Miten pyytää kummiksi kun tarkoitus ei ole sylikummiksi?

  • Viestiketjun aloittaja viekku
  • Ensimmäinen viesti
viekku
Eli meillä tiedossa sylikummit mutta haluisimme vielä toisen pariskunnan myös kummeiksi kun ovat läheisiämme mutta miten kysyä ja esittää asia,ettei tule sitten ikävää tilannetta ristiäisissä kun tämä eisylikummi hämmästyy jos ei pidäkään vauvaa kasteen ajan?
 
no mä kysyin siskoani sylikummiksi ja sit kun mentiin miehen veljen juttusille kysyin vaan haluaisitko elkaa tytön kummiksi ja lisäsin että siskoni on suostunut sylikummiksi ja kerroin että aion pyystää vielä yhtä kummiksi.
eli sanot vaan että olette valinneet jo sylikummin ja onko innostusta alkaa lapsen kummeiksi:)
 
vieras
meillä on useampi kummi lapsilla ja sylikummeina etuoikeutetusti meidän vanhempien veljet, muita pyydettiin ihan vaan kummiksi. sanottiin heille ketä muitakin on tulossa kummiksi. ihan ok ottivat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No onko niillä kummeilla sitten jotain eroa.
Ei käytännössä. Me pyydettiin kaikki kummit samalla lailla ja joku aika ennen ristiäisiä kysyttiin yksi vauvan pitäjäksi. Minulla oli lukutehtävä ja mies kitara kaulassa joten tulipa sitten yksi sylikummi pojalle, ei hänen asemansa muuten poikkea mitenkään muista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No onko niillä kummeilla sitten jotain eroa.
Ei käytännössä. Me pyydettiin kaikki kummit samalla lailla ja joku aika ennen ristiäisiä kysyttiin yksi vauvan pitäjäksi. Minulla oli lukutehtävä ja mies kitara kaulassa joten tulipa sitten yksi sylikummi pojalle, ei hänen asemansa muuten poikkea mitenkään muista.
Meillä vauva on ristiäisissä äidin tai isän sylissä. Kummit seisovat kaikki vieressä.
 
:)
:D Eipä ole koskaan tullut mieleen suutahtaa siitä, jos joku toinen on sylikummi. Tai ylipäätään olen vissiin niin tyhmä, etten ole tajunnut olettaa olevani sylikummi, jos sitä ei ole erikseen pyydetty. Olen kahden lapsen sylikummi ja siihen tehtävään on erikseen kysytty. "Tavallisen" kummin rooliin on myös kysytty ja ihan niillä oikeillä nimillä.
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No onko niillä kummeilla sitten jotain eroa.
No ei todellakaan ole! Kummi on virallinen nimi, sylikummi ei. Ei ole olemassa sylikummi -titteliä noin niin kuin virallisissa kirjoissa ja kansissa. Kaikki on kummeja, riippumatta siitä kuinka lähellä vauvaa eli kastettavaa oli.
 
KUMMITÄTI
siis taas mamma, joka kuvittelee et hänen lapsensa kummina olo on jotain niiiiiin erityistä ja etenki sylikummina olo.. siis noi kummin hommathan ovat näille kummeille vain ikäviä velvollisuuksia ja pakkopullia. mäki oon menossa taas lauantaina yhden kummilapsen rippijuhliin (rippiristi 129 e) ja sunnuntaina yhden kummilapsen ristiäisiin (kummilusikka 72 e ja lapsikirja 24 e) TÄÄ ONNIHAN ON KOKONAAN KUMMIN PUOLELLA!!!!!
 
vieras
eikös se ihan sama ole kuka on sylikummi ja kuka tavallinen kummi. eihän siinä muuta eroa ole kuin että yksi pitää sitä lasta sylissä. itse olen aina pyytänyt kummiksi ja sitten ollaan yhdessä keskusteltu että kuka haluaa lasta pitää sylissä ja kuka lukea lastenevankeliumista pätkän ym.
 
vieras
Siis onko teistä ne ei-sylikummit jotenkin vähäpätöisempiä kummeja,
sama kai se on pitääkö sitä penikkaa sylissä kasteen ajan vai ei,
kummejahan ne kaikki ovat ja ainakin PITÄIS olla yhtä arvokkaita.
Jessus...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis onko teistä ne ei-sylikummit jotenkin vähäpätöisempiä kummeja,
sama kai se on pitääkö sitä penikkaa sylissä kasteen ajan vai ei,
kummejahan ne kaikki ovat ja ainakin PITÄIS olla yhtä arvokkaita.
Jessus...
Meillä valittiin sylikummit sillä perusteella, että ottavat vastuun lapsesta, jos meille molemmille jotain tapahtuu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Meitsi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis onko teistä ne ei-sylikummit jotenkin vähäpätöisempiä kummeja,
sama kai se on pitääkö sitä penikkaa sylissä kasteen ajan vai ei,
kummejahan ne kaikki ovat ja ainakin PITÄIS olla yhtä arvokkaita.
Jessus...
Meillä valittiin sylikummit sillä perusteella, että ottavat vastuun lapsesta, jos meille molemmille jotain tapahtuu.
No lasten sijoituspaikasta vanhempien kuoleman jälkeen päättävät sosiaaliviranomaiset.

Sylikummina olo ei ole mitenkään hienoa ja se on aikamoinen rasitekin. Vauva painaa yllättävän paljon, kun joutuu pitään sylissä 20 minuuttia. Tosin asentoa voi vaihtaa, mutta kovin nuori ja vauvojen kanssa kokematon sylikummi ei uskalla. Sylikummina voi olla kaikki kummit. Vauvaa voi kierrättää syleissä.
 
Mun veli tahtoi olla sylikummi, tai siis ajateltiin et isä pitää lasta, mut veljeni otti pojan syliinsä. Ressukka parka jännitti ihan hirveesti ettei tiputa, kädet kramppas vaikka urheilija nuori onkin. Ei ollu lasta aiemmin niin pitkää aikaa pitänyt (kaste kesti ehkä sen 10min). Oli naurussa pitelemistä :) Ehkä se on parempi et jompi kumpi vanhemmista pitää, etenkin jos on lapseton kummi :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja KUMMITÄTI:
siis taas mamma, joka kuvittelee et hänen lapsensa kummina olo on jotain niiiiiin erityistä ja etenki sylikummina olo.. siis noi kummin hommathan ovat näille kummeille vain ikäviä velvollisuuksia ja pakkopullia. mäki oon menossa taas lauantaina yhden kummilapsen rippijuhliin (rippiristi 129 e) ja sunnuntaina yhden kummilapsen ristiäisiin (kummilusikka 72 e ja lapsikirja 24 e) TÄÄ ONNIHAN ON KOKONAAN KUMMIN PUOLELLA!!!!!
:headwall: :LOL: :LOL: :LOL:
Olisit kieltäytynyt kummiudesta jos ei kiinnosta.
Itse en odota kummeilta mitään rahallista panosta lapsen elämään. Pieni synttäri- ja muut lahjat ihan vaan osoitukseksi olemassaolosta.
Omalta kummiudeltani haluaisin, että tyttö vielä teininäkin luottaisi minuun ja haluaisi viettää aikaa kanssani. Että saisin olla luotettava aikuinen asioissa, joista ei halua vanhempien kanssa puhua.
 

Yhteistyössä