sanoa vastaan, urputtaa vanhemmille, soittaa suuta, kiukutella, jne.[/QUOTE]

En oo ikinä ennen kuullut koko sanaa! Ja veikkaan, ettei moni muukaan.
:D

• Tykkää
Reactions: Lentokala
no kun punatulkku pitää semmoista tasaista pientä mökää koko ajan? Ruikuttaa semmoisella ankealla ja tylsällä äänellä sitä samaa surkeaa ääntä loputtomiin.

[QUOTE="vieras";26079844]En oo ikinä ennen kuullut koko sanaa! Ja veikkaan, ettei moni muukaan.
:D[/QUOTE]

Minä olen muutama kuukausi sitten tällä palstalla :D Herätti minussakin tuolloin kyllä suurta hilpeyttä. Hetken jo luulin, että se sama ketju on nyt nostettu, mutta tämähän onkin ihan tuore ketju.

[QUOTE="vieras";26079844]En oo ikinä ennen kuullut koko sanaa! Ja veikkaan, ettei moni muukaan.
:D[/QUOTE]

En minäkään ole koskaan kuullut :)

Itse asiassa kun luin otsikon, niin ajattelin että viesti koskee unnuttamista tms :ashamed:

[QUOTE="hih";26079873]En minäkään ole koskaan kuullut :)

Itse asiassa kun luin otsikon, niin ajattelin että viesti koskee unnuttamista tms :ashamed:[/QUOTE]

Hahhaha :D mäkin luulin! Ja pitin vielä itseäni tyhmänä kun tajusin että aihe onkin ihan eri..
Juu, ei taida tulkuttaminen olla kauhean yleistä, ainakaan täällä etelässä. Eipä tosin ole punatulkkujakaan kauheasti näkynyt :D

Saa täältä lukea teidän etelänhetelmienkin idioottimaisilta kuulostavia sanoja monet kerrat, mutta enpä ole jaksanut niille alkaa nauraa... Kertoo tietysti jo jotain teistäkin kun yhdestä sanasta pitää huumori repiä. Oliko jotain vastausta sitten ap:n kysymykseen?

Saa täältä lukea teidän etelänhetelmienkin idioottimaisilta kuulostavia sanoja monet kerrat, mutta enpä ole jaksanut niille alkaa nauraa... Kertoo tietysti jo jotain teistäkin kun yhdestä sanasta pitää huumori repiä. Oliko jotain vastausta sitten ap:n kysymykseen?

Huumorintaju huhuu..? Oletpas tosikko.
Ja ei ole valitettavasti vastausta ap:n kysymykseen, kokemusta kun ei ole tuon ikäisen kasvatuksesta.

Kyllä mää tulkuttamisen ymmärsin asiayhteydestä mutta mikä helvetin ragoitte ja ragoida? :headwall:

Ja joo, meidän 14v on aina ollut juurikin tuollainen tulkuttaja, länkyttää ja länkyttää joka asiasta. Koita kestää ap, ei se mee kuin pahemmaksi... =)

Reagoida siinä piti lukea. Ihan vaan kirjoitusvirhe ku hämärässä kirjoitin.
Ja mä olen luullu,et toi sana tulkuttaa on aivan tavis sana ja jokainen tietää mitä se tarkoittaa.

[QUOTE="niini";26079976]Huumorintaju huhuu..? Oletpas tosikko.
Ja ei ole valitettavasti vastausta ap:n kysymykseen, kokemusta kun ei ole tuon ikäisen kasvatuksesta.[/QUOTE]

Minulla ei kyllä jaksa nyt huumori kukkia mut hyvä jos saitte omat päivänne piristettyä tästä.

Yhteistyössä