Miten pystyn olemaan sortumatta herkkuihin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "katti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"katti"

Vieras
Auttakaa mua, mulla on varmaan joku sokeririippuvuus ja nyt pitäisi saada viimeiset 4kg ylimäärästä pudotettua pois. Mulla on vähän sellasta ahmimishäiriön tapaista ollut, joten repsahdukset on arkipäivää. Nyt kuitenkin on mennyt jo pari päivää paremmin, mutta nyt pitäisi lähteä kauppaan. Miten mä selviän sieltä suklaahyllyn ohi ostamatta mitään?? Vinkkejä?? Enkä kaipaa arvostelua :(

Kauppalista :9
Teet kotona listan ja ostat vain ja ainoastaan mitä listalla on.
Et mene ollenkaan "herkkuvälikköihin" kaupassa.
Ostat vaikka hedelmiä tai muuta vastaavaa.

Älä mene kauppaan vatsa tyhjänä, koska silloin tulee monesti ostettua sellaista suolaista tai makeaa, joka ei ole välttämätöntä.
Syö ennen kauppaan menoa vaikka banaania, koska se nostaa verensokerin korkealle ja voi viedä myös makean nälän mennessään. :)

Mene kauppaan kylläisenä, jää heräteostokset vähemmälle. Karkkihyllyn kohdalla mietit minkä päätöksen teit kotona. Jos ei kuitenkaan pysty hillitsemään itseään niin sitten valitsee sen kaikkein pienimmän pahan esim. tikkarin. Voihan sitä vain hitaasti vieroittua, ei ole pakko lopettaa seinään.

-teet listan, josta et poikkea
-laita listalle jotain hyvää mutta terveellistä, esim. tuore ananas/mango/marjat. tee vaikka hedelmärahkaa iltapalaks :)
-syöt hyvin ennen kauppareissua
-et mee ollenkaan lähelle herkkuhyllyjä

muista, että sulla on vaan yksi keho sun elämässä, pidä siitä hyvä huoli! ei kannata pumppaa itteään täyteen kaiken maailman lisäaineita ja nopeita hiilareita, sun kroppa ansaitsee parempaa. lue herkkujen ainesosaluetteloa ja pidä toi ajatus mielessä, mulla ainakin tehoaa.

Mulla aina kauhea suklaa himo. Sen verran huono tuo itsekuri etten pysty kävelemään ohi ostamatta jotain patukkaa. Niinpä olen antanut itselleni luvan ostaa yhden pätkiksen. En tiedä onko se yhtään parempi vaihtoehto kuin muut mutta ainakin se on pieni kokoinen patukka :D

Joo, nyt mä oon tehnyt listan ja yritän tsempata itteni nyt siihen, etten sorru. Söin vähän aikaa sitten, toivottavasti se riittää. Voisi kyllä varmaan ostaa jotain herkullista hedelmää, just vaikka ananaksen, jos tulee sellainen olo, että on pakko saada jotain! Onko kaikki kuivatut hedelmät pahasta? Niissä taitaa olla paljon kaloreita, ainakin kuivatuissa banaaneissa kun niissä on sitä öljyä...?

Kuivatut hedelmät ne vasta kaloripommeja ovatkin. Joihinkin on jopa lisätty sokeria esim mansikoihin.

Jos et pysty lähettämään miestä kauppareissuille puolestasi, vähennä kauppareissua ja osta yksi pieni patukka silloin kerran viikossa kun käyt kaupassa.

Yhteistyössä