Miten pystyisin hakemaan apua??

• Viestiketjun aloittaja kieku
  • Ensimmäinen viesti
kieku
Oon nyt puoli vuotta joka päivä ajatellut että huomenna soitan terveyskeskukseen.... Ja taas meni tämä päivä...

Oon masentunut ja ahdistunut ja kahden lapsen äiti. Mies tekee kolmivuorotyötä ja vapaa-ajalla remontoi. Nuorin lapseni on nyt vähän alle vuoden, ja uumoilen että hänen vauva-aikansa ja siis tämä äitiysloma on tuonut kaikki vanhat asiat pintaan.

Tänään kävin jopa kuopuksen kanssa neuvolassa... Ja yritin kovasti aloittaa siellä tästä asiasta jotain keskustelua... Sanat vaan jäi kurkkuun..

Miten sais itestään ees sen verran irti että pystyis hakemaan itelleen apua? Enhän mä edes tiedä saisinko mä mitään terapiaa tms..

Vauhtityttö
Soita HUOMENNA neuvolaan ja kerro että tarvitset apua (jos epäsuotuisat soitto-ajat niin sitten terveydenhoitajalle)!! Parempi hoitaa asia alta pois niin pääset nauttimaan ihanista lapsistanne ja ihanasta kesästä!!!:)

juttele vaan suoraan neuvolassa asiasta niin kyllä sä apua saat aivan varmasti vaikeeta se on saada asia esille mutta sit ku sen tekee niin seki jo hieman helpottaa.. itse kärsin masennuksesta ja olen raskaana otin viimekerralla asian esille neuvolassa ja ei menny ku 2 vk niin tuli kirje ja sain ajan psykiatriselle terveydenhoitajalle =)

miten jos
Alkuperäinen kirjoittaja kieku:
Seuraava aika on neuvolaan vasta elokuussa. Enkä kehtaa sinne soittaa... niillä on siellä niin paljon muutakin...
Miten jos et soittaisi huomenna vaan laittaisit nyt heti sähköpostia? Tiedätkö onko teidän neuvolassa kaikilla omat sähköpostiosoitteet? Voisit siihen kirjoittaa, että olet yrittänyt soittaa mutta et ole saanut "aikaiseksi" ja pyydät voisiko neuvolan täti/setä soittaa sinulle.
Meillä Vantaalla ainakin osoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi@vantaa.fi

sitä varten se neuvola sielä on että ne auttaa!! ei sun tarvi ollenkaan hävetä varmasti kuule moni on sinne soittanu kaiken näkösistä pikkujutuista muttaku masennus ei oo mikään pikkujuttu vaikka monet niin väittää kannattaa oikkeesti soittaa sinne ja hankkia apua ajoissa ennenku menee pahemmaks :/ :flower:

Yhteistyössä